welke mountainbike (om niet te mountainbiken :)

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
arten
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 29 jul 2013 10:18

Re: welke mountainbike (om niet te mountainbiken :)

Bericht door arten »

ik snap dat duurder beter is, is met alles zo :)

maar ik heb geen groot budget, en ik vind het ook niet verantwoord om zoveel geld te geven aan een fiets die ik vooral in de lente en zomer maximum 1 keer per week ga gebruiken.

mijn vraag is dus echt, voor dit doel, vanaf welke cube moet ik dan beginnen kijken?
ik kan erin komen dat de laagste echt niet aan te raden is, maar welke dan wel?

ik neem aan dat eender welke cube toch beter is dan een fiets te halen in de decathlon ofzo?
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: welke mountainbike (om niet te mountainbiken :)

Bericht door janssis werner »

Als je een beetje zoekt kom je dit wel tegen . Over laatst stonden er hier bij een lokale fietsenwinkel voor dit geld met alles erop. Laat u oog niet alleen op cube vallen. Hier in de buurt is ook een winkels die uitverkoop doet. Ga eens wat winkels af en kijk eens wat ze staan hebben met in het achterhoofd wat we je verteld hebben. Als je in die lichte mtb van cube blijft zal dat niet lukken voor iets beter. Wie zoekt die vindt. Als je toch in deze klasse zoekt neem dan gene met schijfremmen.
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: welke mountainbike (om niet te mountainbiken :)

Bericht door vedet »

arten schreef:
ik neem aan dat eender welke cube toch beter is dan een fiets te halen in de decathlon ofzo?
Dat is niet zo, de rockrider 920, is zeker vergelijkbaar met de Cube Ltd Race, zoniet iets beter. De Cube is nog zo'n 140€ duurder maar die krijg je er bij de fietswinkel wel af. Enige verschil is dat je bij Decathlon aan hun Top zit en bij Cube midrange.

Als het toch maar voor af en toe en op als gewone fiets is, waarom dan niet voor een 2dehands 26" kiezen? Daar vind je tegenwoordig met jouw budget echt wel een bovengemiddeld goede fiets voor...
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: welke mountainbike (om niet te mountainbiken :)

Bericht door geertg »

Er zijn nog cube ltd race model 2016 (volledige XT-afmontage) te vinden voor zo'n 1.000,00 euro.
Plaats reactie