WBV, VWF, VWB of...???

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

WBV, VWF, VWB of...???

Bericht door Wacko007 »

Als je een wedstrijd wilt organiseren, moet je toch een aanvraag doen bij een wielerbond om de verzekeringen in orde te maken...
Mijn vraag is dus of je als individuele organisator keuze hebt bij welke bond je je inschrijft?
Kan je kiezen of je je aansluit bij de VWB, VWF of WBV? Of is het verplicht dit te doen via de WBV (dé bond).
Ik organiseer dus het BK voor studenten samen met een open wedstrijd. Valt dus niet onder één of ander kampioeschap van de één of andere wielerbond. Het is een individuele wedstrijd zonder link met andere wedstrijden.

Als je kan kiezen, welke bond is dan het voordeligste?

Kan iemand me daarbij helpen?


Greetz,

Julien.
tenedenaar
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: vr 18 jun 2004 11:06
Rijdt met: Provex

Bericht door tenedenaar »

VWF lijkt met het goedkoopste, maar die organiseren in de zomer enkel wegwedstrijden. Hun mtb-competitie beperkt zich tot de winter.

Neem eens een kijkje op hun site: www.vlaamsewielerfederatie.be

of stuur een mailtje

v.w.f@skynet.be
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

waarom geld betalen aan een bond, als je er niets voor terug in de plaats krijgt ???

je kunt het beter spenderen aan accomodatie, organisatie en de inschrijvingsprijs drukken.
skyrider
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 14 jun 2002 02:00
Rijdt met: Specialized S-works mp5
Contacteer:

Bericht door skyrider »

ze zouden is een apparte federatie moeten oprichten voor en door mtb'ers.
Gedaan met die dikke papzaken van de wielerbond die nog niet is weten dat mtb een echte sport is.
Jaak
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 09 mar 2005 23:17
Rijdt met: Specialized

Bericht door Jaak »

Wat houdt er u tegen skyrider ??
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

datgene waar die papzakken mee weglopen... geld ja :bounce:
Jaak
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 09 mar 2005 23:17
Rijdt met: Specialized

Bericht door Jaak »

Organiseer jij ook wedstrijden ? Wij wel, die "papzakken" lopen anders toch niet weg met het geld, wij betalen wel prijzengeld, rode kruis, accomodaties, enz... en de sponsors staan niet in de rij, maar als je dit hier allemaal leest op het forum kan ons dit niet echt verbazen. Aan afbraakpolitiek geen gebrek.
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

Ik heb dit topic niet gestart met doel om de wielerbond zwart te maken. Ik had graag een antwoord gehad op mijn vraag en een woordje uitleg. Als er mensen zijn die me daarbij kunnen helpen, graag. Ik ben er zeker van dat er zulke mensen bij zijn. Laat jullie horen, dat zou mij heel blij maken en mss ook duidelijkheid brengen bij sommigen hier.

De verbinding leggen met een wielerbond is niet te vermijden omdat je dagvergunningen moet verlenen aan niet-vergunninghouders en de vergunninghouders worden gedekt door de bond waar ze aangesloten zijn. Dus geen keuze! Je kan dat geld niet in iets anders steken...


Greetz,

Julien.
Gebruikersavatar
sleery
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: wo 22 jan 2003 20:04
Rijdt met: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Bericht door sleery »

ik zou onafhankelijk gaan. In West-Vlaanderen zijn er twee mtb-koersen waarvan ik weet die volledig onafhankelijk zijn: de farmrace in september en de ticket race in februari. Deze mensen doen dit onafhankelijk (farmrace zeker) en iedereen betaalt evenveel.
den dirk
Mountainbiker
Berichten: 197
Lid geworden op: do 12 feb 2004 17:01

Bericht door den dirk »

Ook wij Frontbikers organiseren volgend jaar voor het eerst een mtb wedstrijd, wij maken de keuze om dit samen met WBV te doen, welke bond je neemt is eender, dit is afhankelijk van deze die in je provincie het meest actief is en of ze ervaring hebben op dit gebied.
Ook zijn het niet allemaal zakkenvullers bij de bond. Als je wilt weten wat ze eraan verdienen moet je maar eens informeren bij de bond in Brussel, heb ik vroeger eens gedaan betreffende het bedrag die naar de West-Vlaamse tak gaat bij toertochten en wees gerust zoveel meer dan een pint en een pistolet verdienen ze niet op hun zondagvoormiddag.

Met wat je betaald aan de bond voor het organiseren ben je volledig ingedekt als er iets gebeurt wat zeer belangrijk is omdat je tijdens een dergelijke organisatie werkt met seingevers.
Heb je geen organisatie verzekering is de inrichter altijd verantwoordelijk.

Misschien zou het interessant zijn op deze site een rubriek toe te voegen over rechten en plichten voor organisatoren, of is dit hier al ergens terug te vinden?
Plaats reactie