Alle begin is moeilijk

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
backdraft10
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: do 30 apr 2009 08:52
Rijdt met: Merida matts TFS XC-500 gustav

Bericht door backdraft10 »

ikzelf ben 7-tal weken terug begonnen en rijdt nu meestal de bloso toer bij ons in de gemeente waarbij je in ons geval een 3-tal verschillende afstanden kunt doen te beginnen met 16km.
Ik ben dus met deze begonnen op eigen tempo en al vlug ondervindt je dat gewoon het schakelen naar de juiste versnelling en tijdig schakelen al een eerste moeilijkheid is.
Naarmate je meer fietst leer je vlug bij en heb ik inmiddels een paar TT's gereden van 35km.
Ikzelf ben van mening dat in het begin de snelheid geen rol speelt als je maar kan uitrijden en rustig de conditie kan opbouwen, de snelheid komt dan wel vanzelf.
Ook voor het vemijden van blessures is het belangrijk niet te gaan forceren en als er me dan ééntje voorbij vlamt zeg ik steeds tegen mezelf
" wacht maar tot we 10kg verder zijn" :-D
carolina
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 29 feb 2008 23:34
Rijdt met: scott spark contessa

Bericht door carolina »

Advies van een andere madam die ook pas 1,5 jaar geleden begonnen is. Veeeel toertochten doen. Tussendoor wat op de weg.
'k Rij ondertussen zelf mee met een bende vrouwvriendelijke mannen uit Middelkerke. Tussen de mannen valt dat heel goe mee.
Gewoon ervoor gaan.
Als ge anders gezelschap zoekt voor een ne keer toertocht samen te rijden. Altijd welkom hoor. Af toe kom ik wel eens in de buurt voor de mooie toertochten in jullie streek. Laat maar iets weten.
Gebruikersavatar
ikke met de fiets
Mountainbiker
Berichten: 1056
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 09:39
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9 ssl / Scott Spark 29 Pro

Bericht door ikke met de fiets »

Te Voet schreef:wat vraagt ge voor uwe scott? :roll:
Mijne Scott is NI te koop : nog maar 3 weken jong.....
Gebruikersavatar
ikke met de fiets
Mountainbiker
Berichten: 1056
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 09:39
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9 ssl / Scott Spark 29 Pro

Bericht door ikke met de fiets »

Denk da'k toch eens die mtb school ga doen, kwestie van de basistechniek onder de knie te krijgen ...
Gebruikersavatar
contrejour
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 02 mar 2009 19:16
Rijdt met: mbt:TREK8500 race:RIDLEY Excalibur
Contacteer:

Bericht door contrejour »

ikke met de fiets schreef:Denk da'k toch eens die mtb school ga doen, kwestie van de basistechniek onder de knie te krijgen ...
je zal het je zeker niet beklagen.
Gebruikersavatar
ikke met de fiets
Mountainbiker
Berichten: 1056
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 09:39
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9 ssl / Scott Spark 29 Pro

Bericht door ikke met de fiets »

tja, nu der nog geraken : fietsdrager voor mini cabrio gezocht :-?
Gebruikersavatar
JurgenG
Mountainbiker
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 18:18
Rijdt met: Trek Fuel EX9

Bericht door JurgenG »

ikke met de fiets schreef:tja, nu der nog geraken : fietsdrager voor mini cabrio gezocht :-?
Dak open en vélo op de achterbank?
Gebruikersavatar
ikke met de fiets
Mountainbiker
Berichten: 1056
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 09:39
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9 ssl / Scott Spark 29 Pro

Bericht door ikke met de fiets »

JurgenG schreef:
ikke met de fiets schreef:tja, nu der nog geraken : fietsdrager voor mini cabrio gezocht :-?
Dak open en vélo op de achterbank?
Iële goeie zene ! en dan vliegt em der onderweg uit ...
hij bestaat écht zene, moet alleen nog wachten om deprijs te krijgen (tromgeroffel) en da kan soms verlichtend zijn voor uw bankrekening :-D
valepijn
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 01 mei 2009 13:35
Rijdt met: flanders

Bericht door valepijn »

Met iemand meerijden die er ook naartoe gaat :-D
nat180
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: vr 05 jun 2009 15:09
Rijdt met: Kona Hei Hei Supreme

Bericht door nat180 »

ikke met de fiets schreef:Denk da'k toch eens die mtb school ga doen, kwestie van de basistechniek onder de knie te krijgen ...
Een echte aanrader mtb-school. Heb zelf ook de basis training gevolgd in mei. Wij waren met 2 dames op een groep van 7. Rob , één van de zeer bekwame trainers en denk ik ook de spilfiguur van de organisatie , heeft dan ook onze fotos begezet in de reeks die ronddraait als je op de site gaat ... en dit om te laten zien dat het niet alleen voor mannen is 8)
DOEN =D>
Plaats reactie