niveau funklasse?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
bull001
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: do 27 dec 2007 00:03
Rijdt met: SBIKES - limited edition

niveau funklasse?

Bericht door bull001 »

ik zou dit jaar graag in de funklasse willen rijden, wat voor een niveau is het daar? is er veel verschil tussen funklasse A en B?
yoeri
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: za 25 aug 2007 18:53
Rijdt met: Harelbeke / Gent

Re: niveau funklasse?

Bericht door yoeri »

Bull001 schreef:ik zou dit jaar graag in de funklasse willen rijden, wat voor een niveau is het daar? is er veel verschil tussen funklasse A en B?
het verschil tussen funklasse A en B is niet echt voelbaar, want het is dezelfde wedstrijd. Bij de A's heb je wel het voordeel dat je in de uitslag en het klassement wordt opgenomen. Bij de A's heb je de bevoorrechte startpositie volgens het klassement.

ps; Voor een amateurvergunning is het slechts 50euro bij wielerbond vlaanderen, dus bij de A's vind ik dat het meest logische....

Het 'niveau' van de funklasse is redelijk hoog bij de eerste 25 in de uitslag, als je dit vergelijkt met de elites...
bunnybiker
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 29 okt 2005 00:27
Rijdt met: scott yecora

Bericht door bunnybiker »

als je een voor de gein wilt deelnemen kan je idd wel is lekker verrast worden door het hoge tempo :bounce:
the oakley man
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: do 14 dec 2006 10:50
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door the oakley man »

Is de prijs voor een vergunning geen 40 euro???
Gebruikersavatar
vdc
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: do 03 jun 2004 22:21
Rijdt met: Lierde

Bericht door vdc »

Dat klopt. Ik heb de mijne net betaald. Ik reed vorig jaar steeds rond de 20e plaats en hoop dit jaar gezien mijn véle trainen in de top 10 te kunnen blijven.

Off topic:

( ps.. Mocht er iem. een geschikte persoon kennen die mij een voorstel kan doen omtrend enige materiele steun in ruil voor wat publiciteit en mss wel een podiumplaats, wie weet, zou mij een groot plezier doen z'n gegevens door te spelen naar mij. )
Gebruikersavatar
Conrad
Mountainbiker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 15 sep 2006 10:10
Rijdt met: Specialized S-Works Epic 2021
Contacteer:

Bericht door Conrad »

vdc schreef:
ps.. Mocht er iem. een geschikte persoon kennen die mij een voorstel kan doen omtrend enige materiele steun in ruil voor wat publiciteit en mss wel een podiumplaats, wie weet, zou mij een groot plezier doen z'n gegevens door te spelen naar mij.
LOL :lol: :lol: , het is natuurlijk het proberen waard hé :-).
yoeri
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: za 25 aug 2007 18:53
Rijdt met: Harelbeke / Gent

Bericht door yoeri »

the oakley man schreef:Is de prijs voor een vergunning geen 40 euro???
de vergunning die ik wil bedoelen is die van ; 'amateur'. Hiermee kan je funklasse A en ook wegwedstrijden en dergelijke mee rijden.

zie;
http://www.wielerbondvlaanderen.be/wiel ... PO-001.doc
yoeri
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: za 25 aug 2007 18:53
Rijdt met: Harelbeke / Gent

Bericht door yoeri »

De vergunning mountainbike 'funklasse' is inderdaad slechts 40euro...

http://www.wielerbondvlaanderen.be/wiel ... UN-001.doc

.
Vlammer
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 05 jun 2005 14:36
Rijdt met: Specialized Epic Expert, Colnago ARTE, Ridley Scorpion, Scott scale ltd

Bericht door Vlammer »

Inderdaad, je hebt gelijk... :P
Gebruikersavatar
bull001
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: do 27 dec 2007 00:03
Rijdt met: SBIKES - limited edition

Bericht door bull001 »

zit die vergunning van funklasse niet bij in u vergunning van amateurs & masters?????

bij de aanvraag van u vergunning moet je toch een hoofdactiviteit (vb weg) invullen en daaronder een nevenactiviteit (vb veldrijden, mountainbike of piste)

ik dacht dat dit dezelfde vergunning was, maar ik zal het mis hebben zeker????
Plaats reactie