Endurobike

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Gebruikersavatar
2Wheelzz
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 11:55
Rijdt met: Canyon Spectral AL 8.0 EX

Re: Endurobike

Bericht door 2Wheelzz »

pathfinder schreef:Pike is gewoon geweldig. Ook de roam 50 wielen zijn heel goed.3400 euro is een echt prijsje voor wat je allemaal krijgt. Ik heb nog geen seconde spijt gehad van de spectral. Tis echt een hele goede bike.

Very nice,

Ik ben verleden week naar Koblenz geweest en met verschillende settings gereden, het is de 8.0 EX geworden, verwacht hem deze week.

Zeer benieuwd...
Gebruikersavatar
2Wheelzz
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 11:55
Rijdt met: Canyon Spectral AL 8.0 EX

Re: Endurobike

Bericht door 2Wheelzz »

Zalig fietste die spectral, ik ben er nog maar even mee gaan rijden maar voelt zeer geslaagd, even wennen aan de fatbar van 790mm maar ga zien hoe hij mij bevalt met deze lengte
pathfinder
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 22 nov 2012 22:44
Rijdt met: Santa Cruz nomad canyon spectral ex

Re: Endurobike

Bericht door pathfinder »

Super. Ga je veel plezier mee hebben.
Foto's please? :-)
jonasvaneyck
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 17 feb 2014 09:44

Re: Endurobike

Bericht door jonasvaneyck »

Hoi

Ik heb een spectral 7ex, echt een zot beest. Mega licht, klimt als een beest, en is super speels.
Ik mis enkel wat stabiliteit bij heel zware afdalingen dus overweeg om een dikke magic marry vooraan te plaatsen en mijn voorvork van 150 naar 160 om te bouwen, dan komt hij iets hoger met een betere hoek voor stevige afdalingen. En de upgrade kost maar 40 euro.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Wat vinden jullie van dit plan of denken jullie dat ik de pike beter op 150 laat?
pathfinder
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 22 nov 2012 22:44
Rijdt met: Santa Cruz nomad canyon spectral ex

Re: Endurobike

Bericht door pathfinder »

Ga je wel merken bij het klimmen denk ik. Ik heb het ook willen doen maar heb de pike uiteindelijk toch op 150 gelaten. De mary heeft veel grip maar is wel wat zwaar.ik rij nu met maxxis minion. Deze zijn super. Licht en ongelofelijke grip.

Ik heb trouwens de airshaft voor 160mm nog liggen splinternieuw :-)
Als je interesse hebt?
Gebruikersavatar
fredo
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 19 aug 2005 22:41
Rijdt met: Orbea Rallon, Schwarzrot Bass B

Re: Endurobike

Bericht door fredo »

jonasvaneyck schreef:Hoi

Ik heb een spectral 7ex, echt een zot beest. Mega licht, klimt als een beest, en is super speels.
Ik mis enkel wat stabiliteit bij heel zware afdalingen dus overweeg om een dikke magic marry vooraan te plaatsen en mijn voorvork van 150 naar 160 om te bouwen, dan komt hij iets hoger met een betere hoek voor stevige afdalingen. En de upgrade kost maar 40 euro.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Wat vinden jullie van dit plan of denken jullie dat ik de pike beter op 150 laat?
magic mary = gewoon doen... heerlijke band, lichter als een minion en gript beter (of in elk geval anders), bolt niet als een speer maar zeker goed genoeg

Voor je vork kan je ook een test door met minder sag te rijden, en eventueel tokens toe te voegen. 40eur voor de conversie is natuurlijk geen geld om het uit te testen.

stabiliteit verhoog je volgens mij eerder door een breder stuur te monteren, eventueel een angleset/offsetbushings en natuurlijk door je eigen positie op de bike
Plaats reactie