Ervaringen "Start to mountainbike"

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
Ratchet
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: do 26 apr 2012 10:59
Rijdt met: Iets met twee wielen

Ervaringen "Start to mountainbike"

Bericht door Ratchet »

Een goede vriend van mij staat op het punt een mtb te kopen en lid te worden van onze fiere gilde. Hij vroeg mij wat mijn idee is om een start to mtb te gaan volgen. Ikzelf heb hier eerlijk geen ervaring mee omdat ik in Duitsland werk en rijd, en daar mijn techniekcursussen volgde (iets wat in Duitsland heel normaal is). Wat is jullie mening over de bestaande initiatieven in en rond de provincie Limburg-Brabant? Alle meningen zijn zeer gewaardeerd... :-D :-D :-D
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Ervaringen "Start to mountainbike"

Bericht door janssis werner »

Dit is altijd leuk mee genomen. Wij hebben dit ook eens georganiseerd samen met de gemeente. Je leert er zaken die goed van pas komen, alleen staat en valt alles met het niveau van de mede leerlingen. Bij ons was het van 14 tot 60 em dit is een groot verschil. Dan kan de lesgever ook niet alles uit de kast halen en er moeten ook genoeg technische stuken in de streek voor handen zijn. Als je in een groep mensen van fe zelfde leeftijd valt en in een mooie streek zit kun je veel bijleren. Zelfs wij als begeleider hebben hier nog iets aan gehad.

Grtjs.
spiderbiker
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 19:06
Rijdt met: trek stache 9

Re: Ervaringen "Start to mountainbike"

Bericht door spiderbiker »

Hoi ,
is altijd een goed een idee om een aantal lessen te volgen hoe je de fiets moet afstellen naar je persoonlijke doeleinden , de juiste technieken toe te passen op het terrein en het onderhoud van de fiets .
In Limburg zijn er genoeg technische stukken op elk niveau aan te leren , het is belangrijk dat je de fiets kent en dat je de fun eruit kunt halen .
Binnenkort komt er nieuw project in Limburg waar alles aan bod komt op voor een beginnende Mountainbiker . Info volgt nog .

grt
Gebruikersavatar
liesbeth
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 apr 2009 12:38
Rijdt met: scott scale

Re: Ervaringen "Start to mountainbike"

Bericht door liesbeth »

Is er al iets gekend over het nieuw project in de Limburg? Ben zeer benieuwd.
Gebruikersavatar
Ratchet
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: do 26 apr 2012 10:59
Rijdt met: Iets met twee wielen

Re: Ervaringen "Start to mountainbike"

Bericht door Ratchet »

Nieuw initiatief is een succesje aan het worden: leuke groep die zich aanpast naar het niveau van de "nieuwste" rijder en zich dik amuseert! Kan er van meespreken!
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: Ervaringen "Start to mountainbike"

Bericht door Frakke »

Ratchet schreef:Nieuw initiatief is een succesje aan het worden: leuke groep die zich aanpast naar het niveau van de "nieuwste" rijder en zich dik amuseert! Kan er van meespreken!
Soms een linkje naar het initiatief?
HPA
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 31 jul 2016 15:15

Re: Ervaringen "Start to mountainbike"

Bericht door HPA »

Frakke schreef:
Soms een linkje naar het initiatief?
Goed vraag, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Nu is het allemaal maar vaag.
Gebruikersavatar
Ratchet
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: do 26 apr 2012 10:59
Rijdt met: Iets met twee wielen

Re: Ervaringen "Start to mountainbike"

Bericht door Ratchet »

Linkje is er niet en zal er ook niet komen. Misschien is het voor sommigen wat vaag, maar wij hebben er voor gekozen om dit "anders" te doen en met succes. Geen energie in websites, vergaderingen, publiciteit en eenheidsworst. We kijken wie er komt opdagen en passen ons aan. daardoor krijgt iedereen die begint een echte persoonlijke begeleiding (referenties zijn er op aanvraag). We hebben nu de eerste reeks "lessen/begeleiding" achter de rug en ons grootste succes tot nu toe is een persoon die opdaagde zonder fiets een dikke maand geleden. Die man had al jaren niet meer op een fiets tout court gereden en rijdt nu met ons in de groep 40km offroad. Stuur een PM, ik geef je de coordinaten, rij eens mee en beslis of het iets voor jou is. Zo makkelijk is het...

Afspreken gaat via een whatsapp groep of sms (als je geen app hebt), na de reeks lessen schuif je van de "start to mtb" groep door naar de "rijdersgroep" die samen afspreken om te gaan rijden. Komt er een vervolgcursus schuif je weer op...

Nogmaals: iedereen is welkom, we hebben marathonrijders, XC, all mountain, beginners, jong en oud, en iedereen rijdt samen voor de lol en op zijn niveau.
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: Ervaringen "Start to mountainbike"

Bericht door Frakke »

Oké bedankt voor de toelichting.
Heb ook nog geen fiets wachtende op de modellen van 2017.
En ook al jaren geleden dat fietsen.
Zou zeker graag eens met jullie een toertje willen doen in het mooie limburg als het zover is ;)
HPA
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 31 jul 2016 15:15

Re: Ervaringen "Start to mountainbike"

Bericht door HPA »

Amaai, daar steekt wat meer achter dan alleen maar een groep bikers die samen gaan fietsen.
Bedankt voor de toelichting Ratchet, nu kom ik zeker eens meefietsen :)
Plaats reactie