Fiets gezocht voor enthousiaste nieuweling

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Plaats reactie
LaurensM
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 25 jun 2012 20:25
Rijdt met: Trek Superfly 8

Fiets gezocht voor enthousiaste nieuweling

Bericht door LaurensM »

Hoi,

Ik zoek een 2ehands fiets voor m'n vriendin (1m65), richtprijs: 250€. Heeft er iemand wat in de aanbieding? Nog een vraagje, is een 16", 42cm goed voor haar? Lijkt me wat klein. Beter een te kleine fiets nemen dan een te grote of omgekeerd?

Groetjes,

L
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Fiets gezocht voor enthousiaste nieuweling

Bericht door Dieter ex Mx-er »

LaurensM schreef:Hoi,

Ik zoek een 2ehands fiets voor m'n vriendin (1m65), richtprijs: 250€. Heeft er iemand wat in de aanbieding? Nog een vraagje, is een 16", 42cm goed voor haar? Lijkt me wat klein. Beter een te kleine fiets nemen dan een te grote of omgekeerd?

Groetjes,

L
Zeker niet groter dan 16" of 42cm nemen.
Grtz
Gebruikersavatar
Kansee
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 16 sep 2009 10:46
Rijdt met: Scott Contessa 10 (2010)

Re: Fiets gezocht voor enthousiaste nieuweling

Bericht door Kansee »

Dieter ex Mx-er schreef: Zeker niet groter dan 16" of 42cm nemen.
Grtz
Nog niet zo van overtuigd. Zelfde probleem bij vorige fiets. Ik ben 1m60 en zou in theorie bij scott een Small moeten hebben (39). De fietsenmaker raadde me aan om toch maar een medium te nemen, kwestie van niet dubbelgeplooid te zitten. dus ik kocht me de medium (41). Nog zat ik hier niet naar behoren op.

Bij de volgende fiets wou ik niet dezelfde fout maken. Aangezien Scott geen 26" meer maakte voor dames, trok ik naar Corratec. Hier moest ik kiezen tussen een 39 en een 44. 44 klinkt in theorie véél te groot. Maar bij een testrit bleek ik hier veel beter op te zitten dan op mijn vroegere 41.

Dus 1 tip: laat haar op verschillende modellen en maten zitten en laat haar haar gevoel volgen!
Gebruikersavatar
liesbeth
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 apr 2009 12:38
Rijdt met: scott scale

Re: Fiets gezocht voor enthousiaste nieuweling

Bericht door liesbeth »

Ik heb zelf een mtb 16 " merida matts tfs 500 en ik ben 1 m 63 groot en ben een vrouw. Heb je al een fiets gevonden?
LaurensM
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 25 jun 2012 20:25
Rijdt met: Trek Superfly 8

Re: Fiets gezocht voor enthousiaste nieuweling

Bericht door LaurensM »

Topic mag gesloten worden, ik heb een fiets :).
Plaats reactie