Freeride & Downhill parcours in België

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

De 'Edegemse Bergkes' zijn zeker niet bedoeld als afdalingparcours.
Jongeren uit de omgeving hebben er wel veel werk verricht, met jumps, drops,.....
Als je van niet al te ver dient te komen, is het wel leuk om daar eens een paar uur door te brengen.
PassionforDirt
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: do 25 mar 2010 20:55
Rijdt met: downhill/dirtbike

Bericht door PassionforDirt »

viperke schreef:In de Waasmunsterse bossen is er ook wel een stuk dat kan gedaan worden met ne freeride fiets, er zijn geen hoogteverschillen, wel verschillende jumps, en ze zijn bezig met houten brugjes tussen de bomen te bouwen :drunk: Nico Vink (zeer goede Belgische downhiller) traint daar regelmatig, ook met ne bmx kun je er terecht..
Beste ik heb nog geen downhill/bmx/dirtbike , maar ben er wel al geweest met gewone mtb om te checken , zou ik daar eventueel met een dirtbike kunnen oefenen of raad u mij iets anders aan , anders kunne we wel eens same gaan dirtbiken vandezomer grts
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

d@Mit schreef:Naast de E19 Antwerpen - Brussel (of beter andersom) liggen er ook enkele molshopen waar regelmatig fietsers te zien zijn. Of dit echt te catalogeren is onder downhill, dat denk ik niet.
Ik heb daarstraks wel gezien dat men bovenop een "berg" (ne steile hoop zand) nog een extra stelling heeft gebouwd. Iemand enig idee van de bedoeling?
das waar de gasten van DIRT E19 "spelen" en buiten hun zijn er ook trai motoren aan het werk maar daar was ooit het BK XCstudenten dus ge kunt daar wel meer doen denk ik
en idd leuk om is een paar uurtjes te gaan vertoeven

en in Hombeek is er een RedBull BMX Dirt track niet zo groot en ni zo speciaal maar als je in de buurt bent wel leuk om is te bezoeken
PassionforDirt
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: do 25 mar 2010 20:55
Rijdt met: downhill/dirtbike

Bericht door PassionforDirt »

zaskar72 schreef:
d@Mit schreef:Naast de E19 Antwerpen - Brussel (of beter andersom) liggen er ook enkele molshopen waar regelmatig fietsers te zien zijn. Of dit echt te catalogeren is onder downhill, dat denk ik niet.
Ik heb daarstraks wel gezien dat men bovenop een "berg" (ne steile hoop zand) nog een extra stelling heeft gebouwd. Iemand enig idee van de bedoeling?
das waar de gasten van DIRT E19 "spelen" en buiten hun zijn er ook trai motoren aan het werk maar daar was ooit het BK XCstudenten dus ge kunt daar wel meer doen denk ik
en idd leuk om is een paar uurtjes te gaan vertoeven

en in Hombeek is er een RedBull BMX Dirt track niet zo groot en ni zo speciaal maar als je in de buurt bent wel leuk om is te bezoeken
ahaa , welk merk van downhill of dirtbike is het goedkoopst?? mvg heb rap een bike nodig
PassionforDirt
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: do 25 mar 2010 20:55
Rijdt met: downhill/dirtbike

Bericht door PassionforDirt »

kogelvis schreef::bounce: Ik sta ook te springen voor een goed DH parcour.
De Citadelle en Chaudfontaine ken ik al, maar dat Laerbeek niet.
Dat interesseert me wel

Op www.freex.be link Spots vind je een paar goede plaatsen.

In het buitenland ( niet zo heel ver ) is het ook interessant.
Zie:
http://www.bikepark-winterberg.de/index.htm
http://www.mtb-fun-park.de/index.php?s=5
http://www.royalalpageclub.com/summer/m ... biking.htm

Als iemand trouwens is mee naar Winterberg wil gaan. Da's niet zo heel ver +/- 400 km. Ik ban er nog niet geweest maar dat lijkt me wel iets
als ik me downhill fietsje heb , wil ik wel meegaan lang geleje ;p
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

interessante site voor buitenland ( voorral Duitsland ):

http://www.bikeparkmap.de/

en hier in België: Chaudfontaine ( lievelingspiste ), Huy ( zwaarste piste in België ), Malmedy, Namur, La Roche, Filthy trails, Rendeux,...
Malamute
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 24 jan 2008 01:02
Rijdt met: Specialized Stumpjumper , koxx levelboss

Bericht door Malamute »

in waterloo ligt ook een dirt/dh parcours, nog niemand op zien rijden maar is wel een practig bewerkt stukske
der quinten
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 19:52
Rijdt met: stumpjumper FSR, stumpjumper HT SS

Bericht door der quinten »

vandaag in houffalize gaan spelen op het 4x parcours, super!!
wielersletje
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 24 nov 2006 21:53
Rijdt met: cannondale chase, Specialized 2006 demo8

Bericht door wielersletje »

kogelvis schreef:Ik heb ze ook al gezien ( Richting Brussel-Antwerpen) iets ne het tankstation en voor den tunnel. Lijkt me wel ne serieuze drop off.

Denk da ik eerst eens ga zien in Laerbeek.

Er zijn blijkbaar meer goede plaatsen dan ik dacht.

Laat de tips maar komen
als je die berg in mechelen zid naaast de e19 bedoeld
moet je zeker is gaan kijken, da heuveltje is 25 meter hoog en er liggen 3 mini dh tracks op van 25 sec als je snel bent
allemaal zelf gebouwd
die drop die je ziet is met een pallet gemaakt, 3 meter na beneden en 4 ver, vo de rest liggen er jumps en kombochten en stenensecties en hele steile stukken
+ 2 dirtlijnen (kleine lijn van 8 jumps , gaps van 2 tot 3 meter en een grote lijn van 3 jumps , gaps van 4 tot 5 meter)
iedereen is welkom zolang dat je aangerichte schade herstelt en je jupilerblikken terug meeneemt
groete
Gebruikersavatar
Dav3
Mountainbiker
Berichten: 319
Lid geworden op: zo 03 aug 2008 17:52
Rijdt met: Ghost Fr nortshore 600
Contacteer:

Bericht door Dav3 »

wielersletje schreef:
kogelvis schreef:Ik heb ze ook al gezien ( Richting Brussel-Antwerpen) iets ne het tankstation en voor den tunnel. Lijkt me wel ne serieuze drop off.

Denk da ik eerst eens ga zien in Laerbeek.

Er zijn blijkbaar meer goede plaatsen dan ik dacht.

Laat de tips maar komen
als je die berg in mechelen zid naaast de e19 bedoeld
moet je zeker is gaan kijken, da heuveltje is 25 meter hoog en er liggen 3 mini dh tracks op van 25 sec als je snel bent
allemaal zelf gebouwd
die drop die je ziet is met een pallet gemaakt, 3 meter na beneden en 4 ver, vo de rest liggen er jumps en kombochten en stenensecties en hele steile stukken
+ 2 dirtlijnen (kleine lijn van 8 jumps , gaps van 2 tot 3 meter en een grote lijn van 3 jumps , gaps van 4 tot 5 meter)
iedereen is welkom zolang dat je aangerichte schade herstelt en je jupilerblikken terug meeneemt
groete
Learbeek ligt er nu slecht bij, alles ligt op de parcour (takken en boomstronken etc... ). En aan de zijkant dat motocross terrein is wel eens leuk om naar beneden te gaan , maar dit duurt hooguit 10-15 sec en moogde weer terug naar boven gaan :/
Plaats reactie