nieuwe start met xtra kilootjes

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
youp
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 19 jan 2010 12:58
Rijdt met: Trek Powerfly 7

nieuwe start met xtra kilootjes

Bericht door youp »

hello

Na een stop van een paar jaar wil ik terug starten met biken.
Nu na die stop ben ik ook een paar kilokes bijgekomen. ik weeg voor mijn 1m90 145 kilo nu :roll:

nu wil ik terug een bike aanschaffen en liefst een fully. heeft iemand een idee welke fiets mij kan dragen?

Dat is een moeilijke taak :-D
Gebruikersavatar
JB
Mountainbiker
Berichten: 730
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 20:57
Rijdt met: ne Groene

Re: nieuwe start met xtra kilootjes

Bericht door JB »

http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes/mo ... 100_al_pro" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi,
Deze info heb ik bij trek gevonden, daar zit het max op 136 kg. voor garantie.
Grt. jo
youp
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 19 jan 2010 12:58
Rijdt met: Trek Powerfly 7

Re: nieuwe start met xtra kilootjes

Bericht door youp »

Nu dat gewicht is alleen maar voor de garantie. Niet dat ik met mijn gewicht de fiets in vernieling rij.

Of is een HT beter voor mij?
Gebruikersavatar
snellle edddy
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 11 mar 2013 20:49
Rijdt met: ne kleine en ne grote

Re: nieuwe start met xtra kilootjes

Bericht door snellle edddy »

da's ieder zijn keuze . ik heb ooit is met ne aldifully een tourke gereden (blozo van heverle). Voor mij was dit geen meer waarden .Van menig collega's die geen klachten hebben v/d rug kiezen toch voor ne HT heb ik al vernomen .
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Re: nieuwe start met xtra kilootjes

Bericht door MirFlash »

De meeste amerikanen stoppen op 136 kg.

Nu van 145 naar wat minder moet gn probleem zijn.
Alleen iedereen duim mee om naar 105-110 terug te schroeven. =D>
youp
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 19 jan 2010 12:58
Rijdt met: Trek Powerfly 7

Re: nieuwe start met xtra kilootjes

Bericht door youp »

snellle edddy schreef:da's ieder zijn keuze . ik heb ooit is met ne aldifully een tourke gereden (blozo van heverle). Voor mij was dit geen meer waarden .Van menig collega's die geen klachten hebben v/d rug kiezen toch voor ne HT heb ik al vernomen .
Wel ik heb 2 hernia's dat was 1 van de redenen dat ik gestopt was.
Nu is het min of meer onder controle.
Maar ik wil toch geen risico's nemen
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Re: nieuwe start met xtra kilootjes

Bericht door Speedy G. »

Over hernia's en overgewicht kan ik meespreken alleen woog ik net iets minder als u.
Ik ben in allerijl geopereerd aan een hernia in september 2009 wegens verlammingsverschijnselen en er zitten er nog 2 te wachten.

Op het moment van de operatie woog ik 128,7kg. 1 jaar na de operatie terug begonnen met mountainbike en momenteel schommelen we al meer dan 1 jaar tussen 85 en 90kg.

Dus, go for it.

Het advies van mijn chirurg was zelfs dat fietsen ZEER goed is voor een hernia op voorwaarde dat je niet te recht gaat zitten want dan krijg je namelijk alle schokken te verwerken. Ga je wat dieper zitten, trek je je rug automatisch meer open waardoor een uitpuilende hernia meer ruimte krijgt.

Mijn advies --> begin eerst met wat zwemmen en wandelen. Beiden ook zeer goed voor je rug en hierdoor gaan je kilo's er ook wel afvliegen hoor en schakel later dan over op een fiets. Eventueel zelfs op een hometrainer (fitness bv).

Begin sowieso met een hardtail want als je naar een fully wil gaan, ben je echt wel veel centen kwijt voor eentje die je gewicht aankan en niet gaat rijden als een boot.

Maar dat is uiteraard MIJN mening.
Plaats reactie