Cube LTD Race 2016 Speling op Cassette?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
aaronito
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: za 23 apr 2016 17:02
Rijdt met: Cube LTD Race 29 2016

Re: Cube LTD Race 2016 Speling op Cassette?

Bericht door aaronito »

Serge R schreef:Dit fenomeen komt wel meer voor door afwijkende productie toleranties van cassettes en body's onderling.
Iets of wat fietsenmaker zou dit probleem moeten herkennen! Opvullen met k7 spacers, begin met eentje van 0,5mm.

Afbeelding

http://www.avt.bike/WebStore/merchant.m ... ode=PHB554" onclick="window.open(this.href);return false;
zijn er winkels in de buurt die dit verkopen dichtbij?

want verzending kost 3x de spacer.
aaronito
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: za 23 apr 2016 17:02
Rijdt met: Cube LTD Race 29 2016

Re: Cube LTD Race 2016 Speling op Cassette?

Bericht door aaronito »

beste,

na een tijdje rijden komt er nu terug meer speling op de cassette, dus zou ik graag zelf oplossen.

ik heb de volgende rear hub :http://bike.shimano.com/content/sac-bik ... 615-s.html
enkele website zeggen dat deze hub voor een 10 speed cassette is , dus vraag ik me af hoe dit kan passen op de body als je een 11 speed opsteekt?

en zoals jullie al aanhaalden steek er een spacer tussen, ga ik inderdaad doen . zo welke en waar word deze dan geplaatst?

alvast bedankt
aaronito
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: za 23 apr 2016 17:02
Rijdt met: Cube LTD Race 29 2016

Re: Cube LTD Race 2016 Speling op Cassette?

Bericht door aaronito »

beste leden,

ik heb nog steeds speling op mijn cassette van mijn cube standaard wielset.
nu heb ik een nieuwe wielset gekocht. shimano deore XT CS-M8000.
nu heb ik geen speling meer op de cassette, alleen een kleine speling van de body ( dit is wss normaal ?)
nu tijdens het rijden voelde ik dat mijn ketting nogal steeg ronddraaid.
na nader bekijken van mijn fiets tijdens het wassen, heb ik ontdekt dat er braam aan de 1 ste kettingblad van mijn trap as aan ieder tand is. ( kant kader)
is dit ten gevolge van de grote speling op mijn cassette van mijn vorige wielset?
nu heb ik ik ook een dansende cassette is dit ook veroorzaakt door de speling die er toen op zat.
is het mogelijk dat de cassette krom is?

alvast bedankt
Plaats reactie