Waarom dragen MTB'ers altijd een rugzak?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Waarom dragen MTB'ers altijd een rugzak?

Bericht door BertG »

Camelbak drinkt inderdaad handiger, maar een nadeel vind ik dan weer dat je weinig idee hebt over de hoeveelheid drank die je nog over hebt. Daarom neem ik soms bij lange tochten bij warm weer toch ook nog een bidon met water mee, ook handig om bij heet weet weer over je hoofd te kappen als je die dan toch niet nodig blijkt te hebben, kan enorm veel deugd doen op een lange klim ofzo :drunk:
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: Waarom dragen MTB'ers altijd een rugzak?

Bericht door Erik.B »

BertG schreef:Camelbak drinkt inderdaad handiger, maar een nadeel vind ik dan weer dat je weinig idee hebt over de hoeveelheid drank die je nog over hebt. Daarom neem ik soms bij lange tochten bij warm weer toch ook nog een bidon met water mee, ook handig om bij heet weet weer over je hoofd te kappen als je die dan toch niet nodig blijkt te hebben, kan enorm veel deugd doen op een lange klim ofzo :drunk:
Je kan ook zoiets kopen dan weet je precies hoeveel je drinkt
http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... -10-37627/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Waarom dragen MTB'ers altijd een rugzak?

Bericht door BertG »

Erik.B schreef:
BertG schreef:Camelbak drinkt inderdaad handiger, maar een nadeel vind ik dan weer dat je weinig idee hebt over de hoeveelheid drank die je nog over hebt. Daarom neem ik soms bij lange tochten bij warm weer toch ook nog een bidon met water mee, ook handig om bij heet weet weer over je hoofd te kappen als je die dan toch niet nodig blijkt te hebben, kan enorm veel deugd doen op een lange klim ofzo :drunk:
Je kan ook zoiets kopen dan weet je precies hoeveel je drinkt
http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... -10-37627/" onclick="window.open(this.href);return false;
Das nog wel interessant ja, wist niet dat ze dat hadden. Reviews zijn wel niet echt lovend helaas.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Waarom dragen MTB'ers altijd een rugzak?

Bericht door patje2 »

KUBA schreef:
- 2 binnenbanden (26" en 29")

- remblokken (V-brake en disc)

Ik val zelden of nooit in panne , maar als het gebeurt wil ik alles zelf kunnnen fixen wat resulteert in 1 x pegdienst in 11Jaar tijd.
Ne goeie MTB'er kan zijn plan trekken :wink:

Er wordt tegenwoordig ook veel met 27,5 gereden die kun je dan niet helpen
Ik neem enkel de binnenbaden van de maat van men fiets mee
Remblokken vind ik er wat over
Al het andere steekt in zadeltas of trui

Of bij je altijd het de man die ze moeten bellen als je pech hebt op een TT

Ik heb ook maar 1X de pechdienst gebeld op 7 jaar (voorwiel peretotal)
Buiten kettingbreuk en enkele lekke banden heb ik nog nooit pech gehad tijdens het moutenbiken
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Waarom dragen MTB'ers altijd een rugzak?

Bericht door KrisMaes76 »

BertG schreef:
Erik.B schreef:
BertG schreef:Camelbak drinkt inderdaad handiger, maar een nadeel vind ik dan weer dat je weinig idee hebt over de hoeveelheid drank die je nog over hebt. Daarom neem ik soms bij lange tochten bij warm weer toch ook nog een bidon met water mee, ook handig om bij heet weet weer over je hoofd te kappen als je die dan toch niet nodig blijkt te hebben, kan enorm veel deugd doen op een lange klim ofzo :drunk:
Je kan ook zoiets kopen dan weet je precies hoeveel je drinkt
http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... -10-37627/" onclick="window.open(this.href);return false;
Das nog wel interessant ja, wist niet dat ze dat hadden. Reviews zijn wel niet echt lovend helaas.
Flowmeters kunnen heel raar doen bij luchtbellen. ook benieuwd wat ie doet bij het heen en weer klotsen, voor zover dat gebeurt in het slangetje, eigenlijk nog niet op gelet
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Waarom dragen MTB'ers altijd een rugzak?

Bericht door aresius »

patje2 schreef:
KUBA schreef: - 2 binnenbanden (26" en 29")
...
Er wordt tegenwoordig ook veel met 27,5 gereden die kun je dan niet helpen..
26 inch biba's werken perfect in een 27,5. Al is het maar als noodgeval om thuis (of aan de auto) te geraken.

KrisMaes76 schreef:...ook benieuwd wat ie doet bij het heen en weer klotsen..
Dat klotsen vind ik ook heel lastig tijdens het rijden. Daarom hou ik deze eerst ondersteboven om alle lucht eruit te laten.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: Waarom dragen MTB'ers altijd een rugzak?

Bericht door Swannie »

het lastigste vind ik, als je een afdaling neemt, dat die waterzak in je nek hangt...
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Waarom dragen MTB'ers altijd een rugzak?

Bericht door Free_ltd »

Swannie schreef:het lastigste vind ik, als je een afdaling neemt, dat die waterzak in je nek hangt...
In uwe nek? Al hang ik ondersteboven, dan hangt mijne nog niet in mijne nek. En dan heb ik er maar ene uit de Decathlon. Onderste gesp ook vast maken hé :P
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Waarom dragen MTB'ers altijd een rugzak?

Bericht door aresius »

Free_ltd schreef:
Swannie schreef:het lastigste vind ik, als je een afdaling neemt, dat die waterzak in je nek hangt...
In uwe nek? Al hang ik ondersteboven, dan hangt mijne nog niet in mijne nek. En dan heb ik er maar ene uit de Decathlon. Onderste gesp ook vast maken hé :P
Heb ik ook al meegemaakt ... als het echt extreem wordt springt m'n Camelbak MULE ook op en neer, ook met de heupriem aangetrokken. Met m'n Osprey Raptor heb ik er minder last van.
Maar Camelbak heeft nu een nieuw model waar de waterzak horizontaal onderaan zit. Wel niet echt een compact rugzakje.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Waarom dragen MTB'ers altijd een rugzak?

Bericht door KrisMaes76 »

Free_ltd schreef:
Swannie schreef:het lastigste vind ik, als je een afdaling neemt, dat die waterzak in je nek hangt...
In uwe nek? Al hang ik ondersteboven, dan hangt mijne nog niet in mijne nek. En dan heb ik er maar ene uit de Decathlon. Onderste gesp ook vast maken hé :P

Ook nog nooit voorgehad en al veel heel steil afgedaald, poepeje achteruit steken he, dan hang je zo niet ondersteboven :)
Plaats reactie