Tuinhuis / fietswerkplaats

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Tuinhuis / fietswerkplaats

Bericht door chrisper »

Gezien ik in mijn rijwoning geen garage heb, en binnen ook geen plaats teveel heb, zou ik me een tuinhuis willen plaatsen.
Ik werk graag zelf aan mijn fietsen, dus de bedoeling is om tuinhuis volledig in te richten voor fietsen.
Ik had gedacht aan ongeveer 3,5m x 2,5m. Dit zou toch groot genoeg moeten zijn?
Hier moet inkomen: 2 fietsen, mijn tacx, rek of kasten voor materiaal.
Iemand meer tips?
Hoe sorteren jullie de onderdelen?
Ik had nu een koffertje met onderverdeling van onderdelen van 1 fiets. Nu ik 2de fiets heb, ben ik nog wat zoekende naar goede sortering. Bvb alles van sturen samen of zo.
Graag tips voor deze doe het zelver
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Tuinhuis / fietswerkplaats

Bericht door Reflex »

Ik heb een garage en een losse schuur. Toch staat mijn goede mtb en racefiets binnen. Enkel mijn winterbikes laat ik staan. Je wilt niet dat je fiets gestolen wordt. Als je echt niet anders kan hou dan rekening met een goed slot en eventueel een bewakingssysteem.
manontheside
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: za 15 aug 2009 10:56
Rijdt met: Sobre Dad - Salsa Spearfish - Genesis Croix de Fer

Re: Tuinhuis / fietswerkplaats

Bericht door manontheside »

Ik heb in mijn garage/werkplaats: slotvaste deur (uiteraard), elke fiets hangt vast met 2 sloten, alarmsysteem met bewegingssensor. Hopelijk voldoende... nog nooit op de proef gesteld tot nu toe.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Tuinhuis / fietswerkplaats

Bericht door Reflex »

Daar heb ik ook al aan zitten denken. Ik heb in de garage een muur voorzien van haken waar mijn voorwielen in kunnen van iedere fiets. Zo hangen ze allemaal netjes naast elkaar. Wil nu 2 grote bouten in de linker en rechter muur doen voor een lange kabel die ik dan door alle fietsen kan doen.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Tuinhuis / fietswerkplaats

Bericht door Dickie »

In onze regio was er net een rage om de duurste racerts en mtbs uit tuinhuisjes, garages en andere koterijen te jatten.
Hier is ooit eens een topic aangemaakt om even te melden waar je adres of woonplaats was #-o .
Of nog, hoe kom je aan je nickname, waar sommigen naam en toenaam noemen.
Als je alle puzzelstukjes uit de sociale media en fora samenlegt en even checkt op google earth ben je vertrokken als voorbeeldige inbreker :evil:

Sloten en kabels hebben weinig zin als er bvb ook nog slijpmateriaal bijligt in de werkplaats :wink:

Terug on topic:
Ik heb ook een plaats van 3,5 op 2,5 met 3 fietsen, werkbank, haken om fiets aan op te hangen, 3 rijen schappen doorlopend met nog 3 losse frames erop, banden, enz.
Sleutels en tools hangen aan nagels op een houten wand.
Onderdelen zitten in vakjes onder de werkbank.
Compressor op de vensterbank.
Verrolbaar kastje met vet en olieën.
Meer kan er niet bij :-D
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Tuinhuis / fietswerkplaats

Bericht door dennisVO »

of zoiets :-)

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Tuinhuis / fietswerkplaats

Bericht door Reflex »

Ketting dient met name om de inbreker te vertragen en het net een stapje moeilijker te maken. Dit in combinatie met een alarm moet de inbreker toch zenuwachtig maken en op een rennen zetten. Het moet wel een heel brutale inbreker zijn als hij met een luid alarm nog een slijptol of betonschaar in een ketting gaat zetten om daarna op het gemakje de ketting/kabel door de fietsen te halen en ze van de haak te nemen.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Tuinhuis / fietswerkplaats

Bericht door chrisper »

goede tips hier. bedankt.
ik wil mijn 'tuinhuis' ongeveer ook zo als dickie.
nu dit hier thuis nog verkocht krijgen, want voorlopig vind ik niet echt begrip thuis om tuinhuis voor mijn fietsen alleen te gebruiken.
in ieder geval, alarm + extra slot enz is (de dag van vandaag) toch zeker iets om ook te voorzien
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Tuinhuis / fietswerkplaats

Bericht door Reflex »

Overigens wel een mooie setup Dickie! Ik moet de garage nog voorzien van nieuwe dakbedekking en dan ga ik hem ook gebruiken als werkplaats. Vrouwtje heeft niks aan de garage en schuur dus ik kan de rommel (grasmaaier, Hd reiniger, winterbanden vd auto etc etc) in de schuur doen en de garage volledig gebruiken.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Tuinhuis / fietswerkplaats

Bericht door chrisper »

Ik ben hier ook zoiets aan t overwegen. Zou naar 3,5 op 3,5 gaan. 2 bikes, tacx, werkbank, rek... meestal is tuinhuis ongeveer 1m90 hoog, is dit voldoende? Of beter hoger model zoeken? Kan iemand kostprijs van totaal pakket meedelen? Tuinhuis zal ongeveer 1500 zijn, maar voor plateau enz heb ik geen idee?
Plaats reactie