Tuinhuis / fietswerkplaats

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Tuinhuis / fietswerkplaats

Bericht door Dickie »

@ Chrisper:
Ik zou iig voor meer hoogte gaan.
Als je de fiets wil ophangen aan kettingen met haken zit je al op die hoogte als je bvb aan het bracket wil werken.
Anderzijds ook meer opbergingsruimte.

Qua fundering is een betonplaat meestal het makkelijkst, maar best op een drainerende steenslaglaag.
Uit eigen ervaring: goed opletten hoe je het regenwater opvangt én wegleidt. De plaat zou onderspoelt kunnen raken en na wat jaren beginnen verzakken :-? .
Wij hebben het beton ineens met een polystervezel erin laten leveren. Zo is de plaat meteen gewapend en scheurt niet.
Qua prijs heb ik geen nuttige info, het is al van 1995 geleden hier.

Ook voor de goedkope prijsjes van zo'n tuinhuis zou ik wat oppassen.
Wij hebben ook zoiets laten leveren en na wat jaren begon het hout krom te trekken, handig dat het tuincenter ondertussen niet meer bestaat.

http://www.livios.be/nl/bouwinformatie/ ... fundering/" onclick="window.open(this.href);return false;
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Tuinhuis / fietswerkplaats

Bericht door chrisper »

thx voor de tips, voor de betonplaat had ik gedacht om te werken met een betonnet tegen het scheuren.
ook had ik al een tip om een plastic in het beton te leggen, tegen het opstijgend vocht
ben nu al eens op t gemak naar verschillen aan het kijken, om tegen de lente eraan te beginnen
en hier thuis natuurlijk overtuigen om een mooi plaatsje in beslag te nemen en de kosten hiervoor te verantwoorden :-D :-D :-D
D'Haese
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 30 jun 2013 15:25
Rijdt met: Cube LTD Pro 2013 (29er)

Re: Tuinhuis / fietswerkplaats

Bericht door D'Haese »

Folie onder beton is hoofdzakelijk om het beton niet te snel te laten uitdrogen. Lees: dat het vocht uit het beton in de grond trekt.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Tuinhuis / fietswerkplaats

Bericht door kevx »

Heb er in de zomer een gekocht bij de makro...
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Tuinhuis / fietswerkplaats

Bericht door KrisMaes76 »

D'Haese schreef:Folie onder beton is hoofdzakelijk om het beton niet te snel te laten uitdrogen. Lees: dat het vocht uit het beton in de grond trekt.
Beton is normaal gezien waterdicht vanaf 15cm dacht ik.

Kheb stabilisee met daarop geglazuurde tegels gelegd in mn werkkot, is beter bestand tegen vet en olie.

Voorzie ook een warme-lucht blazerke, met verkleumde vingers kan je niet deftig werken :)

Een verrolbare kast met schuiven voor de tools is ook leuk, dan kan je in de zomer buiten sleutelen (als je een terras hebt)

En verder zeker de boel goed beveiligen
Plaats reactie