6-jarige wil beginnen

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
kevindv1984
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 02 dec 2016 21:22

6-jarige wil beginnen

Bericht door kevindv1984 »

Hallo, mijn zoon is nu zes jaar en half en zit al hele tijd te vragen wanneer hij eens mee mag met papa naar een mtb-tocht.
Nu heb ik al een paar keer met hem in de buurt off-road gereden en het bevalt hem wel.
Is het een goed idee om al samen met hem een kidstoer te proberen in de buurt?
Neem ik dan best al een mtb met een triple vooraan of gewoon een starters-mtb met enkel versnellingen achter.
Zijn er soms mensen die een tweedehands staan hebben van hun kindje en er eventueel vanaf willen?
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: 6-jarige wil beginnen

Bericht door geertg »

Zoon is er ondertussen negen geworden en rijdt ook al een tijdje mtb, die kidstochten zijn niet echt zijn ding maar toertochten met ons meerijden des te meer.
Hij rijdt nu al zo'n twee jaar met een scott scale junior 24"(een triple vooraan), voordien een mtb van 20" uit de decathlon (geen versnellingen vooraan) kwalitatief veel minder maar hij heeft er zich ook mee geamuseerd. Het valt mij op dat hij vroeger toch meer zat te zagen wanneer het bergop ging en dat het nu beter gaat, is ongetwijfeld sterker geworden maar wellicht spelen de versnellingen vooraan ook een grote rol.
Hou er rekening mee dat die mannen groeien als kool.
Op sommige toertochten komt de kidstocht overeen met de kortste afstand dat men kan kiezen, rij deze eens met hem alleen, denk dat hij dit veel leuker zal vinden.
thomas-89
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 25 jan 2015 17:30
Rijdt met: sensa fiori, isaac impact, ridley noah rs

Re: 6-jarige wil beginnen

Bericht door thomas-89 »

wij hebben nog een scott scale rc junior staan
ben wel van dessel dus mss niet interessant als je van ver moet komen
kevindv1984
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 02 dec 2016 21:22

Re: 6-jarige wil beginnen

Bericht door kevindv1984 »

Ik ben van Dendermonde dus dat is wel effe rijden.
Je mag me anders wel foto sturen en info, ik zal je via pb mijn mailadres sturen.
kevindv1984
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 02 dec 2016 21:22

Re: 6-jarige wil beginnen

Bericht door kevindv1984 »

Ondertussen vandaag naar decathlon geweest en een 20" gaan halen.
Om te beginnen zal dit moeten gaan.
Alvast bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
robken
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 19 apr 2009 22:43

Re: 6-jarige wil beginnen

Bericht door robken »

Je kan hem eventueel met de cyclingkids van Oost-vlaanderen laten meerijden. Super begeleiding. Alle info kan je vinden op hun website : http://www.freewebs.com/cyclingkids-ovl/. Ze rijden iedere week op een toertocht van cycling vlaanderen. Op zaterdag starten ze om 13u30 en op zondag om 9u30. Dit is geheel vrijblijvend.
Plaats reactie