Endurobike

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Re: Endurobike

Bericht door Kristof Huyck »

pieterp schreef:
Pashley 24Mhz schreef:
pieterp schreef:...Kona Process 111 DL...
Dan lijkt me Satori me toch een beter compromis, niet?
Ik zou toch eerder voor de 111 DL kiezen, de geometrie is veel beter en dat maakt een fiets meer dan de veerweg dat doet.

http://www.pinkbike.com/news/Kona-Proce ... -2013.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb testgereden met de Process 111 in Houffalize en het grootste nadeel is dat enkel tandblad vooraan. Met een kleiner blad vooraan en een XX1/X01 cassette achteraan zou het nog net lukken, maar niet met de standaard combinatie. Die aanpassingen kosten echter weer extra geld en ik ben maximaal bereidt er 3000 euro aan uit te geven. Erg wild was ik ook niet van de kleur (persoonlijk) en de KS Lev had soms zijn kuren: soms bleef hij vast zitten, soms kwam hij ongevraagd terug naar boven.

Is er ergens een mogelijkheid om die Spectral te testen? De 8.0 interesseert me eventueel wel...
pathfinder
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 22 nov 2012 22:44
Rijdt met: Santa Cruz nomad canyon spectral ex

Re: Endurobike

Bericht door pathfinder »

Eind maart zouden de spectral testbikes beschikbaar zijn in koblenz.
Gebruikersavatar
Rurock
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 12 okt 2009 14:48

Re: Endurobike

Bericht door Rurock »

Er is ook een Pike 150mm. Als je de test leest in Bike-Magazine dan verschilt de stijfheid van een Pike 150 en de nieuwe Revelation 150 bijna niets. Ik denk dus dat je niet veel verschil gaat merken tenzij je echt "BIG" Enduro rijd. De Pike heeft dan mogelijk wel iets meer "reserve" in de veerweg als het er echt ruw aan toe gaat.
Ik meen echter dat een extra setje FLOW EX wielen met DH banden voorlopig een betere investering is dan een Pike. En de RS Revelation,.... we zien wel maar ik heb er wel vertrouwen in.
pieterp
Mountainbiker
Berichten: 1277
Lid geworden op: di 15 mar 2005 09:25
Rijdt met: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Contacteer:

Re: Endurobike

Bericht door pieterp »

De Pike heeft vooral een geavanceerder dempingssysteem dan de revelation.
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Re: Endurobike

Bericht door K2-er »

Is het ook niet 32mm poten vs 34 mm? Lijkt me toch dat je dat merkt.
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Endurobike

Bericht door _alain_ »

Een Revelation is een heel goede vork, voldoende stijf om wat te raggen (ik heb nooit stijfheid gemist erop) en behoorlijk licht.
Altijd heel erg tevreden van geweest.

Tot ik een Lyric stak om de balhoofdhoek te verkleinen (20mm = 1°),
en nu wil ik niet meer met de Revelation rijden... En zeker geen Pike uitproberen...
Momenteel is een Pike gewoon DE vork.
Gebruikersavatar
dmx
Mountainbiker
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 13 mar 2006 19:13
Rijdt met: GT Xizang 9r, Slot Inbred 29 SS,

Re: Endurobike

Bericht door dmx »

Inderdaad, overstappen van een Fox 36 naar een Revelation was de eerste meters effe wennen. Maar ja, met het ouder worden moet je ook op de kilo's letten en dan is het verschil ook groot.
Gebruikersavatar
Evil Mogwai
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: do 12 dec 2002 01:44
Rijdt met: Allemaal beestjes!

Re: Endurobike

Bericht door Evil Mogwai »

De Pike is besteld, binnenkort heb k dus een nieuwe Revelation 27,5" te koop :wink:
Voor een wielset upgrade wacht k eerst af wat de Roam's geven. Misschien komt er dan een wedstrijd set bij (Cmax Enduro of nieuwe Hope Endurowielen)
Een upgrade van de remmen naar Hopes staat hoger op de verlanglijst
pathfinder
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 22 nov 2012 22:44
Rijdt met: Santa Cruz nomad canyon spectral ex

Re: Endurobike

Bericht door pathfinder »

Evil mogwai
Welke framemaat heb je?
Ik had met mijn 181 cm en bbl van 86 ene medium besteld maar er werd me toch aangeraden een large te nemen omdat de spectral toch zeer kort uitvalt vanvoor. Daarom heb ik mn bestelling aangepast naar Large
Gebruikersavatar
Evil Mogwai
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: do 12 dec 2002 01:44
Rijdt met: Allemaal beestjes!

Re: Endurobike

Bericht door Evil Mogwai »

Ik heb een small genomen, dit komt van zadelbuis tot stuur redelijk overeen met m'n Prophet.
Ik ben een 172 maar weeg ook maar 60kg. Bij een grotere endurobike zit je wat meer in de fiets en wordt t stabieler, maar dan moet ik m'n gewicht ook veel verder naar achter verplaatsen voor dorps en stijle stukken en meer kracht steken om korte bochten te nemen ed. Ik denk dat een L jou wel zal passen en je hebt trouwens 30 dagen bedenktijd mocht hij echt te groot uitvallen, maar een 35mm stuurpen kan dan ook al de oplossing zijn.
Plaats reactie