Waarom dragen MTB'ers altijd een rugzak?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: Waarom dragen MTB'ers altijd een rugzak?

Bericht door KUBA »

patje2 schreef:
KUBA schreef:
- 2 binnenbanden (26" en 29")

- remblokken (V-brake en disc)

Ik val zelden of nooit in panne , maar als het gebeurt wil ik alles zelf kunnnen fixen wat resulteert in 1 x pegdienst in 11Jaar tijd.
Ne goeie MTB'er kan zijn plan trekken :wink:

Er wordt tegenwoordig ook veel met 27,5 gereden die kun je dan niet helpen
Ik neem enkel de binnenbaden van de maat van men fiets mee
Remblokken vind ik er wat over
Al het andere steekt in zadeltas of trui

Of bij je altijd het de man die ze moeten bellen als je pech hebt op een TT

Ik heb ook maar 1X de pechdienst gebeld op 7 jaar (voorwiel peretotal)
Buiten kettingbreuk en enkele lekke banden heb ik nog nooit pech gehad tijdens het moutenbiken
Neenee , heb zowel MTB's 26" als 29" , met en zonder schijfremmen , als ik ga rijden smijt ik gewoon die camelback op m'n rug en weet dat ongeacht met welke MTB ik op pad ben ik het nodige mee heb. K'hou niet van versteken ben nogal lui van aard (tot ik op m'n MTB zit uiteraard :wink: )
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Re: Waarom dragen MTB'ers altijd een rugzak?

Bericht door Serge R »

Indien het ventiel van de binnenband het toelaat , zie ik niet onmiddellijk een probleem om een 26'' in een 27,5'' en zelfs een 29'' wiel te gebruiken als depannage :-k
Gebruikersavatar
Jakke
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 17 nov 2002 16:48
Rijdt met: http://www.youtube.com/watch?v=953PkxFNiko&ob=av2n

Re: Waarom dragen MTB'ers altijd een rugzak?

Bericht door Jakke »

En nu de vraag waar iedereen op wacht :) .

Welke kleine rugzak (2l of zo) ZONDER DRINKZAK maar met verschillende compartimenten IN de rugzak raad je aan.

Dus alleen voor rotzooi die nu in de zakjes van mijn trui en zadeltasje zitten en voor de Fatty binnenband (want dat is best ne joekel) en een wat groter pompje om die dikke wat vlot te kunnen op pompen.

Er moeten wel verschillende vakjes zijn zodat het gewicht verdeeld is over de gehele rug en de hele nest niet op een hoop ligt.
witte555
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: Waarom dragen MTB'ers altijd een rugzak?

Bericht door witte555 »

Jakke schreef:En nu de vraag waar iedereen op wacht :) .

Welke kleine rugzak (2l of zo) ZONDER DRINKZAK maar met verschillende compartimenten IN de rugzak raad je aan.

Dus alleen voor rotzooi die nu in de zakjes van mijn trui en zadeltasje zitten en voor de Fatty binnenband (want dat is best ne joekel) en een wat groter pompje om die dikke wat vlot te kunnen op pompen.

Er moeten wel verschillende vakjes zijn zodat het gewicht verdeeld is over de gehele rug en de hele nest niet op een hoop ligt.
ik heb er 1 van decatlon,denk 1.5l en heb er het gedeelte om te drinken uit verwijderd . . .
voor mij hoefde dat drinken niet,had gewoon meer plaats nodig om regenjasje en andere extra kledij weg te bergen,vond het maar niets om een vestje met lange mouwen en dergelijke mee te sleuren in die kleine achterste "tesjes".
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Waarom dragen MTB'ers altijd een rugzak?

Bericht door geertg »

Deze heb ik : http://www.futurumshop.nl/deuter-race-r ... -wit.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Zeer tevreden, regenhoes is fluogeel en bevindt zich in een apart vak onderaan welke je er kan overtrekken indien nodig. Nodig d.w.z. niet enkel bij regen maar ook bij rijden in de modder.
Gebruikersavatar
Jakke
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 17 nov 2002 16:48
Rijdt met: http://www.youtube.com/watch?v=953PkxFNiko&ob=av2n

Re: Waarom dragen MTB'ers altijd een rugzak?

Bericht door Jakke »

witte555 schreef:
Jakke schreef:En nu de vraag waar iedereen op wacht :) .

Welke kleine rugzak (2l of zo) ZONDER DRINKZAK maar met verschillende compartimenten IN de rugzak raad je aan.

Dus alleen voor rotzooi die nu in de zakjes van mijn trui en zadeltasje zitten en voor de Fatty binnenband (want dat is best ne joekel) en een wat groter pompje om die dikke wat vlot te kunnen op pompen.

Er moeten wel verschillende vakjes zijn zodat het gewicht verdeeld is over de gehele rug en de hele nest niet op een hoop ligt.
ik heb er 1 van decatlon,denk 1.5l en heb er het gedeelte om te drinken uit verwijderd . . .
voor mij hoefde dat drinken niet,had gewoon meer plaats nodig om regenjasje en andere extra kledij weg te bergen,vond het maar niets om een vestje met lange mouwen en dergelijke mee te sleuren in die kleine achterste "tesjes".

Ik ook alleen jammer van het rugzakgrote b-twin logo.
Faty of 29er binnenband een iets grotere minipomp, multitool, colsonbandjes, kettingslotjes en dergelijke .

En niet onbelangrijk rug beschermt tegen de winterse dratsch.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Waarom dragen MTB'ers altijd een rugzak?

Bericht door Christ D. »

Osprey Nerve3 , ik heb er nu 2 van Osprey . Kleintje (Nerve) voor kortere ritten , TT's . En de Raptor 14 voor op reis , langere tochten zonder bevoorrading etc...
Plaats reactie