LCMT 2018: MTB-3daagse van 11 tot en met 13 mei

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
kurtibici
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 15 dec 2014 18:04
Rijdt met: Rotwild
Contacteer:

LCMT 2018: MTB-3daagse van 11 tot en met 13 mei

Bericht door kurtibici »

Is er nog plaats in de MTB-tour? In de CYCLO, COMBI of triathlon-formule? Op http://lcmt.be/nl/nieuws/stand-der-insc ... /?lid=3927" onclick="window.open(this.href);return false; kun je op regelmatige tijdstippen de evolutie van de inschrijvingen opvolgen. Verder bevestiging van behoud 3-daagse MTB met start op vrijdag en finish op zondag (slotrit = de Boucles d'Houffalize, in 2018 met finish aan voetbalstadion van FC Houffalize). De COMBI-formule kan ook voor mountainbikers interessant zijn: op donderdag 10 mei start je in de CYCLO-etappe richting Luxemburg. Dag 2 is dan openingsetappe MTB. Op zaterdag nog een CYCLO-etappe op de weg van 140 km. En de zondag terug 'biken'. Best een uitdagende formule en het dagelijks switchen van fietsgenre kruipt natuurlijk niet in de kleren. Wel iets voor 'complete' fietsers en zo ook nog altijd 4 volle dagen aan de bak. Intussen al 160 deelnemers ingeschreven voor de in totaal zowat 560 à 580 beschikbare tickets, waarvan er in principe 300 voor pure 'mountainbikers' worden gereserveerd. Wie voor november inschrijft krijgt bovendien een extra gevulde goodie-bag. De organisator laat in de komende dagen weten wat daar allemaal als 'extra' in zal zitten voor deze 'early birds' :-D
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: LCMT 2018: MTB-3daagse van 11 tot en met 13 mei

Bericht door spaghetti_2 »

Jammer dat deze dit jaar samenvalt met de BeMC. Maar aangezien jullie gewoon weer tijdens het Hemelvaart weekend organiseren, komt dit eerder door de BeMC vermoed ik.
kurtibici
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 15 dec 2014 18:04
Rijdt met: Rotwild
Contacteer:

Re: LCMT 2018: MTB-3daagse van 11 tot en met 13 mei

Bericht door kurtibici »

spaghetti_2 schreef:Jammer dat deze dit jaar samenvalt met de BeMC. Maar aangezien jullie gewoon weer tijdens het Hemelvaart weekend organiseren, komt dit eerder door de BeMC vermoed ik.
Ja, ik kan iedereen verzekeren dat het een donderslag bij heldere hemel was toen we 8 dagen na onze supergeslaagde editie 2017 met dit 'feit' geconfronteerd werden. Weinig zin om hierover 'open en bloot' te gaan communiceren gezien de reeds penibele voorgeschiedenis sinds 2011. Alleen dit: sinds 1999 is LCMT een begrip. In de voorbije vijf jaar hebben we het hele concept naar een bepaalde 'fiets-LIEFHEBBERS-publiek' helemaal op punt gesteld. We respecteren eenieders keuze om als 'mountainbiker' voor het ene concept dan wel voor het andere te kiezen. Maar niemand zal meer dan wijzelf betreuren dat uitgerekend op onze 20ste editie het feest bij voorbaat ei-zo-na wordt vergald. Op dit moment kijken we dus gewoon vooruit en doen we ons eigenste LCMT-ding. Welkom aan allen die de jubileum-editie zullen bijwonen. En wie elders zit, eveneens veel bike-fun gewenst. We gaan er nog altijd van uit dat we met de BeMC-organisatoren net als in 2015 een modus vivendi vinden.
Gebruikersavatar
stubbe
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 21:58
Rijdt met: Stolen

Re: LCMT 2018: MTB-3daagse van 11 tot en met 13 mei

Bericht door stubbe »

BEMC is een UCI koers en kan dus niet vrij zijn datum kiezen. Wordt door de UCI zo op de kalender gezet. En je denkt toch niet dat ze bij de UCI wakker liggen dat beiden op dezelfde datums zijn. Het is jammer maar beide evenementen trekken toch een ander soort mtb'ers aan.
Gebruikersavatar
indy
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 04 jun 2003 08:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8

Re: LCMT 2018: MTB-3daagse van 11 tot en met 13 mei

Bericht door indy »

spaghetti_2 schreef:Jammer dat deze dit jaar samenvalt met de BeMC. Maar aangezien jullie gewoon weer tijdens het Hemelvaart weekend organiseren, komt dit eerder door de BeMC vermoed ik.
Ik vind dit wel een opmerkelijke uitspraak...

Neem de laatste 3 jaar als voorbeeld

BeMC 2016 : 13 - 15 mei = 2e weekend van mei; BeMC 2017 : 12 - 14 mei = 2e weekend van mei; BeMC 2018 : 11 - 13 mei = 2e weekend van mei.
LCMT 2016 : 5 - 8 mei = 1e weekend van mei; LCMT 2017 : 26 - 28 mei = 4e weekend van mei; LCMT 2018 : 11 - 13 mei = 2e weekend van mei.

Wie verandert er steeds van datum? Niet BeMC als je het mij vraagt...

Los daarvan, zoals Stubbe al aangeeft is de BeMC, in 2018 al voor het vijfde jaar op rij, een UCI koers en dus afhankelijk van de UCI kalender, waar jaarlijks verwisselen van datum sowieso niet mogelijk is.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: LCMT 2018: MTB-3daagse van 11 tot en met 13 mei

Bericht door spaghetti_2 »

Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk: een vast weekend in mei of een vast verlengd weekend.
Het was niet mijn bedoeling er een who-dunnit van te maken tussen twee organisaties.
Als biker heb ik vorig jaar met veel plezier beiden gereden en waardoor ik het nu jammer vind om te moeten kiezen, as simple as that.
kurtibici
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 15 dec 2014 18:04
Rijdt met: Rotwild
Contacteer:

Re: LCMT 2018: MTB-3daagse van 11 tot en met 13 mei

Bericht door kurtibici »

Hemelvaart valt nooit op een vaste datum door de katholieke kalender (link met Pasen). Iedereen weet dat de LCMT als vierdaagse sinds 2002 altijd op O.L.H. Hemelvaart valt. Elke andere redenering houdt hier dus geen steek.
alexhaemers
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 25 feb 2015 11:49
Rijdt met: Scott speedster 20 2015 - KTM ultra team 29 2015 - epic fully 2018

Re: LCMT 2018: MTB-3daagse van 11 tot en met 13 mei

Bericht door alexhaemers »

dit zal mijn eerste LCMT worden, al het bemc gereden maar kzal toch deze eens proberen...
mr_headshok
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: di 26 aug 2008 22:45
Rijdt met: Scalpel 29r, lefty, Sram

Re: LCMT 2018: MTB-3daagse van 11 tot en met 13 mei

Bericht door mr_headshok »

kurtibici schreef:Hemelvaart valt nooit op een vaste datum door de katholieke kalender (link met Pasen). Iedereen weet dat de LCMT als vierdaagse sinds 2002 altijd op O.L.H. Hemelvaart valt. Elke andere redenering houdt hier dus geen steek.

Je zou toch denken dat de organisatie van de Lcmt met hun jaren ervaring de reglementen van de KBWB hierover beter zou moeten kennen. Geloof je nu echt dat de Belgische bond kan eisen dat de UCI hun internationale kalender aanpast omdat er dat weekend toevallig een regionaal evenement samenvalt met een UCI wedstrijd?
Dat is net hetzelfde alsof er een kermiskoers zou eisen dat de Tour de France niet door hun gemeente zou passeren op de dag van hun koers.
Voor zover ik beide sites bekeken heb waren de Lcmt en BeMC vorig jaar volledig uitverkocht en lijkt het erop dat het voor de komende editie niet anders zal zijn. Dus snap ik het probleem niet.
Elke organisatie is volzet en hun parcours lopen niet over dezelfde paden, dus moet er geen drama gemaakt worden van het feit dat het nu weer eens in hetzelfde weekend is. Zolang het voor ons als bikers en deelnemers een goede en kwaliteitsvolle organisatie is hoeven wij ons daar niet mee te moeien. De organisatie van de Lcmt zou beter die energie in hun evenement steken in plaats van steeds weer hun gelijk te willen halen in een gevecht die ze imho toch niet kunnen winnen.
Hoor je de mannen van de BeMC op diverse fora en websites hun beklag maken? Corrigeer me gerust als ik verkeerd zit, maar ik heb hen hierover nog niet veel horen en zien communiceren. Een enkele mededeling niet uitgesloten natuurlijk.
Wij als deelnemers gaan wel beslissen welk evenement onze voorkeur geniet dit jaar zodat we het jaar erop nog de ander kunnen rijden moesten ze terug samenvallen.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: LCMT 2018: MTB-3daagse van 11 tot en met 13 mei

Bericht door spaghetti_2 »

mr_headshok schreef:
kurtibici schreef:Hemelvaart valt nooit op een vaste datum door de katholieke kalender (link met Pasen). Iedereen weet dat de LCMT als vierdaagse sinds 2002 altijd op O.L.H. Hemelvaart valt. Elke andere redenering houdt hier dus geen steek.

Je zou toch denken dat de organisatie van de Lcmt met hun jaren ervaring de reglementen van de KBWB hierover beter zou moeten kennen. Geloof je nu echt dat de Belgische bond kan eisen dat de UCI hun internationale kalender aanpast omdat er dat weekend toevallig een regionaal evenement samenvalt met een UCI wedstrijd?
Dat is net hetzelfde alsof er een kermiskoers zou eisen dat de Tour de France niet door hun gemeente zou passeren op de dag van hun koers.
Voor zover ik beide sites bekeken heb waren de Lcmt en BeMC vorig jaar volledig uitverkocht en lijkt het erop dat het voor de komende editie niet anders zal zijn. Dus snap ik het probleem niet.
Elke organisatie is volzet en hun parcours lopen niet over dezelfde paden, dus moet er geen drama gemaakt worden van het feit dat het nu weer eens in hetzelfde weekend is. Zolang het voor ons als bikers en deelnemers een goede en kwaliteitsvolle organisatie is hoeven wij ons daar niet mee te moeien. De organisatie van de Lcmt zou beter die energie in hun evenement steken in plaats van steeds weer hun gelijk te willen halen in een gevecht die ze imho toch niet kunnen winnen.
Hoor je de mannen van de BeMC op diverse fora en websites hun beklag maken? Corrigeer me gerust als ik verkeerd zit, maar ik heb hen hierover nog niet veel horen en zien communiceren. Een enkele mededeling niet uitgesloten natuurlijk.
Wij als deelnemers gaan wel beslissen welk evenement onze voorkeur geniet dit jaar zodat we het jaar erop nog de ander kunnen rijden moesten ze terug samenvallen.
+1
Plaats reactie