wedstrijden
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
- Mountainbiker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo 18 sep 2005 14:25
- Rijdt met: TREK 4100
wedstrijden
Bericht door fast smetje »
zou graag regelmatig meedoen aan wedstrijden,op geen al te hoog niveau om te beginnen natuurlijk,waar kan ik hier informatie over vinden
- speedfreak
- Mountainbiker
- Berichten: 124
- Lid geworden op: za 30 jul 2005 19:20
- Rijdt met: cannondale caad5 team marta sl
Bericht door speedfreak »
Kijk eens naar deze link, het niveau is niet heel hoog maar als je potten wil breken zal je conditie wel goed moeten zijn.
http://www.lmtb.be/
http://www.lmtb.be/
-
- Mountainbiker
- Berichten: 24
- Lid geworden op: ma 08 aug 2005 21:49
- Rijdt met: granville pulse 5
Bericht door james bubba stewart »
www.vlaamsewielerfederatie.be klikken op kalender cross ,deze is wel nog niet kompleet. en op www.wfzv.be
-
- Mountainbiker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo 18 sep 2005 14:25
- Rijdt met: TREK 4100
Bericht door fast smetje »
Bedankt voor de informatie, heb contact opgenomen met de VWF , hou jullie op de hoogte van het wedstrijdniveau, misschien ga ik zaterdag naar Zele.
- bieste
- Mountainbiker
- Berichten: 613
- Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
- Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"
Stel je wel niet veel voor van die omlopen. Ik reed er vorig jaar 2, eentje hier bij ons in Melle en één in Astene. In Melle moesten we een paar keer de berm langs de schelde op en af, en ik hoorde al klachten dat dit mountainbike ondwaardig was. Die enkele technische passages werden beter uit het parcours geschrapt. Voor zover ik hoorde was dit het meest technische parcours van de winter. In Astene moesten we een paar keer door de weide rijden en dat was het. Een bocht van 180° was zowat het meest technische onderdeel.
Er wordt wel behoorlijk doorgevlamd in de A-categorie. En als ge wilt starten met een dagvergunning moét ge in de A-categorie starten.
Hou er ook rekening mee dat de mtb-ers als laatste starten. Er zijn dus al drie cyclocrossen over het parcours gepasseerd. Bij regenval kan dit wel eens tot modderige toestanden leiden.
Er wordt wel behoorlijk doorgevlamd in de A-categorie. En als ge wilt starten met een dagvergunning moét ge in de A-categorie starten.
Hou er ook rekening mee dat de mtb-ers als laatste starten. Er zijn dus al drie cyclocrossen over het parcours gepasseerd. Bij regenval kan dit wel eens tot modderige toestanden leiden.
- CedricDV
- Mountainbiker
- Berichten: 44
- Lid geworden op: zo 24 apr 2005 00:48
- Rijdt met: Viper World Cup Team Full XT
Vraagje: Aangezien dat in feite parcoursen zijn voor cyclocross, liggen er dan ook nog balkjes als de mountainbikers erop komen?? Want dat zou ik dan toch maar vervelend vinden...bieste schreef:Stel je wel niet veel voor van die omlopen. Ik reed er vorig jaar 2, eentje hier bij ons in Melle en één in Astene. In Melle moesten we een paar keer de berm langs de schelde op en af, en ik hoorde al klachten dat dit mountainbike ondwaardig was. Die enkele technische passages werden beter uit het parcours geschrapt. Voor zover ik hoorde was dit het meest technische parcours van de winter. In Astene moesten we een paar keer door de weide rijden en dat was het. Een bocht van 180° was zowat het meest technische onderdeel.
Er wordt wel behoorlijk doorgevlamd in de A-categorie. En als ge wilt starten met een dagvergunning moét ge in de A-categorie starten.
Hou er ook rekening mee dat de mtb-ers als laatste starten. Er zijn dus al drie cyclocrossen over het parcours gepasseerd. Bij regenval kan dit wel eens tot modderige toestanden leiden.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 114
- Lid geworden op: vr 18 jun 2004 11:06
- Rijdt met: Provex
Bericht door tenedenaar »
Er liggen geen balkjes meer waar je over moet springen.
Af en toe start ik ook eens in zo'n VWF wedstrijd. Het zijn inderdaad geen superparcours, maar het voordeel is vooral dat er bijna elk weekend 2 wedstrijden zijn en dat je er (voor mij althans) geen uren voor in de wagen moet zitten. Soms zijn er echt zware modderomlopen en dat is soms wel specialistenwerk.
Doorgaans is er begin oktober een wedstrijd op en rond Nokereberg. Dat is zowat de mooiste en zwaarste wedstrijd van het VWF-circuit.
Af en toe start ik ook eens in zo'n VWF wedstrijd. Het zijn inderdaad geen superparcours, maar het voordeel is vooral dat er bijna elk weekend 2 wedstrijden zijn en dat je er (voor mij althans) geen uren voor in de wagen moet zitten. Soms zijn er echt zware modderomlopen en dat is soms wel specialistenwerk.
Doorgaans is er begin oktober een wedstrijd op en rond Nokereberg. Dat is zowat de mooiste en zwaarste wedstrijd van het VWF-circuit.