28.05.2017 - Malmedy Mountainbike Festival

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Plaats reactie
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

28.05.2017 - Malmedy Mountainbike Festival

Bericht door lowie »

Nog erg laat, maar toch nog even onder aandacht brengen.
Netjes gepositioneerd, zowel qua timing als locatie, tussen grote kleppers als Cimes de Waimes en Ardennes Trophy is dit toch ook een erg mooie marathon.

De scherpe kantjes van de vorige edities zijn eraf gehaald (sommige trajecten waren voor heel wat rijders "er over"). Maar geen nood : er werd weer een erg mooi parcours in elkaar gestoken waar iedereen zijn hart kan ophalen.

chrono-afstanden : 67 km - 51 km
starturen : tussen 08:00 u en 11:00 u
startplaats : Centre Sportif de Malmedy / avenue du Pont de Warche 1, 4960 Malmedy
prijs : € 20
accomodaties : kleedkamers - douches - afspuitstand - bew. fietsenstalling
organisatie : Malmedy MountainBike Team
website : http://www.malmedybike.be/bikefestivalnl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
contact : 0496/437.133

andere activiteiten :
toertochten 45 en 31 km (zelfde starturen - € 6-8)
trial UCI klasse 1 : tussen 10:00 en 15:00 uur
mtber1975
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 24 apr 2016 20:20

Re: Malmedy Mountainbike Festival - 28-05-2017

Bericht door mtber1975 »

Ben benieuwd morgen ,dit was met de scherpe kantjes 1 van de mooiste van het jaar ,zien of dat zo blijft?
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: Malmedy Mountainbike Festival - 28-05-2017

Bericht door lowie »

mtber1975 schreef:Ben benieuwd morgen ,dit was met de scherpe kantjes 1 van de mooiste van het jaar ,zien of dat zo blijft?
die scherpe kantjes waren idd super, maar dat was al enduro-light en ik begrijp dat de gemiddelde marathon-er daar niet op zit te wachten (ik heb al gesukkel genoeg gezien tijdens de Cimes :-D )
Kenny_
Mountainbiker
Berichten: 147
Lid geworden op: vr 19 nov 2004 13:46
Rijdt met: Scott Scale 910

Re: Malmedy Mountainbike Festival - 28-05-2017

Bericht door Kenny_ »

Is het dan een chrono met vrije start of...
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: Malmedy Mountainbike Festival - 28-05-2017

Bericht door lowie »

Kenny_ schreef:Is het dan een chrono met vrije start of...
ja, vrije start
mtber1975
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 24 apr 2016 20:20

Re: Malmedy Mountainbike Festival - 28-05-2017

Bericht door mtber1975 »

Zoals verwacht waren voor mij de scherpe kantjes de mooiste stukken,nu nog die stijle afdaling waar fotograaf stond eruit halen en dan is voor mij de mooiste tt vh jaar gereduceerd naar een simpele ardennen tocht ,veel moeite in bevoradingen gestoken maar ik kom vh parcour sorry.
5peedy
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 18:55
Rijdt met: scott scale

Re: Malmedy Mountainbike Festival - 28-05-2017

Bericht door 5peedy »

Eerste keer dat ik deze reed. Inderdaad een eerder gemiddelde Ardennen marathon. Ik had ietsje meer verwacht na de commentaren van voorgaande jaren. Al heb ik me wel geamuseerd. Maar het mag idd ietsje meer zijn. Het is niet dat ik altijd fietsend beneden raak. Maar oefening baart kunst.

Tocht verdiend wel meer volk dan vandaag. Maar er waren vandaag natuurlijk veel ritten: lcmt, Anhee, banneux om alleen de ardennenritten te noemen.


De weergoden zaten in ieder geval mee. Effe getwijfeld vanochtend door de buienradar. Maar het is bij een half uurtje gezapige regen gebleven, ideaal om af te koelen. En de ondergrond werd er amper nat van.
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: Malmedy Mountainbike Festival - 28-05-2017

Bericht door Reindert »

Mooie rit! Mooi parcours, minder technisch maar absoluut niet saai. En nu en dan toch wat pittig. Mooi privaat stuk erin, knap vergezicht, steil afdalingske waar bijna iedereen te voet ging, een typisch hoge venen worteltapijtje,... afpijling helemaal goed. Bevoorrading alles wat je nodig hebt.
Weinig volk. Topvoormiddag weeral beleefd in onze Ardennen.
Plaats reactie