Dirt jump parcours in Wevelgem...

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Gebruikersavatar
euh
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 17 mei 2013 20:10

Dirt jump parcours in Wevelgem...

Bericht door euh »

Bij deze speel ik al een tijdje met het idee om een dirtjump parcours aan te leggen/aan te vragen in Wevelgem.
Er is een perfecte locatie waar de helft van de aarde al gewoon ligt te beschimmelen en er zou mss nog iets bijgevoerd moeten worden.
Ik heb een google foto/maps dinges van de locatie bij gevoegd in de link.

Ik zou hier wel alleen tijd en moeite insteken als er nog anderen interesse zouden in hebben om in Wevelgem zo iets te doen of af te komen om te rijden en scheppen, en het proper te houden zonder al teveel problemen. Alleen is dit nogal moeilijk te onderhouden...

Dit is de locatie:
https://www.google.com/maps/search/maps ... a=!3m1!1e3" onclick="window.open(this.href);return false;

Het gaat over het groene "veld"(het bestaat uit kasseien met aarde) tussen de spoorweg en de spoorwegstraat en neerbeekstraat. Er liggen al een hele hoop hopen aarde klaar om vorm te krijgen, met zelfs een hoge die perfect is om van in te droppen... Alleen toestemming en ellebogen zijn nodig...
Er gebeurd al zo lang als ik leef niets met dat veld en ligt er al zo lang braak bij. Af en toe(2 keer per jaar) word het gras afgesneden.

Als er interesse is, zie ik het wel zeker...
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: Dirt jump parcours in Wevelgem...

Bericht door R1ALAIN »

Volgens mij is dit van de gemeente. Ze stallen daar soms nadars.
Gebruikersavatar
euh
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 17 mei 2013 20:10

Re: Dirt jump parcours in Wevelgem...

Bericht door euh »

Ze stallen daar idd soms nadars, maar dan nog is er plaats genoeg om daar iets te doen. Er passeert nu trouwens ook al een mtb route over dat stuk...
Gebruikersavatar
euh
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 17 mei 2013 20:10

Re: Dirt jump parcours in Wevelgem...

Bericht door euh »

Bij de weg, ik zou uiteraard eerst toestemming en goedkeuring van de gemeente gaan vragen. Maar ik wil eerst weten of mensen daar geïnteresseerd in zijn om te dirtjumpen in wevelgem... Anders steek ik er gewoon geen tijd en moeite in en blijft het gewoon zoals het is... :wink:

Dat gebied maakt voor zover ik weet deel uit van een oude spoor/trambedding. die vanuit de omliggende loodsen richting kortrijk ging. Er zit echt potentieel in deze plaats om dit te doen en met wat hulp van eventueel Zumies kan dat mss nog snel klaar zijn ook...

Nuja, ik zie wel é...
Van Belle
Mountainbiker
Berichten: 436
Lid geworden op: do 12 jul 2007 13:15
Rijdt met: Wilier 501xn

Re: Dirt jump parcours in Wevelgem...

Bericht door Van Belle »

Moest stad Wevelgem dit goedkeuren zou dit wel een vet initiatief zijn.
Ikzelf ben van Geluwe.
Lijkt me leuk om dichtbij wat te kunnen spelen.
Gebruikersavatar
euh
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 17 mei 2013 20:10

Re: Dirt jump parcours in Wevelgem...

Bericht door euh »

Kzal morgen eens langs de sportdienst en de lokale overheden passeren om te vragen wat er eventueel mogelijk is. Hopelijk mag er iets mee gedaan worden, anders is dit het einde van het verhaal. [-o<
Van Belle
Mountainbiker
Berichten: 436
Lid geworden op: do 12 jul 2007 13:15
Rijdt met: Wilier 501xn

Re: Dirt jump parcours in Wevelgem...

Bericht door Van Belle »

Al nieuws?
Gebruikersavatar
euh
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 17 mei 2013 20:10

Re: Dirt jump parcours in Wevelgem...

Bericht door euh »

Het voorstel is ingediend en er zou in het verleden al eens zo'n aanvraag geweest zijn. Het voorstel dat ik nu gedaan heb is voorgelegd aan één of andere schepen en ik zal op de hoogte gehouden worden via mail. We zien dus wel.
Gebruikersavatar
euh
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 17 mei 2013 20:10

Re: Dirt jump parcours in Wevelgem...

Bericht door euh »

Dit is het antwoord dat ik van de gemeente heb gekregen:

Beste,

Ik kreeg onderstaande vraag van collega Jasper.
Ik wil je laten weten dat er momenteel geen concrete plannen zijn voor aanleg van een mountainbike parcours.
Mocht deze vraag toch een grotere draagkracht blijken te hebben, laat dan zeker niet na dit opnieuw aan te kaarten.


Dus, Als we hier een redelijk hoopje mensen achter krijgen(petitie ofzo) dan kan er wel nog iets gebeuren, want ik was niet de eerste die er achter vroeg. Zeker met een grote jeugdwerking als die in Wevelgem moet daar wel iets mee te doen zijn. Desnoods ga ik eens even rond in de lokale skate bowls van kortrijk en Wevelgem, Zumies(als dat nog bestaat) de chiro, ksa,... En hier dus.

Als hier meerdere mensen hun steun of goesting komen uitten, dan kan er wel nog wat...
Van Belle
Mountainbiker
Berichten: 436
Lid geworden op: do 12 jul 2007 13:15
Rijdt met: Wilier 501xn

Re: Dirt jump parcours in Wevelgem...

Bericht door Van Belle »

Ik ben alvast voor !
Plaats reactie