Welke bike?

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Plaats reactie
evyke4
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 26 nov 2009 19:05
Rijdt met: giant

Welke bike?

Bericht door evyke4 »

Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een mountainbike, maar zou graag jullie advies krijgen.
Mijn man fietst al jaren, bij mij is het nu toch al wel 10 jaar geleden (toen ook slechts héél af en toe) met bouw huisje/geboorte kindjes,...
Nu de kleinste naar school gaat, zou ik de draad graag terug oppikken.
De vraag is: welke fiets? Ik ben niet van plan om er echt héél veel geld aan uit te geven, omdat ik eerst zeker wil zijn dat ik dit wel zal blijven doen. Dus nu heb ik al een beetje rondgekeken en denk toch een echte dames-mountainbike te kopen.
Nieuw of 2dehands?
Cube, een goed merk? Welk type zouden jullie dan nemen?
Mijn man heeft mijn maten opgenomen en denkt dat een 16" geschikt zou zijn voor mij.
Ik had ongeveer een budget voor ogen tussen de 500 à 1000 euro.
Groetjes, Evy
Kevin L
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: di 19 aug 2014 07:53
Rijdt met: Grand Canyon SLX 9.9

Re: Welke bike?

Bericht door Kevin L »

Heb net een ghost laneo7 voor mijn vrouw gekocht. Ghost heeft enkele specifieke dames modellen binnen je opgegeven budget die prijs/kwaliteit goed zijn.
Hopelijk zal hij deze week nog geleverd worden. Dan kan ik de eerste bevindingen posten.
Gebruikersavatar
Ben8000
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 08 mar 2013 16:17
Rijdt met: Commencal Meta HT AM, GT Sensor X Pro

Re: Welke bike?

Bericht door Ben8000 »

Mijn schoonzus verkoopt haar TREK Elite 8.9 full XT 2013 15.5"
Is zo goed als nieuw, heeft er amper 3 ritjes mee gereden (schrik op de fiets), is iets boven budget (mss nog iets bespreekbaar??) maar is wel een topfietsje. Je kan direct zien dat alles nog nieuw is.

Zie link.

http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=124709" onclick="window.open(this.href);return false;
Kevin L
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: di 19 aug 2014 07:53
Rijdt met: Grand Canyon SLX 9.9

Re: Welke bike?

Bericht door Kevin L »

Ondertussen heeft mijn vrouw de eerste ritten met de ghost achter de rug. Is er zeer tevreden van. Zeer goede fiets en prijs/kwaliteit afmontage.
Gebruikersavatar
Bebike
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 15 okt 2015 10:19

Re: Welke bike?

Bericht door Bebike »

Hey Evy,

Hoe gaat het met de aankoop? Inmiddels al wat gevonden? Ik heb een boardman mountain bike, en ben er heel tevreden mee. Tweedehands is voor bikes ook een goeie optie, let er wel op dat het frame nog stabiel is, want dat kan zeker bij fietsen die op zwaar terrein worden gebruikt op den duur licht verbuigen en zelfs breken. Voor de rest moeten natuurlijk ook de tandswielen goed zijn, want die wil je niet vervangen - dan liever een nieuwe kopen!
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Welke bike?

Bericht door Christ D. »

Bebike schreef:Hey Evy,

Hoe gaat het met de aankoop? Inmiddels al wat gevonden? Ik heb een boardman mountain bike, en ben er heel tevreden mee. Tweedehands is voor bikes ook een goeie optie, let er wel op dat het frame nog stabiel is, want dat kan zeker bij fietsen die op zwaar terrein worden gebruikt op den duur licht verbuigen en zelfs breken. Voor de rest moeten natuurlijk ook de tandswielen goed zijn, want die wil je niet vervangen - dan liever een nieuwe kopen!
Alle fietsen kunnen breken , ook nieuwe.

En waarom zou je tandwielen niet willen vervangen ? Dus jij doet je fiets weg als die versleten zijn ?
Plaats reactie