Frame

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

volgens mij ook, de geometrie van deze Cube is nog niet echt radicaal te noemen. alleen zit je natuurlijk met een stevig gewicht. dat is natuurlijk geen probleem, alles went
Gebruikersavatar
DeJean
Mountainbiker
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 16:47
Contacteer:

Bericht door DeJean »

at some point ga je toch een keuze moeten maken.
Een fiets die echt goed is om te streeten, dirten... is niet geschikt voor toertochten. De meeste van die speel fietsjes worden gemonteerd met 1 versnelling, de liggende achterbrug is heel kort, bovenbuis heel lang, voorzien op stuurpennetjes van 50mm of minder, zadelbuis is zeer kort.....
sickboy, kona roast, planet X, zijn nog enigszins tussen de 2 in, maar merken als 24, Pashley, woodman, agent, brooklyn, alle DMR behalve de trailstar, Brave Machine, en nog honderden anderen gaan nie echt vlotjes de redoute opkrossen.....
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Bericht door Japs »

Dan blijft de Santa Cruz Chameleon volgens mij 1 van de betere oplossingen. Vorig jaar reed er zelfs 1 van de dames de WB wedstrijd in Houffalize mee. Toch is het niet de meest ideale fiets om ook bergop mee te rijden. In een recente test las ik dat de PlanetX Armadillo zowel bergop als bergaf goed uit de voeten kan.
Anderzijds kan je mss evengoed kijken naar een gewoon stevig xc-kader. Als je niet de hyperlichte modellen neemt, dan heb je een kader dat toch wel serieus wat kan hebben.
Gebruikersavatar
jaybird
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: do 02 sep 2004 13:13
Rijdt met: Commençal ... Baby!
Contacteer:

Bericht door jaybird »

Hoi,

Ik heb nog een frame staan dat je wel zou kunnen liggen, een Sintesi Rumba, 13-14 cm veerweg, ideaal freeride frame, je kan er mee downhillen en mee klimmen, macheert super goed, maar komt bij mij helaas niet uit de kas reden: ik heb een xc fiets en een downhill fiets, dus neem ik meestal één van deze naargelang wat ik ga doen. Het is een frame van zowat 1300 euro, het mag weg voor 4OO euro inclusief headset en zadelpen en reserveveer. het is 2 jaar oud en zeer weinig gebruikt, heb dat ooit gekocht om aan de megavalanche-series deel te nemen, maar het is daar nooit van gekomen!

Groetjes - Phil
Gebruikersavatar
Rec
Mountainbiker
Berichten: 197
Lid geworden op: di 16 sep 2003 22:29
Rijdt met: Canyon Exceed SLX CF Pro

Bericht door Rec »

De Corratec X-Vert reeks kan ook gerust als Freeride/Dirt bike gebruikt worden en is nog steeds een goede all-round mtb.
Prijzen tussen 500 en 1600 euro kompleet.

Afbeelding
Gebruikersavatar
_Ivan_
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: di 22 mar 2005 20:42

Bericht door _Ivan_ »

jaybird schreef:Hoi,

Ik heb nog een frame staan dat je wel zou kunnen liggen, een Sintesi Rumba, 13-14 cm veerweg, ideaal freeride frame, je kan er mee downhillen en mee klimmen, macheert super goed, maar komt bij mij helaas niet uit de kas reden: ik heb een xc fiets en een downhill fiets, dus neem ik meestal één van deze naargelang wat ik ga doen. Het is een frame van zowat 1300 euro, het mag weg voor 4OO euro inclusief headset en zadelpen en reserveveer. het is 2 jaar oud en zeer weinig gebruikt, heb dat ooit gekocht om aan de megavalanche-series deel te nemen, maar het is daar nooit van gekomen!

Groetjes - Phil
heb je mischien een foto?

groetjes
Gebruikersavatar
jaybird
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: do 02 sep 2004 13:13
Rijdt met: Commençal ... Baby!
Contacteer:

Bericht door jaybird »

Hoi ik heb hier nog een foto van toen ie nog volledig afgemonteerd was!


http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=453081

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=453080

Ik doe het frame ook weg zonder de shock, maar dan voor 150 euro (de shock kan ik goed gebruiken voor op mijn andere fiets, voor 150 koop je een manitou swinger air-shock bij vb Bike-fun en dan heb je voor ongeveer 300 euro een fantastisch endureo/freeride frame, waarmee je kan downhillen en dat nog goed klimt ook)

Groetjes Phil
Gemini
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 19 jun 2005 22:24

Bericht door Gemini »

Zit wat met tzelfde probleem, ik zoek een hardtail om veel me te vallen :-D
en twijfel tussen de Kona Stuff en een Gary Fisher Ged..

Gebruik vooral voor de fun.. Alle advies welkom !
Plaats reactie