2 Augustus De 4u van Lokeren

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
KoRn
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: wo 10 sep 2008 09:58
Rijdt met: de Choco aka Kraftstoff H2 Light, Niner JET9

Bericht door KoRn »

idd lekkere bbq en een goede organisatie, zeker voor de eerste keer

en WE HEBBEN GEWONNEN.......enfin, toch de originaliteitsprijs :lol:
Palmboy
Mountainbiker
Berichten: 489
Lid geworden op: za 06 aug 2005 11:05
Rijdt met: Stevens Haze ES (2011) + Scott Scale 35 (2008)

Bericht door Palmboy »

't Was goed, tof parcours, bangelijk brugske van de scouts. De wisselzone vond ik op sommige momenten wat gevaarlijk maar het is goed afgelopen.

Wel spijtig van de fout die hoogst waarschijnlijk in de uitslag geslopen is waardoor onze andere ploeg ineens net buiten het podium viel. 't Zou goed geweest zijn voor onze sponsor die van Lokeren is.

En den Mio wint daar zo maar ff ne mtb ;-)
Gebruikersavatar
Dummy
Mountainbiker
Berichten: 501
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 21:55
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2011
Contacteer:

Bericht door Dummy »

Ik heb me ook heel goed geamuseerd en daar waren we voor gekomen he.
Dat brugske was soms frustrerend maar dat hoort dan weer niet bij dat plezier maken dus daar was ik al snel over.

Wat wel voor verbetering vatbaar is, is de start. Die was echt gevaarlijk. Voorstel: laat competitierennes vooraan starten, nu zaten die na enkele honderden meters ook vooraan maar sommigen hadden daar wel hachelijke avonturen voor beleefd. Of, naargelang het soort wedstrijd dat jullie willen worden: laat competitierenners niet meer meedoen...
Beter zou misschien ook zijn om een startloop in het park (met de bergjes) te maken.
De wisselzone was ook soms gevaarlijk: hier misschien eens denken over een dubbele zone. een voor deelnemers die aan een volgende ronde beginnen en een andere om effectief te wisselen.

Voor alle duidelijkheid: dit is bedoeld als opbouwende kritiek. De organisatoren hebben dat voor de rest puik gedaan en ik denk wel dat ongeveer iedereen een fijne namiddag gehad heeft.
Volgend jaar zijn we in elk geval zeker weer van de partij!
Gebruikersavatar
Hemd
Mountainbiker
Berichten: 2385
Lid geworden op: di 21 mar 2006 22:34
Rijdt met: Vanalles e bekke

Bericht door Hemd »

Heb gisteren ook goed genoten van een dagje Lokeren. Dat brugske zag ik eerst niet goed komen, maar uiteindelijk viel dat best mee. Tof parcourske met enkele klims. Voor een eerste keer was dat zeker en vast heel goed georganiseerd, enkele zaken waar aan gewerkt moet worden die al gezegd zijn hierboven. Chipsregistratie is natuurlijk eerlijker, nu is het wat met de natte vinger. Het zal het ook duurder maken. Die prijs van 15 euro met alles in, dat was bijna gratis. Doe zo verder jongens !
Triple-T
Mountainbiker
Berichten: 804
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 21:03
Rijdt met: Orbea Alma

Bericht door Triple-T »

Proficiat aan de organisatoren!
Dacht niet dat jullie het nog op tijd klaar zouden krijgen.
'k Ken het park als mijn broekzak en het parcours was super en heel afwisselend, meer zat er niet in. Toffe namiddag gehad!

enkele tips voor volgend jaar :
- een alternatief voor 't brugsken maar dat is blijkbaar al geregeld
- wisselzone was heel gevaarlijk, veel te smal, een mirakel dat er niks gebeurd is.
Op een bepaald moment liepen er meer bezoekers rond dan bikers inc mama's met kinderen, die moeten daar eigenlijk niet zijn.
Vond het ook wel jammer dat je totaal geen zicht had op de wedstrijd in de wisselzone. Waarom geen wisselzone op het grasveld voor de vijver in het park, plaats genoeg zodat enkel diegene die aflossen de zone moeten binnenrijden en de andere kunnen doorvlammen. Zo heb je ook nog zicht op de wedstrijd en kun je eens gaan supporteren.

Nogmaals bedankt en tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
B-artiest
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: za 24 mar 2007 22:04
Rijdt met: 29er Trek Superfly and 26er Merida Matts Lite-M

Bericht door B-artiest »

Alles was vrij goed... minpuntjes hierboven al aangehaald...

Ook een juiste telling van de ronden zou niet slecht zijn... :wink:
Gebruikersavatar
Hemd
Mountainbiker
Berichten: 2385
Lid geworden op: di 21 mar 2006 22:34
Rijdt met: Vanalles e bekke

Bericht door Hemd »

Is er ergens zo nen uitslag te zien ofzo ? Geen idee hoeveelst wij waren eigenlijk. Zal gene vette zijn, mee 4 platte banden in totaal in 1 groepke.
Band 1 was na 500m. Dan duurt het lang eer ge terug zijt al lopend.(naar het schijnt, het was niet ik)
Gebruikersavatar
patchenta
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: za 17 dec 2005 02:19
Rijdt met: Granville,dt swiss,X.O,reba race / Scott cx team

.

Bericht door patchenta »

als er geen kat mag komen kijken ga dan in uw ééntje in dn bos rijden.
meer gevaarlijke toestanden gezien van bikers,zo noemen ze zich toch....dan van kleine mannen.Mss een vrouw zoeken tegen volgend jaar é,kan ze meekomen met U!!
Gebruikersavatar
Ing.Speci
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 02 sep 2007 18:37
Rijdt met: Speci
Contacteer:

Bericht door Ing.Speci »

Ik zal ook even mijn bevindingen neerschrijven na een dag met UP's en DOWN's!
Eerst en vooral de goede punten, want die waren er ZEKER.
Tof parcour: bijna geen asfalt (enkel start), klimmekes, zandstrook, ... beter of sommige flanders cuppen! Alles goed afgezet, enkel het brugje leek wat gevaarlijk, maar heb toch niemand weten vallen!
Wisselzone is al genoeg over gezegd, was idd soms nogal onveilig, liep opeens een kindje midden in de baan, maar als je op korte tijd van 25 naar 36 ploegen omschakelt, kan zoiets natuurlijk gebeuren...
Barbeque: alles was er, dus geen minpunt! Ik ben met een volle maag naar huis gegaan!
Maar dan, het 2de belangrijkste aan zo'n evenement: de uitslag (anders organiseer je maar een toertocht). Even de wedstrijdsituatie schetsen voor diegene die er niet waren:
Nomadesk was buitencategorie, en verdiend winnaar. Maar dan voor de tweede plaats was het neck-a-neck met een ander team, waar we uiteindelijk achter zijn geëindigd met een halve minuut ofzo. Plaats 4 was voldoende achter ons, waardoor we daar niet meer elke ronde op controleerden.
Dat de vriendelijke dame die de uitslag bijgehouden heeft (die al mijn vragen met een glimlach heeft beantwoord) haar één keer mistelt, tot daar aan toe (theoretisch op een wedstrijd mag het niet, maar ik mistel mij op mijn werk ook soms). Maar als alle andere ploegen in de top drie zeggen dat diegene die tweede zijn geëindigd, eigenlijk vijfde moesten zijn (inclusief zij zelf die er niks van verstonden toen ze opeens naar het podium moesten) dan moet de organisator zijn verantwoordelijkheid durven nemen. Maar afkomen met het antwoord van, maar in het reglement staat dat: "Iedereen aanvaardt de werking van dit systeem en discussies zijn uitgesloten." Het systeem was blijkbaar niet onfeilbaar...
Die flessen wijn, of wat het ook was dat ze kregen, interesseren mij totaal niet (ik drink geen wijn). Maar wij waren naar daar gekomen voor onze sponser, en we hadden gemikt op een podium-plaats, en als ze dan ten onrechte wordt afgenomen, is de teleurstelling even groot.
Maar de belangrijkste reden van zo'n evenement ben ik zeker niet vergeten: "het amusement". En dat hebben we zeker gedaan, zowel met onze sponsor (toevallig mijn nonkel ;)), als met de team-leden. Zowel voor, tijdens, (even iets minder tijdens de ceremonie protocolair), maar erna op de BBQ zeker terug meer. En dat er door dit evenement al plannen worden gesmeed voor een volgende team-uitstap, maakt de dag al compleet.

Oja, nog even vragen of er iemand dat systeem kent waar die "moto-crossers" mee reden?
Echt ongelooflijk, in de wisselzone's moesten die constant remmen, of ze reden te rap... Een rugzak vol batterijen om hun achterwiel te voeden... Je moet het gezien hebben om te geloven!
Gebruikersavatar
Hemd
Mountainbiker
Berichten: 2385
Lid geworden op: di 21 mar 2006 22:34
Rijdt met: Vanalles e bekke

Bericht door Hemd »

Bin Bikes dacht ik. 800 watt, ging tot 1500 watt maar dan waren de batterijen nogal vlug leeg blijkbaar. Heb er ff met gebabbeld.
Plaats reactie