Bemc Marathon 2017

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
bert9
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 17:08
Rijdt met: Cube ltd race

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door bert9 »

Begin een beetje te twijfelen of ik de 80 km wel ga aankunnen. :-)
Als ik het parcours goed bekijk kan je na 40 km ook zeggen om toch maar de 55 km te rijden, niet? Dan wordt je wel niet geklasseerd, maar het is toch beter dan thuis te blijven? ;-)
Klopt dit?
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door geertg »

Vandaag de Glaireuse gereden, op 15 km van Bertrix en gelijkaardige ondergrond. Parcours ligt er nog goed bij ondanks gisteren ganse dag lichte regen/motregen, stenen en boomwortels lagen er glad bij en paar modderstroken maar goed berijdbaar. Sinds ong. 12.00 zon en volgende dagen ook zon, ziet er goed uit.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door _anonymus_ »

Gisteren ook in Glaireuse gereden, lag er inderdaad zeer goed bij en zal alleen maar verder uitdrogen.
Ik heb hier een verslagje van Glaireuse geschreven, voor wie het interesseert:
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?f=2&t=143406" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door bip bip »

de voorinschrijving is afgesloten en er mogen slechts 400 deelnemers over alle afstanden samen vertrekken , ik vrees dat ik het risico niet ga nemen om met een daginschrijving te proberen starten. Spijtig , te lang getwijfeld ](*,)
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door blubberduck »

Er zijn nog een 80tal plaatsen over .....dus ....kom maar af
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door spaghetti_2 »

Hopelijk passeert die regen/onweerzone vlak voor de start en niet vlak na :P
of nog beter, na de finish
Thibault
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 16 okt 2013 23:26

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door Thibault »

zo zo, viel dat even tegen :P

Mooi parcours, helaas vind ik er in de modder niet zo veel aan.
Enkele hellingen onmogelijk gemaakt door de modder, die in droge omstandigheden volgens mij niet eens zo moeilijk zouden zijn.

Ingeschreven voor de 80; afgeslagen voor de 50.


Bij mooi weer, volgend jaar wel opnieuw
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door spaghetti_2 »

Serieuze zondvloed, vlak voor de start (gelukkig al niet tijdens of na). Parcours was wel herschapen in een waterloop. Ondanks het slijk gingen de eerste 40 km nog wel vlot voorbij. Knop omdraaien en niet teveel nadenken bij hoeveel je materiaal kost wanneer het slijk je langs alle kanten om de oren vliegt. Vanaf km 40 werden de boswegen precies echt zompiger, maakte het wel heel zwaar. Maar ik heb wel genoten van het parcours. Hier wil ik in drogere omstandigheden graag nog eens terugkomen. In vergelijking met Houffalize/La Roche quasi eindeloze bossen.

Enkele opmerkingen voor BeMC: het parcours, de bepijling en de seingevers waren op en top BeMC-kwaliteit. Wat het parcours betreft, mss toch niet overdrijven met paden waar in geen 10 jaar nog iemand is geweest. En de afdaling na de brug over de Semois zou je er met deze weersomstandigheden moeten uithalen. Ik vraag me af of daar vandaag iemand naar beneden is kunnen fietsen? En te voet was het al helemaal niet te doen. Ik vermoed dat er toch een aantal mensen zich daar vandaag bezeerd gaan hebben. Minpunten: de inschrijving/het onthaal was ondermaats. De bike-wash te weinig en na een tijdje werkte de elektriciteit (en de dus de hogedrukreinigers) ook niet meer. Ik had eigenlijk het gevoel dat de startlocatie wat willekeurig gekozen was en niet volledig gebruikt kon worden. Normaal zou ik hier niet over struikelen, maar het valt op omdat de BeMC driedaagse net wel op alle vlakken de perfectie benadert. Het (bovengemiddelde) prijskaartje van deze marathon betaal ik dan ook vooral omdat het een BeMC organisatie is :)
janbiker
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 14 dec 2012 11:38
Rijdt met: Scott Spark RC World Cup

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door janbiker »

Zo, dat was een serieus modderig parkoers. Ik vreesde al het ergste toen de rtbf om 9.30u wist te melden dat de ergste onweders in de buurt van Bertrix zouden toeslaan. Dat hebben we gemerkt: bliksem, donder, stortvloed aan regen, hagel,... Verstandig om start met een kwartier uit te stellen.

Ik denk dat het mooi was, maar aangezien je zowel bergop als bergaf constant moest uitkijken om in het goede spoor te blijven, heb ik niet zo veel van het landschap gezien. Al een geluk dat er niet meer technische stroken in zaten. Anders hadden we nog meer moeten wandelen/glijden.

Na 40km beslist om toch de 95 uit te rijden, maar meer om te kunnen zeggen: "ik was er bij die eerste modderige editie".

Bepijling en bevoorradingen waren prima, seingevers en medewerkers uiterst vriendelijk. Alleen zo'n modderrit en dan maar 3 (drie!) werkende tuinslangen aan de afspuitstand, dat is echt wel een groot gebrek. Je bent redelijk kapot na de rit en dan moeten wachten en wachten om je fiets een beetje proper te krijgen, niet leuk.
mattiasd
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 15 feb 2017 10:33
Rijdt met: Canyon grand canyon AL 9.9 SLX

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door mattiasd »

Leuk parcours, veel herkenbare stukken uit de raid des penitents, jammer dat het heel de dag ploeteren was maar daar kunnen jullie niets aan doen.

Voor de rest toch enkele minpunten:
Inschrijving, bevoorradingen, communicatie vond ik ondermaats. Zeker als je zo een bedrag durft vragen.
Afspuitstand was zeeeer belachelijk.
Plaats reactie