04.06.2017 - Langdorp - 17e Hagelandse Chrono

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: 04.06.2017 - Langdorp - 17e Hagelandse Chrono

Bericht door roger »

HPA schreef: Mtb-en tussen al dat jong volk houdt je jong. :-)
Ja,daarom doe ik het ook.Misschien dan toch maar eens de stap maken naar een 29er,stomweg men voorligger gevolgd zonder naar de hindernis te kijken,hij wel op 29er.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 04.06.2017 - Langdorp - 17e Hagelandse Chrono

Bericht door TaurineR »

Ja, tis niet omdat je jaloers zijt op zijn 29er, dat je er zo kort achter moet rijden... 8)
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 04.06.2017 - Langdorp - 17e Hagelandse Chrono

Bericht door spaghetti_2 »

Spijtig van de enkele verhalen over wangedrag van 'snelle mannen'. Zelf behoor ik tot de snelle mannen, maar ik vraag altijd om voorbij te steken. Een "pardon, chrono" volstaat zowel in Vlaanderen als Wallonie in 95% van de gevallen. Een merci als ze u doorlaten maakt het allemaal nog wat vriendelijker. Een chrono kan perfect verlopen als iedereen zich aan het volgende houdt: de snelleren moeten begrijpen dat wachten op een singletrail nu eenmaal bij het chrono-rijden hoort, de trageren moeten eventjes opzij gaan daar waar het past. Dan heeft iedereen plezier aan zijn voormiddag. Wie geen tragere renners op zijn pad wil, die moet XCO of XCM gaan rijden, of op het vroegste uur starten. Daarnaast kan je er vanop aan dat iedereen wel eens moet wachten, dus op het einde van het verhaal is zo'n uitslag toch min of meer eerlijk.
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Re: 04.06.2017 - Langdorp - 17e Hagelandse Chrono

Bericht door Hans wynants »

mja, dat is het voor mij ook juist, ik ben misschien door 200 man voorbij gestoken , zoveel te sneller ze gingen zoveel te harder ze dank u wel riepen :-D . en op die 200 man (ik overdrijf niet) was er maar 1 rotte appel tussen hoor :-D . vindt dat ook super meevallen :drunk: . zal je altijd hebben , in elke sport , en elke discipline.

ondertussen vandaag zo stijf als een plank , en toch nog een paar dagen van men fietsen blijven om te herstellen... het is nodig :-k :off:
dieselpiet
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 30 jun 2014 21:38
Rijdt met: Cube Acid 29

Re: 04.06.2017 - Langdorp - 17e Hagelandse Chrono

Bericht door dieselpiet »

Ik kan bovenstaande alleen maar bevestigen. Ben ook verschillende malen voorbijgestoken maar altijd op een correcte manier. Afwachten tot het kon, altijd een dank u. Was het altijd maar zo.
Dit was mijn eerste chrono en deze is zeer goed meegevallen. Volgend jaar opnieuw en dan misschien de 80km.
Gebruikersavatar
Belser
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: do 07 jan 2010 17:58

Re: 04.06.2017 - Langdorp - 17e Hagelandse Chrono

Bericht door Belser »

Ik had deze chrono een paar jaren niet gereden, toen was de chrono nog op zaterdag en de tt op zondag. Het is nog steeds een zeer mooie tocht op een uitdagend parcours. Goed afgepijld en ideale bevoorradingen met gevulde bidons ... toch onderweg nog veel te veel afval zien liggen ...
Pas op het laatste moment beslist (gestart om 10.10u) om deel te nemen en in het begin veel hinder gehad op de vele singletracks ... na 10 km even gedacht om met chrono te stoppen en gewoon deel te nemen maar nadien toch een goed tempo kunnen rijden.
Zoals waarschijnlijk als zovelen nog voor het rode licht gestaan op de ring ](*,) maar toch binnen gekomen in 3.11u met 25,1 avg
Volgende keer dan toch maar beter op voorhand inschrijven :-)
Gebruikersavatar
Wicked_Uncle_Ernie
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: do 21 sep 2006 21:33
Rijdt met: Spark & Scale

Re: 04.06.2017 - Langdorp - 17e Hagelandse Chrono

Bericht door Wicked_Uncle_Ernie »

Zoals steeds een prima organisatie.
80 KM puur genieten. En achteraf gezellig spaghetti op het terras

Nergens problemen gehad met snellere of tragere deelnemers. Integendeel, alles verliep altijd heel rustig en correct.

Jammer van bovenstaande "ongevallen" (het woord ongeval is niet echt op zen plaats, dit zijn eerder wantoestanden).... 1 of enkele rotte appels die het voor iedereen verpesten.

Ook op de klim van de Houwaert, net na de 2e bevoorrading lagen er verschillende "3 Action"drinkbussen in de kant. Straffe mannen die bergop zo snel rijden dat hun drinkbus er dan uitfloept [-X

Tot volgend jaar !
Gebruikersavatar
Wicked_Uncle_Ernie
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: do 21 sep 2006 21:33
Rijdt met: Spark & Scale

Re: 04.06.2017 - Langdorp - 17e Hagelandse Chrono

Bericht door Wicked_Uncle_Ernie »

roger schreef:Als ik nu de uitslag zie,is het wel spijtig van men val met sleutelbeen breuk als gevolg.zou dan de enige deelnemer geweest zijn boven de 70 jaar.

Na men heupbreuk van 2 jaar geleden,begon ik nu pas terug wat op niveau te geraken.

Weet niet of ik nu nog de moed ga hebben om weer van nul te herbeginnen.De revalidatie zal daar over beslissen.

Eens zien hoe de evolutie gaat met Absalon ook met sleutelbreuk,wanneer hij zen wedstrijden gaat hervatten.Bij hem was er een verschuiving,gelukkig bij niet.

Toch proficiat aan de overwinnaars,wat een gemiddelde?

Denk dat ik ergens aan de tienbunder ff samen heb gereden met jou.
Allesinds veel beterschap !
ANHELON
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 07 jun 2017 08:47

Re: 04.06.2017 - Langdorp - 17e Hagelandse Chrono

Bericht door ANHELON »

Zeer toevallig dit forum via via doorgekregen. De gevallen mountainbiker is mijn echtgenoot, ligt tot op vandaag op intensieve zorgen en hem wacht een lange revalidatie. Heel veel dank aan de persoon die hem geholpen heeft en de ambulance belde. En aan de mountainbiker met wie hij gebotst heeft en doorgereden is: dit kan echt niet! Laat aub het menselijk zijn primeren op 'een goede tijd rijden' in een sportieve wedstrijd.
sennevh
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: do 29 sep 2011 12:52
Rijdt met: fuji slm 29 1.0 2014, fuji slm 29 1.0 2015

Re: 04.06.2017 - Langdorp - 17e Hagelandse Chrono

Bericht door sennevh »

Ik denk dat 99% procent van de bikers ook het menselijke laat primeren. De "dader" was volgens mij bekend bij de organisatie, dus neem zeker contact met hen op.

Veel beterschap voor je echtgenoot !
Plaats reactie