welke van de twee , BMC of Specialized ?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
David55
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: di 03 jul 2007 20:09
Rijdt met: BMC speedfox sf02 , Orbea oizm20 xt/xtr , Scott cr1 pro ultegra , Specialized Secteur 105

welke van de twee , BMC of Specialized ?

Bericht door David55 »

na lang wikken en wegen en twijfelen toch maar besloten om voor een iets betere fiets met een iets mindere afmontage te gaan.
de twee laatste kanshebbers zijn deze twee :

http://www.bmc-switzerland.com/bx-en/bi ... 29-xt_slx/

http://www.specialized.com/be/nl/bikes/ ... -carbon-29

welke van deze twee zou de beste keuze zijn volgens jullie ?
gvg
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: za 10 jan 2015 18:00
Rijdt met: BMC teamelite TE02 29 XT
Contacteer:

Re: welke van de twee , BMC of Specialized ?

Bericht door gvg »

Zelf ga ik na hapy bike days ook een mtb kopen. Op dit moment is mijn lijstje gereduceerd tot 9 kanshebbers waaronder de BMC (wel de xt versie).

Het nadeel ervan vond ik geen interne kabelgeleiding, het voordeel dat het erop lijkt dat het kader wel goed ontworpen is. Heb er ook even mee gereden op antwerp expo 2 weken terug en ik had een goede zithouding in vergelijking met de paar andere die ik al heb kunnen proberen.

De specialized heb ik niet in mijn lijstje opgenomen omdat deze slechts slx shifters heeft. Ik besef wel dat de kans groot is dat ik het verschil niet ga voelen (en ergens gelezen dat alles op de specialized wel goed in balans is), maar voor fietsen tussen 2K en 3K zijn er genoeg merken die wel een volledige XT afmontage aanbieden.

Uiteraard vallen mijn opmerkingen in het niet in vergelijking met een ritje op beide fietsen. Ik zie dat je in Hulshout woont. Ik woon in Geel: er tussen in is in oevel is er "info@g-bikes.be" waar ik gaan kijken ben en die bood me dadelijk een testrit aan, maar dat doe ik pas als mijn lijstje ook tot 2 is gekrompen. Daar kan je dus een testrit doen, maar ik zou je aanraden deel te nemen aan happy bike days, dan kan je alles op 1 dag testen en beslissen.
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: welke van de twee , BMC of Specialized ?

Bericht door geertg »

Het zijn testdagen morgen bij Van Eyck in Geel, er zullen ook mtb's aanwezig zijn.
gvg
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: za 10 jan 2015 18:00
Rijdt met: BMC teamelite TE02 29 XT
Contacteer:

Re: welke van de twee , BMC of Specialized ?

Bericht door gvg »

yep, was al ingeschreven en ga morgenvroeg om 9:00 AM een scott scale testen
(http://www.scott-sports.com/global/en/p ... -910-Bike/" onclick="window.open(this.href);return false;)

indien mogelijk ook de 710.


Maar daar verkopen ze dus geen bmc of specialized
David55
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: di 03 jul 2007 20:09
Rijdt met: BMC speedfox sf02 , Orbea oizm20 xt/xtr , Scott cr1 pro ultegra , Specialized Secteur 105

Re: welke van de twee , BMC of Specialized ?

Bericht door David55 »

Scale was zeker ook een optie maar ik vind de kleuren van de 920 en de 910 niet zo mijn ding
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1621
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: welke van de twee , BMC of Specialized ?

Bericht door Christ D. »

gvg schreef:
De specialized heb ik niet in mijn lijstje opgenomen omdat deze slechts slx shifters heeft.
Hij meent dat ? Dat is niet goed genoeg SLX ? Al mee geschakelt dan ?
Gebruikersavatar
hANDYman
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 10 jun 2005 20:31

Re: welke van de twee , BMC of Specialized ?

Bericht door hANDYman »

Misschien wel eh

Ik heb de alu comp en ik heb de x7-shifters ook laten vervangen door x9.
x9 is gelagerd en de x7 is plastiek vanbinnen en dat merk je wel na een tijdje. Misschien is er bij slx-xt ook een dergelijk verschil.
Nu zullen die slx-shifters ook wel door de dealer vervangen kunnen worden door xt met alleen het prijsverschil tussen de 2 bij te betalen.
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: welke van de twee , BMC of Specialized ?

Bericht door geertg »

Christ D. schreef:
gvg schreef:
De specialized heb ik niet in mijn lijstje opgenomen omdat deze slechts slx shifters heeft.
Hij meent dat ? Dat is niet goed genoeg SLX ? Al mee geschakelt dan ?
Ben het eens met Christ D., als dit een reden is om een fiets niet in aanmerking te nemen. SLX schakelt goed.
David55
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: di 03 jul 2007 20:09
Rijdt met: BMC speedfox sf02 , Orbea oizm20 xt/xtr , Scott cr1 pro ultegra , Specialized Secteur 105

Re: welke van de twee , BMC of Specialized ?

Bericht door David55 »

ik denk dat ik persoonlijk het verschil tussen slx en xt amper ga voelen dus dit is voor mij niet echt van belang.
ik heb een budget van een kleine 3k en ga voor een iets minder afgemonteerde en er mij een mooi setje wielen laten in plaatsen denk ik
David55
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: di 03 jul 2007 20:09
Rijdt met: BMC speedfox sf02 , Orbea oizm20 xt/xtr , Scott cr1 pro ultegra , Specialized Secteur 105

Re: welke van de twee , BMC of Specialized ?

Bericht door David55 »

het is dus de BMC teamlite slx/xt geworden met een wielupgrade naar ztr crest notubes dt240 :-D
Plaats reactie