Laten opmeten, waar?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
bulldogger
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 24 jan 2017 19:45

Laten opmeten, waar?

Bericht door bulldogger »

Heeft er iemand een goed adres in de buurt van 2880 Bornem? Wil gaan beginnen met mtb en een fiets aanschaffen, misschien best om me vooraf te laten opmeten. Ben 1,76m klein en binnenbeenlengte van 82cm. Zit zo'n beetje op de rand van M en L.
Heb bij het zoeken hier op het forum al dezelfde vraag zien voorbijkomen, maar dat was in het west/oostvlaamse...leek me een beetje ver om even maat te laten bepalen.
Dus binnen Sint Niklaas, Mechelen, Dendermonde, Wilrijk, Londerzeel regio misschien?
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: Laten opmeten, waar?

Bericht door IPPE »

http://www.fit-concept.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zeer tevreden van. Zowel MTB als racefiets.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Laten opmeten, waar?

Bericht door chrisper »

ik heb heel goede ervaring bij energylab.
maar dat is waarschijnlijk niet echt in u buurt.

misschien kan je ook eens kijken bij een goede fietswinkel.
die hebben tegenwoordig soms ook professioneel uitmeet materiaal.
zoals een soort fiets en scanner waar ze u maten kunnen opmeten enz.
hier bvb in de buurt bij goede fietswinkel kan dit ook
- 50euro voor oppervlakkige opmeting (of gratis bij aankoop fiets)
- 100euro voor iets meer gedetailleerde meting
- 250euro voor een volledige meting

alvast een goed idee om u te laten opmeten, dat bespaart later veel medische kosten
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Laten opmeten, waar?

Bericht door Free_ltd »

Ik heb me de moeite genomen om naar Smartcycling te gaan in Denderleeuw. Naar de afstand zou ik niet kijken, want het is sowiso al een pittige som, maar uiteindelijk de beste investering die ik tot nu toe gedaan heb.

Ik had lichtje kwaaltjes en die zijn nu verleden tijd. Als ik zondags 40 à 50km gedaan had met een 800hm, dan voelde ik dat 's maandag nog goed in mijn benen. Nu voel ik 's maandag totaal niet dat ik de dag ervoor ben gaan fietsen. Zalig gewoon.

Zoek zeker eentje die zeer bekend is daarin en goede reviews krijgt. Had ik ook gedaan en ben zo bij Stefaan terecht gekomen.
Een standaardmeting kost bij hem €90, maar als ge een opmeting wilt doen voor kwaaltjes zoals bij mij is het €185. Prof opmeting is €245 dacht ik, maar dat is niet voor amareurs zoals ik :lol: Dit zijn wel de prijzen zonder de aanpassingen. De aanpassingen zelf zijt ge ook niet verplicht bij hem, maar ik heb raisers tussen de pedalen gekregen en een andere stuurpen die ik dan heb aangekocht bij hem en wss ietske duurder als in de goede fietswinkel. Maar ik wilde daar buiten komen met een fiets die direct goed stond en niet thuis nog beginnen sleutelen.
bulldogger
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 24 jan 2017 19:45

Re: Laten opmeten, waar?

Bericht door bulldogger »

Ok gasten, bedankt voor de tips!

Ga dan maar even niet op een kilometer kijken...

Denk dat ik misschien best toch maar eerst een fiets koop om die dan ineens goed te laten afstellen op mijn maten. Was eerst zinnens om na de opmeting pas een fiets te kopen, maar denk dat de maatbepaling niet zoo moeilijk is.

Heb ook begrepen dat via andere zadelpennen, stuurpennen,...zelfs een iets te grote/kleine fiets bv. passend is te maken. Las op andere fora over mensen die een maat te groot zaten en daar jaren perfect op gereden hebben, weliswaar met een ander zadel/-pen.
Ben ook eens aan't neuzen of ik misschien iets tweedehands kan vinden, heb begrepen dat je soms leuke dingen kan vinden.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Laten opmeten, waar?

Bericht door Free_ltd »

Euhm, opmeting gaat ook moeilijk zonder fiets :lol:

De opmeting die ik heb laten doen is zowat een uur uw hele lichaam opmeten, en daarna op de fiets zelf. Ze halen het achterwiel eruit en zetten die op een soort tacx bij wijze van spreken. En met wat aantekeningen op uw schoenen en knie gaan ze met lasers eerst kijken of uw knie en schoen in 1 lijn zitten, wat bij mij niet het geval was. Daar dit nog steeds niet het geval was met de plaatjes uiterst naar buiten, heeft hij er raisers tussen gezet en nu zit dit net boven mekaar. Kan op blessuren was eerst groter en liet een aanzienlijk deel kracht vervliegen. Iets wat ik nu de laatste 3 x goed gemerkt heb daar ik ineens veel beter mee kan met de rest.

Zadel gaan ze finetunen door deze waterpas te plaatsen, rekening houdend met de SAG op de vering. En er wordt een regelbare stuurpen op gezet waar ze alle richtingen mee uitkunnen om te zien welke het beste is. Ik had eerst eentje van 70mm en 6°, daarna 110mm met 6° en steeds last in nek en armen. Bij hem kwamen we op 70mm en 17° uit en nu is het perfect.

Ik heb ook een blad mee gekregen met alle opmetingen op zodat ik deze in de toekomst kan overnemen op andere fietsen, MAAR dit alleen als de geometrie niet te fel afwijkt. Als ik ineens naar een heel andere geometrie ga, is de kans groot dat ik het niet goed krijg met die opmeting en dat alles opnieuw dient te gebeuren met de nieuwe fiets. Dus ik ga mijne nu een paar jaar houden, anders wordt het wat duur hé :lol:
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Laten opmeten, waar?

Bericht door geertg »

Smart cycling Denderleeuw : zie http://www.bikefitting.be/page3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Beuckelaers
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 20 jul 2011 11:03
Rijdt met: Trek Procaliber 29" 2017

Re: Laten opmeten, waar?

Bericht door Beuckelaers »

Iemand al een fietsmeting laten doen bij Fietsmeting-DS?
bulldogger
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 24 jan 2017 19:45

Re: Laten opmeten, waar?

Bericht door bulldogger »

Ik ben dus uiteindelijk naar Jan Engels gegaan(www.fit-concept.be) .
Waarom toch naar Bonheiden: Jan is zelf kinesist en werkt vanuit een medische achtergrond.

Eerst ben ik helemaal opgemeten, gekeken waar er eventuele problemen zaten en daar dan specifieke stretchoefeningen voor besproken en meegegeven(deze doe ik nu elke dag zonder fout).
Resultaat op de fiets: géén tintelende vingers of voeten meer-echt de allereerste rit nadat ik terugkwam, niks problemen meer gevoeld.
Ga hem deze week nog eens contacteren omdat ik een racefiets heb gekocht en me toch niet helemaal gelukkig voel met m'n zitpositie. Hij heeft me zowel via mail als telefonisch de aanpassingen gegeven om de maten van m'n mountainbike over te zetten naar de racefiets, maar toch, ga toch nog even langs gaan...ik denk dat m'n stuurpen aan de lange kant is. De maten kreeg ik natuurlijk mee, zodat ik ze op een andere fiets kan overzetten-als de geometrie natuurlijk niet té verschillend is.

Soit, ben er dus supercontent over!
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: Laten opmeten, waar?

Bericht door roger »

Heb verschillende opmetingen laten doen met echt wel grote verschillen.

fit concept
Bike fitting bioracer
Body2 bike (mijn voorkeur),naar het schijnt doen ze geen metingen meer voor mountainbikers
Piron in Bekkevoort is nu overgenomen door iemand anders
Bullen

Heel toevallig een site tegengekomen en daar eens men gegeven ingebracht,groot was men verbazing dat dit bijna helemaal in de lijn lag met Body2bike.
Bij de meeste bikefitters zat ik veel te hoog,nu na 3 maanden begin ik mij terug heel comfortabel op de fiets voelen.
Gelukkig had ik nooit problemen maar was constant naar een goeie zit te zoeken om lange afstanden te rijden.

Hier de site,probeer het eens,had natuurlijk het voordeel dat ik mijn maten had van de vorige fietsmeting.

http://www.argonautcyclecoaching.com/in ... calculator" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel succes
Plaats reactie