Dames mtb

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Gebruikersavatar
liesbeth
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 apr 2009 12:38
Rijdt met: scott scale

Dames mtb

Bericht door liesbeth »

Ik ben op zoek naar een dames mtb omdat ik vandaag een testrit heb gedaan met mtb's van Specialized zowel met een heren- als een damesmodel. Heb ondervonden dat de geometrie van een damesfiets anders is en ik reed beter met het damesmodel. Enkel het testmodel was te duur.

Ben al in meerdere winkels geweest en ik zie weinig echte dames mtb's. Ik woon in de omgeving van Geel.

Welke merken hebben damesmodellen en waar kan ik deze kopen? Kostprijs van 1.000 tem 1500 euro.

Hebben jullie weet van testdagen van andere merken? Hebben jullie ervaring met dames mtb's?
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Re: Dames mtb

Bericht door Serge R »

Ghost of Cube hebben ook specifieke dames mountainbikes in hun gamma.
Gebruikersavatar
liesbeth
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 apr 2009 12:38
Rijdt met: scott scale

Re: Dames mtb

Bericht door liesbeth »

ja heb nu cube sting wls 120 pro gevonden op internet. Deze is verkrijgbaar in 27,5" of 29". Ik ben 1 m 63 groot. Kan ik dan met een 29" rijden? Heeft iemand ervaring met deze fiets?
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Re: Dames mtb

Bericht door Serge R »

Op de site van cube te lezen ,,For 2015 we've updated the size split - sizes 16" and 18" will be 29" while 13.5" and 15" will come on 27.5" wheels ''
Voor een lichaamslengte van 1m63 zou ik opteren voor een 15'' frame dit is een uitvoering met 650b wielen.
Gebruikersavatar
liesbeth
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 apr 2009 12:38
Rijdt met: scott scale

Re: Dames mtb

Bericht door liesbeth »

Ja heb ik daarstraks ook aan het zoeken geweest. Dus als ik voor Cube ga met een kader van 15" dan kies ik voor 650b wielen. Specialized geeft het advies, zelfs voor kleine mensen, om te kiezen voor 29" omdat hun kaders aangepast zijn, kortere wielbasis, waardoor de fietsen heel stuurbaar zijn, zelfs met grote wielen.

Het achterwiel zit deels in de kader en bij Cube niet heb ik gezien. Eigenlijk wil ik graag eens testen met Cube dan kan ik het verschil voelen. Ik weet niet of dit mogelijk is.
wortelstoemper
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 20:46
Rijdt met: Specialized Epic

Re: Dames mtb

Bericht door wortelstoemper »

In Houffalize zijn er jaarlijks testdagen waar je verschillende fietsen kan testen, maar die zijn net voorbij. (Happy Bike Days) Het is een aanrader om hier eens naartoe te gaan! (als je nog een jaar kan wachten..) Zelf reed ik vroeger met een Cube, 16" mannenmodel maar mijn zitpositie was niet zo goed. Vorig jaar heb ik een Specialized aangekocht, ook een mannenmodel, maar nog steeds zit ik niet 100% goed. Ik ben dit jaar niet kunnen gaan naar de HBD want ik had graag het vrouwenmodel van Specialized uitgetest.
Ik ben zelf ook 1m63, de Cube is een 26" en de Specialized 29". Ik denk dat je gewoon eens de twee maten moet testen om het verschil te ervaren. Sowieso ben ik niet meer op een 26"- er te krijgen!
Veel succes met je zoektocht!
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Dames mtb

Bericht door julie »

damesmodellen zijn echter zeer schaars op de happy bike days, met uitzondering van specialized, die hadden een hele rits staan deze keer.
Verder zijn er ook weinig heren modellen in de kleinere maten (S, 15-16"), dus er valt eigenlijk niet zo heel veel te testen
wortelstoemper
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 20:46
Rijdt met: Specialized Epic

Re: Dames mtb

Bericht door wortelstoemper »

julie schreef:damesmodellen zijn echter zeer schaars op de happy bike days, met uitzondering van specialized, die hadden een hele rits staan deze keer.
Verder zijn er ook weinig heren modellen in de kleinere maten (S, 15-16"), dus er valt eigenlijk niet zo heel veel te testen
Scott, Canyon en Lapierre hadden ook damesmodellen bij. Specialized had twee jaar geleden en ook vorig jaar veel damesmodellen bij, zij hebben inderdaad de meeste keuze. Je kan op voorhand op de site bekijken welke er zijn en eventueel de dealers mailen als je graag een bepaald model wenst te testen?
Zeker GT hebben ook fijne fietsen, weliswaar 'voor mannen', maar dat kan volgens mij even goed zitten. Volgend jaar probeer ik zeker terug te gaan want ik vond het zeker de moeite.
Gebruikersavatar
liesbeth
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 apr 2009 12:38
Rijdt met: scott scale

Re: Dames mtb

Bericht door liesbeth »

Ik dacht aan cube access wls gtc pro. Mooie fiets met goede onderdelen. Dit is een damesmodel. Nu nog een testrit doen.
crank
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 06 aug 2014 07:30
Rijdt met: Merida Big Seven 9000

Re: Dames mtb

Bericht door crank »

liesbeth schreef:ja heb nu cube sting wls 120 pro gevonden op internet. Deze is verkrijgbaar in 27,5" of 29". Ik ben 1 m 63 groot. Kan ik dan met een 29" rijden? Heeft iemand ervaring met deze fiets?
Hey Liesbeth , met een lengte van 1.63m zou ik toch niet voor een 29er gaan . Zelf meet ik 1.70m en heb alle wielmaten gereden . Een 27.5 is voor mijn lengte en stijl van parcour ideaal . Geen slecht idee om de fiets eerst te testen en liefst nog op één dag .
Plaats reactie