Aankoopadvies MTB

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Yens
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 22 dec 2016 17:41

Aankoopadvies MTB

Bericht door Yens »

Ik ben reeds enkele maanden aan het MTB'en met een oude MTB en heb de smaak wel te pakken, nu ben ik aan het kijken naar een nieuwe hardtail 29'. Mijn keuze viel op de Cube Aim Pro 29 2017, maar nu zag ik op 2dehands vandaag ook een interessant aanbod. Kunnen jullie je mening geven over onderstaande MTB? Lijkt mij een goeie prijs of vergis ik mij?

http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... 27227.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Aankoopadvies MTB

Bericht door Free_ltd »

Ik weet niet wat uw budget is, maar ik zou deze niet kopen.

Dit is een warenhuisfietske dat, als ik wat rond surf, minder dan €500 gekost heeft. Ideaal om de kids mee naar school te sturen waar ze af en toe op een hobbeltje rijden.
Ga er vanuit dat iets wat degelijke MTB voor wekelijkse tochten begint vanaf €1000 nieuw. Dus als ge dan een jonge degelijke occasie wilt kopen, zou uw budget toch 500 à 600 moeten zijn. De oudere ietske goedkoper mss.

Best dat ge uw budget hier eens op geeft, en dan zullen er mss forummers zijn die thuis nog iets hebben staan. Maar een budget van €250 en ne degelijke 29" past niet samen in 1 zin. Mss dat ge voor die prijs nog ne deftige 26" op de kop kunt tikken.

En hou ook rekening met de maat. Te klein is niet goed, en te groot ook niet. Dus best ook even opzoeken welke maat ge het beste zou pakken. 21" is al voor vrij grote mensen, wat mogelijk is dat ge dat ook zijt :lol:
Plaats reactie