Bemc Marathon 2017

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door madskatingcow »

Bij bovenstaande commentaren sluit ik me aan. Bepijling was echt voortreffelijk, een waar plezier. Jammer dat het parcours een half uur voor de start onder water liep, anders had het er heel anders uitgezien. Gestart voor de 100km, maar aan de 2e bevoorrading afgedraaid op de 50km. Ik had ik genoeg van de modder en het water. Mooie wandelpassage omhoog langs de trappen en rotsen vlak na de tweede reeks fotografen. Wel niet evident om je fiets te dragen, amper plek als voetganger.
Gebruikersavatar
Hans76
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: vr 20 sep 2013 14:19
Rijdt met: Canyon

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door Hans76 »

mattiasd schreef:Leuk parcours, veel herkenbare stukken uit de raid des penitents, jammer dat het heel de dag ploeteren was maar daar kunnen jullie niets aan doen.

Voor de rest toch enkele minpunten:
Inschrijving, bevoorradingen, communicatie vond ik ondermaats. Zeker als je zo een bedrag durft vragen.
Afspuitstand was zeeeer belachelijk.
En waar was den après??
gjan89
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 14 mei 2014 20:10
Rijdt met: Joven custom xc

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door gjan89 »

Na een afgelaste editie vorig jaar, dit jaar vol goede moed toch maar richting bertrix vertrokken!
en inderdaad op weg naar dag zagen we de lucht al veranderen, goede oplossing van de start te verlaten!
maar na zo een wolkbreuk aan modder en water geen gebrek! volgens koenraad was het zaterdag anders bijna kurkdroog!

maar goed de tocht zelf was plezant, zaten toch wel enkele technische passages in en de herontdekte paden waren vrij lastig door de zompige ondergrond!

de bepaling was zeer goed vond ik, de bevoorrading was zo zo, alleen bij de 4e waren er repen en gels, dit heb je wel meestal bij, maar als je het in de beschrijving zet moet het er wel voldoende zijn!
de bikewash was toen wij aankwamen gelukkig rustig, maar ik kan begrijpen als maar de helft werkt en je doorweekt bent, je er snel vanaf wil zijn!
Bij de medische diensten stel ik me wel vragen, rond kilometer 30 ben ik serieus getuimeld in de geul midden van de afdaling, gelukkig maar 2 snappen in mijn been, maar bij de 2e bevoorrading waren ze net opgeroepen, heb ik het wat afgespoeld en maar doorgereden tot de 3e bevoorrading, hier zeiden ze me dat ze niet bijhadden om het zuiver te maken en ik maar tot aan de finish!! moest wachten gelukkig kreeg ik dan een dafalgan!

maar al bij al een leuke editie, de pijn verbeten, en de 100km op karakter maar uitgereden!
hopelijk volgend jaar een iets droger parcours
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door spaghetti_2 »

Nog iets. Dat de 100 km er 96 werden, stond vooraf al op de site en klopte ook met de bordjes van 70, 80 en 90 km. En dan rij je plots over de streep na 92 km. Ik was zeker niet de enige dus hebben we iets gemist of? Het zijn details, maar het heeft me een top 10 plaats gekost. Was tot op 50 m van een voorligger genaderd en dacht dat ik nog wel 4 km had om hem in te halen :)
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door bip bip »

ook gestart voor de 80 km maar uiteindelijk de 50 km uitgezwommen. Ongetwijfeld een leuk parcours bij droog weer, spijtig van de zondvloed net voor de start. Een marathon die wat mij betreft zeker zijn plaats op de agenda kan verdienen, al mogen sommige zaken nog wel wat verbeteren om de hoge inschrijvingsprijs te verantwoorden.

grt,
bip bip
bert9
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 17:08
Rijdt met: Cube ltd race

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door bert9 »

Ikzelf heb de 50 km gereden. Ondanks de regen me toch nog geamuseerd.

Hierboven spreken enkele over toch wel enkele technische passages? Is dit dan na de splitsing op 40 km? Ik ben zelf niet echt veel technisch tegen gekomen behalve dan het wandelpad dat je te voet op de rotsen moest klauteren. (vond ik wel niet echt thuis horen in een mtb-tocht). Is de rest van technische passages dan op de 80 en 100 geweest?
Gebruikersavatar
stubbe
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 21:58
Rijdt met: Stolen

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door stubbe »

spaghetti_2 schreef:Nog iets. Dat de 100 km er 96 werden, stond vooraf al op de site en klopte ook met de bordjes van 70, 80 en 90 km. En dan rij je plots over de streep na 92 km. Ik was zeker niet de enige dus hebben we iets gemist of? Het zijn details, maar het heeft me een top 10 plaats gekost. Was tot op 50 m van een voorligger genaderd en dacht dat ik nog wel 4 km had om hem in te halen :)
Alle parcoursen waren net iets korter, in het begin hebben we er een luske uitgehaald omdat er Maandag boswerkzaamheden waren en je onmogelijk nog deftig doorkon met de fiets. Dat was trouwens helemaal in het begin, dus voor alle afstanden.

Ik heb het parcours 2 uur voor de koers voorgereden om de bepijling te controleren. Ik zat dus rond km 25-30 als de hel losbrak in het bos. Er zijn leukere plaatsen om te zijn op dat moment :-) Heb twee bomen zien omwaaien niet ver van me en was dus blij dat ik een schuilhutje heb gevonden toen ook de bliksem en donder heel dicht kwam :-)

Er was trouwens bepijling weg op 2 plaatsen in de eerste 20km, daarna geen issues.
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door blubberduck »

stubbe schreef:
spaghetti_2 schreef:Nog iets. Dat de 100 km er 96 werden, stond vooraf al op de site en klopte ook met de bordjes van 70, 80 en 90 km. En dan rij je plots over de streep na 92 km. Ik was zeker niet de enige dus hebben we iets gemist of? Het zijn details, maar het heeft me een top 10 plaats gekost. Was tot op 50 m van een voorligger genaderd en dacht dat ik nog wel 4 km had om hem in te halen :)
Alle parcoursen waren net iets korter, in het begin hebben we er een luske uitgehaald omdat er Maandag boswerkzaamheden waren en je onmogelijk nog deftig doorkon met de fiets. Dat was trouwens helemaal in het begin, dus voor alle afstanden.

Ik heb het parcours 2 uur voor de koers voorgereden om de bepijling te controleren. Ik zat dus rond km 25-30 als de hel losbrak in het bos. Er zijn leukere plaatsen om te zijn op dat moment :-) Heb twee bomen zien omwaaien niet ver van me en was dus blij dat ik een schuilhutje heb gevonden toen ook de bliksem en donder heel dicht kwam :-)

Er was trouwens bepijling weg op 2 plaatsen in de eerste 20km, daarna geen issues.
ik ben direct met de allerlaatste deelnemers gestart om de lus van 50km helemaal alleen =; aftepijlen.....ik kan jullie verzekeren dat op de eerste 40km na passage van 300 bikers het parcours helemaal in blubber was gereden....ploeteren met zware rugzak ](*,)
Gisteren dan de lus van de 80km afgepijld en het lag toen al "iets droger".... :roll:
Wout_RS
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: za 26 nov 2016 00:13
Rijdt met: Cube LTD SL 2017, Superior X-Road Issue

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door Wout_RS »

Pas mijn 2e ardennenrit (1ste was RDHF),

dit parcour lag me beter, ook al was het herschapen in een modderpoel op sommige plaatsen.
De 80km was me dus een waar plezier met enkele mooie passages. =D>
Deze langs de Semois (achter de afdaling die een hel was te voet en niet te doen met een fiets) was echt eentje uit de boekjes.
Zeker met het water die dan zo hoog stond.

Enkele momenten gedacht om op te geven, zeker na de 2e bevoorrading waar het echt voor geen meter reed, maar aan 50 km bolde
het parcour precies terug beter.

Ik wil dit parcour zeker nog eens opnieuw rijden bij droge omstandigheden, dan moet deze helemaal top zijn.

Ook was ik ontgoocheld in de organisatie. Ik had me ingeschreven met het punt van het is georganiseerd door BeMC, de driedaagse van België.
Maar bij aankomst was er niets te doen, ik had gehoopt dat het een waar volksfeest alla RDHF ging worden op het eind.
De spandoeken waren ze al aan het afbreken toen ik uit de douches kwam, echt niet leuk voor de personen die nog moeten toekomen.
Indien je iets wou drinken moest je nog op zoek naar de cafetaria, die eigenlijk ook maar doods was.
Daarom zal ik deze volgend jaar wss eens schrikkelen of laatste dag pas inschrijven.

Btw het meest technische van de dag was trouwens proper in je kleren geraken in de zeer vuile douches.
Je moest al serieus acrobatische stunten doen om proper in je broek te geraken :roll:
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door geertg »

@ Wout_RS : dan moet je zeker de Raid des Penitents eens rijden, sommige stukken waren blijkbaar identiek
http://penitents.be/fr/accueil.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie