Dames mtb

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
bikegirl13
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 14:05
Rijdt met: Open

Re: Dames mtb

Bericht door bikegirl13 »

crank schreef:
liesbeth schreef:ja heb nu cube sting wls 120 pro gevonden op internet. Deze is verkrijgbaar in 27,5" of 29". Ik ben 1 m 63 groot. Kan ik dan met een 29" rijden? Heeft iemand ervaring met deze fiets?
Hey Liesbeth , met een lengte van 1.63m zou ik toch niet voor een 29er gaan . Zelf meet ik 1.70m en heb alle wielmaten gereden . Een 27.5 is voor mijn lengte en stijl van parcour ideaal . Geen slecht idee om de fiets eerst te testen en liefst nog op één dag .
Vandaag de dag vind je perfect goede 29ers zelfs voor kleinere mensen. Hoe kleiner je bent, hoe belangrijker wel als je voor 29er kiest dat de geometrie goed zit. Niet alle merken zijn er even goed in geslaagd om dit voor hun kleinere modellen goed te krijgen.
Zelf ben ik 1m62,5 en heb maar van 1 ding spijt, nl. dat ik niet sneller de overstap gemaakt heb van 26" naar 29er. Ik heb tot nu toe nog geen nadelen kunnen vinden :-)
Wel vind ik als vrouw dat naast de wielmaat, het totale gewicht van de fiets en een goed paar wielen een groot verschil kunnen maken als het op rijplezier aankomt.
Met Cube heb ik zelf geen ervaring, dus helaas kan ik daar geen mening over geven.
Maar een goede fietsenmaker en een testrit kunnen inderdaad al veel informatie geven.
Succes alvast met de keuze!
crank
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 06 aug 2014 07:30
Rijdt met: Merida Big Seven 9000

Re: Dames mtb

Bericht door crank »

bikegirl13 schreef:
crank schreef:
liesbeth schreef:ja heb nu cube sting wls 120 pro gevonden op internet. Deze is verkrijgbaar in 27,5" of 29". Ik ben 1 m 63 groot. Kan ik dan met een 29" rijden? Heeft iemand ervaring met deze fiets?
Hey Liesbeth , met een lengte van 1.63m zou ik toch niet voor een 29er gaan . Zelf meet ik 1.70m en heb alle wielmaten gereden . Een 27.5 is voor mijn lengte en stijl van parcour ideaal . Geen slecht idee om de fiets eerst te testen en liefst nog op één dag .
Vandaag de dag vind je perfect goede 29ers zelfs voor kleinere mensen. Hoe kleiner je bent, hoe belangrijker wel als je voor 29er kiest dat de geometrie goed zit. Niet alle merken zijn er even goed in geslaagd om dit voor hun kleinere modellen goed te krijgen.
Zelf ben ik 1m62,5 en heb maar van 1 ding spijt, nl. dat ik niet sneller de overstap gemaakt heb van 26" naar 29er. Ik heb tot nu toe nog geen nadelen kunnen vinden :-)
Wel vind ik als vrouw dat naast de wielmaat, het totale gewicht van de fiets en een goed paar wielen een groot verschil kunnen maken als het op rijplezier aankomt.
Met Cube heb ik zelf geen ervaring, dus helaas kan ik daar geen mening over geven.
Maar een goede fietsenmaker en een testrit kunnen inderdaad al veel informatie geven.
Succes alvast met de keuze!
Hey Liesbeth , Bikegirl13 heeft gelijk , hoor . Ik mag je een 29er niet afraden omdat ikzelf een 27.5 prefereer . Probeer toch maar zowel een 29er als een 27.5 op hetzelfde parcour uit en je voelt wel aan wat jou het beste ligt
Gebruikersavatar
liesbeth
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 apr 2009 12:38
Rijdt met: scott scale

Re: Dames mtb

Bericht door liesbeth »

Vorige week zaterdag een aankoop gedaan. Het gaat om een Scott Scale 935, carbon, maat S en een herenmodel. Gisteren een tripje gedaan en ik zit er heel goed op. Foto van de fiets staat op deze website bij showroom. Ben heel tevreden.
crank
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 06 aug 2014 07:30
Rijdt met: Merida Big Seven 9000

Re: Dames mtb

Bericht door crank »

Dan toch een 29er gekozen !
Gebruikersavatar
liesbeth
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 apr 2009 12:38
Rijdt met: scott scale

Re: Dames mtb

Bericht door liesbeth »

Ja en ben super tevreden.
Gebruikersavatar
liesbeth
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 apr 2009 12:38
Rijdt met: scott scale

Re: Dames mtb

Bericht door liesbeth »

Kleine kader en grote wielen. Het stoort me niet.
crank
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 06 aug 2014 07:30
Rijdt met: Merida Big Seven 9000

Re: Dames mtb

Bericht door crank »

Da's het belangrijkste , er een goed gevoel bij hebben . Veel plezier !!
Plaats reactie