heropstapper nieuwe fiets

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Bericht door Frakke »

[quote="RigolleM Persoonlijk zou ik niemand deze Cannondale adviseren binnen dit budget.[/quote]

wat zijn je persoonlijke redenen?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Frakke schreef:
RigolleM schreef:Persoonlijk zou ik niemand deze Cannondale adviseren binnen dit budget.
wat zijn je persoonlijke redenen?
Merken zoals Specialized, Scott, Cannondale, ... laat je beter links liggen met een budget van < € 1 500, omdat de afmontage niet evenredig is met hetgeen je bij andere merken (bv. Merida, Cube, Bulls, ... om er een paar te noemen) wel krijgt. De SL2 is één van de instapmodellen bij Cannondale, en bepaalde onderdelen zullen al snel aan vervanging toe zijn als je wekelijks een ritje gaat rijden (zeker in de huidige weersomstandigheden). Met bv. de Bulls ga je minder snel in de problemen komen. Een startende biker gaat het verschil toch niet merken tussen het frame merk A en merk B. Waarom ik Trek erbij sleur is omdat ik vorig jaar eens voor mijn vriendin gaan kijken ben voor een bike < € 1 000 en 'k was aangenaam verrast dat ik bij Trek nog een degelijke fiets kon aanschaffen, herinner mij een Reba en SLX afmontage, maar ik herinner mij niet het model meer.
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Bericht door Frakke »

is de trek 6000 aan te raden?

Frameset Alpha Black Aluminum w/semi-integrated head tube, twin taper down tube w/integrated gusset, formed top tube, wishbone seatstay, forged dropouts w/rack & fender mounts, replaceable derailleur hanger
Voorvering SR Suntour XCR-RL w/coil spring, preload, remote lockout, 100mm travel
Wielen
Wielen Shimano alloy M435 hubs; Bontrager Ranger 32-hole rims
Banden Bontrager XR3, wire bead, 26x2.2"
Schakelsysteem
Versnellingshendel Shimano M590, 9 speed
Voorderailleur Shimano Deore
Achterderailleur Shimano Deore XT
Crank Shimano M521, 44/32/22
Cassette SRAM PG-950 11-34, 9 speed
Pedalen Wellgo alloy platform
Onderdelen
Zadel Bontrager Evoke 1
Zadelpen Bontrager, 31.6mm, 20mm offset
Stuur Bontrager Low Riser, 31.8mm, 25mm rise, 9 degree sweep
Stuurpen Bontrager SSR, 31.8mm
Balhoofdset 1-1/8" threadless, semi-integrated, semi-cartridge bearings
Remmen Shimano M445 hydraulic disc brakes


trek 6000 versus cube acid?
Gebruikersavatar
PhilippeBiker
Mountainbiker
Berichten: 922
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 09:03
Rijdt met: Scott Spark 900

Bericht door PhilippeBiker »

Neen maar toch zijn er dat voor die prijs een perfecte cannondale willen en dat kan nu eenmaal niet.
Lassen worden enkel afgeslepen om te mooi glad te maken maar dit wil niet zeggen dat een las die er dik op ligt daarmee slecht is of minder sterk.
Trek,Cannondale en Scott en andere amerikaanse merken hebben zeer goede frames maar de duitsers zijn nu eenmaal meer concurrentieel als het op afmontage ligt.
:wink:
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Bericht door Hans wynants »

de trek komt weer met een vork , nog slechter dan de cannondale...
ook is enekel de achterderrie XT de rest deore M-590... wat toch een pak minder is dan XT

een goede achterderrie alleen is geen meerwaarde... het enige voordeel dat je ondervind is dat deze derrietandwieltjes gelagerd zijn. en de derrie een langere levensduur heeft. daarentegen de XT shiftes ga je wel merkbaar voelen in beter schakelen.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Ff opgezocht, was een Trek 6300 WSD waar we toen (2008) naar hebben gekeken. Ik zie dat het nieuw model over een Recon beschikt, en dus geen Reba zoals ik hierboven heb aangehaald :oops:
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Bericht door Frakke »

ok toch bedankt
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Bericht door kevx »

Koop u gewoon die bulls en bespaar u kosten en miserie :wink:

Zoals al gezegd ga je het vershil tussen de frames toch niet merken en de Bulls is gewoon top afgemonteerd tegenover de andere bikes.
Gebruikersavatar
copperhead
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 01 nov 2010 15:48
Rijdt met: Focus Mares cx 2.0 /Bulls Copperhead / Bulls Dessert Falcon
Contacteer:

Bericht door copperhead »

De naden van de copperhead zijn (naar mijn menig) toch wel mooi afgewerkt =D>

( een heel verschil met bulls een paar jaar geleden, toen ik mijn desert falcon gekocht heb, daar kruipen een paar dikke slakken over #-o )
Plaats reactie