Vitamienen

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Plaats reactie
Gebruikersavatar
liesbeth
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 apr 2009 12:38
Rijdt met: scott scale

Vitamienen

Bericht door liesbeth »

Misschien heb ik een winterdipje maar ik kan me niet meer opladen om alleen in het bos te gaan rijden. Ik fitness 2 keer per week.

Voel me vlugger moe. Neem elke dag magnesium in en L carnitine.

Hebben jullie dit af en toe ook? Welke vitamienen kan ik nog nemen?

Ben vandaag naar de dokter geweest voor een bloedonderzoek. Misschien ergens een tekort?
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Vitamienen

Bericht door Free_ltd »

Ligt echt aan de winter. Ik ben ook wat trager :lol:
Qua sporten valt het nog een beetje mee. Maar geraak sinds een paar weken 's morgens ook nog maar moeilijk uit mijn bed terwijl ik voor de rest niets gewijzigd heb. Ook avonds om 22.00u beginnen mijn oogjes dicht te vallen.

Qua fietsen, joggen en aikido lukt het nog wel. Qua fietsen nog niets ondervonden, maar met joggen de laatste 3 x begin ik na 3km al uit te kijken naar het einde van die op 5km ligt :lol: Daarvoor was het met twee vingers in de neus en deed ik er soms nog 5km extra bij.

Ik neem ook een heel reutemeteut aan pillekes. Magnesium, calcium, kalium, soja eiwitten,... . Of dat echt veel helpt, geen idee.

Dus geen zorgen maken. Zal binnen een paar weekjes wel over zijn als de temperaturen terug stijgen :lol:
Gebruikersavatar
liesbeth
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 apr 2009 12:38
Rijdt met: scott scale

Re: Vitamienen

Bericht door liesbeth »

bedankt voor de reactie. Zal inderdaad aan de winter liggen. Rustig verder doen.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Vitamienen

Bericht door Reflex »

Wacht ff je bloedtest af en dan weet je meer. Zelf neem ik een multivitamine en visolie. Magnesium enkel in kuurvorm. Wat een mogelijkheid kan zijn is een tekort aan zouten, enkele keer in de week binnen trainen waar je vermoedelijk veel zweet is best belastend vind ikzelf. Na een week met veel Tacx trainingen en spinning ben ik ook soms wat futloos.

Maar ik zou het niet zomaar afdoen met "een winterdipje" en het goed in de gaten houden. Kan een indicatie zijn van overtraining of iets anders. Het is amper 2 weken winter geweest dus zo erg kan die winterdip niet zijn ;)
Gebruikersavatar
liesbeth
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 apr 2009 12:38
Rijdt met: scott scale

Re: Vitamienen

Bericht door liesbeth »

Ik wacht uiteraard het bloedonderzoek af en bericht nog hieromtrent.
Gebruikersavatar
liesbeth
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 apr 2009 12:38
Rijdt met: scott scale

Re: Vitamienen

Bericht door liesbeth »

vitamine D tekort. Ondertussen voel ik me terug beter en opnieuw gestart met mtb'en.
Plaats reactie