Bemc Marathon 2017

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door blubberduck »

_anonymus_ schreef:Ik ben gisteren een deel van het parcours gaan rijden.
De parcoursbouwer en de organisator hebben onlangs een deel van de route verkend, en ik heb deze track eens nagereden.
Ik weet dus niet zeker of dit het definitieve parcours zal zijn, maar het was in elk geval dik de moeite.
Zeer mooie paden, sommige moet je zelfs met gps goed zoeken om de ingang te vinden, waar je vaak het gevoel hebt de eerste mens in jaren te zijn die er rijdt. Eindeloze bossen, verlaten wegen hoog in de bossen... Buiten een kudde van meer dan 20 reeën en wat pootjebaders in de Semois geen mens tegen gekomen.
Sommige paden waren wel wat overgroeid, en soms was er een technischer alternatief maar ging het over een breed pad naar beneden (waarschijnlijk wegens geen toelating voor het mooiere stuk, kan de organisatie natuurlijk niks aan doen). Af en toe toch ook wel een stevig technisch stukje (de afdaling van de brug over de Semois is echt schitterend).
De zwaarte zit naar BeMC-gewoonte in de beklimmingen: die zijn altijd lang en steil. Op 39km had ik ongeveer 1000 hoogtemeters.
Je hebt waarschijnlijk het 2de deel verkend :)
zoals je zelf aangeeft "mochten" we niet alle "mooiere-technischer" paden gebruiken ](*,) omdat ze in die delen al de "rust" willen bewaren op het wild voor de komende jacht in september.. :-? .en zitten er veel stukken die amper tot nooit zijn bereden of door een local en zowaar bijna verstopt liggen....
de beklimmingen zijn inderdaad langer dan rond La Roche/Houffa maar minder steil...(vind ik persoonlijk :-k )
zondag beginnen we eraan om maandag de restpuntjes aftewerken....dinsdag start ik bij de laatste en begin ik met het afpijlen...... :wink:
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door spaghetti_2 »

mocht er iemand na het weekend nog een update uit de streek kunnen geven.. altijd welkom!
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door geertg »

Rij zondag, net als vorige jaren, de toertocht in Glaireuse (Libin) zo'n 15 km. van Bertrix. Zal trachten mee te delen hoe het er daar bijligt, vergelijkbaar met Bertrix. Prachtige toertocht welke nog nooit teleurgesteld heeft.
Gebruikersavatar
mtbwim
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 01 sep 2008 19:12
Rijdt met: black/red

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door mtbwim »

zal er een gpx beschikbaar zijn
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door spaghetti_2 »

http://www.bemc.be/100-km/

denk dat er wel trucjes zijn om van een google maps route naar een gpx file te gaan
bert9
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 17:08
Rijdt met: Cube ltd race

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door bert9 »

Zou het dinsdag te doen zijn met vooraan en achteraan Racing Ralphs?
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door blubberduck »

bert9 schreef:Zou het dinsdag te doen zijn met vooraan en achteraan Racing Ralphs?
Absoluut!
mattiasd
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 15 feb 2017 10:33
Rijdt met: Canyon grand canyon AL 9.9 SLX

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door mattiasd »

Iemand zin om te carpoolen? Mijn compagnon heeft afgezegd wegens een blessure.
Ik vertrek uit Evergem en ga zelf de 100 km rijden.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door spaghetti_2 »

Gelijkaardige opmerking: ik ben solo momenteel dus kan iemand meenemen uit regio Leuven
bert9
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 17:08
Rijdt met: Cube ltd race

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door bert9 »

Iemand een update over de staat van het parcours?
Plaats reactie