2de hands kunt ge toch wel wat inschatten hé. Als dat rammelt langs alle kanten bij een proefritje, dan weet ge dat ge uw handen eraf moet houden. Een fiets kunt ge vrij goed inspecteren tegenover een auto bv.kevx schreef:Met die cube van 2018 is niks mis imo...
Voor da geld ne prima fiets.
Denk dat er soms vergeten dat niet iedereen een fortuin in een fiets wil/kan investeren.
2dehands is makkelijk gezegd maar ge moet nog iets vinden ook binnen uw budget. En dan weet ge ook nie waar ge aan begint...
Voor dat geld lijkt dat idd een prima fiets die Cube, maar voor welk doel? Wat bospaadjes en gravelpaadjes? Maar als ik die Cube ga gebruiken zoals ik mijn fietsen nu gebruik, dan weet ik niet of het uiteindelijk nog 'goedkoop' is, want hetgeen ge nu bespaart op een deftige instapper, zijt ge vaak kwijt aan stukken.
Ik heb toen €1000 betaald voor mijne X-Caliber 9 en heb dan pedalen en schoenen gratis erbij gekregen, waarbij de fiets op een goei €900 kwam. Prima fiets, maar heb op het jaar dat ik ermee reed wel 1 tandwiel (tanden gebroken), BB lagers en body moeten veranderen. BB lagers en Body omdat er in de winter water was in gekomen en dus begon te roesten binnenin. Ik heb die doorverkocht aan ne maat en bij zijn eerste rit, sprongen al 2 spaken kapot.
Als ik dan zie dat de opvolger (Spark 940) helemaal XT afgemonteerd was waaronder ook de trapas, merkte ik wel een heel verschil. Daar heb ik op 2 jaar tijd (en ik kocht hem toen hij een jaar was), groot voorblad veranderd omdat het versleten was, 2 x nieuwe ketting omdat ze versleten was, en qua stukken 1 x een gaine van de voorderailleur omdat ik ben blijven hangen ergens. Had ik geweten dat het allemaal zo een verschil maakte, dan had ik die X-Caliber nooit gekocht en was ik direct voor de €300 duurdere Superfly gegaan.
Maar ik begrijp dat niet iedereen ineens het fortuin heeft om eraan te geven, maar de kans bestaat dat de TS op het einde van de rit meer kwijt gaat zijn aan die fiets, dan dat hij nu eentje een paar €100 duurder koopt.
Maar in ieder geval is hij nu niet veel kwijt, en voordat de stukken en slijt komen, heeft hij weer opnieuw gespaard voor de stukken te vervangen en eventueel te upgraden, als dat de moeite is met dat zware kader.