Raid Godefroy Bouillon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Raid Godefroy Bouillon

Bericht door Reindert »

Dag iedereen,

Kort en krachtig vraagje: wie van jullie heeft de 160km in bouillon al gereden? Ik dus nog niet, maar zou dat dit jaar wel willen doen. Je rijdt eerst de 90 en dan de 70 lees ik. Een goeie 4000hm, dat is niet overdreven.

Ervaringen iemand?

Bedankt.
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: Raid Godefroy Bouillon

Bericht door Reindert »

Intussen is al even bekend dat het BK XCM wordt gereden op de 160km. Benieuwd wat dat gaat worden. :-)

Hoe zat het daar in Bouillon? Heb deze ooit in een ver ver verleden gereden, maar dat was een heel andere organisatie.

Zitten daar nog steeds wel heel wat schotterwegen en stukken in die wat beter bollen dan pakweg de wortels op de 116km van rdhf? (al bolde het stuk boven op de botrange ook wel goed dit jaar :) )
Kwestie om toch aan die 160km finish te geraken...

En voor de mannen met campers die er waren vorige edities: de camperparking aan het voetbalveld; stond die sowieso potvol zaterdagavond ?(vroege avond?).

Merci voor de info
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Raid Godefroy Bouillon

Bericht door _anonymus_ »

Ik heb hier ooit de 90 gereden.
Toen kon je kiezen uit 70, 90 of 160. De 90 was toen een mooi en zwaar parcours. De mensen die de 70 reden waren achteraf teleurgesteld: de 160 bestond toen uit een moeilijk eerste stuk en een veel gemakkelijker tweede stuk. Wie enkel de 70 reed, kreeg toen gewoon het tweede deel van de 160 voor de wielen.
Ik ben toen met mijn tentje op het voetbalplein blijven slapen aangezien ik de dag ervoor met de familie de afvaart van de Lesse had gedaan. Toen was er in elk geval plek genoeg.
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: Raid Godefroy Bouillon

Bericht door Reindert »

Merci voor de info. Die indeling 'pittig' op de 90 en nadien wat saaier op de 70 zou voor mij wel ideaal zijn. Voor de meesten van de 160 denk ik :). Hopelijk deze editie gelijkaardig parcours.

Voetbalveld/camperplaats: Ok, we wagen het erop: )

Straks eens de organisatie mailen: zou rugzak met wat normaal eten bij de start of bevoorrading in Bouillon willen leggen. Voor als we daar na de 90 passeren... Een stokbrood en wat Zwitserse kaas kan ik dan wel hebben, haha.
Gebruikersavatar
s3t
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 22:01
Rijdt met: Rocky Mountain Vertex - Rocky Mountain element

Re: Raid Godefroy Bouillon

Bericht door s3t »

Heeft er iemand wat meer info over type ondergrond ? Twijfel over sworks of control fast track.
Parcours is ook niet terug te vinden. Zou mensen onderweg wilen laten bevoorraden..
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Raid Godefroy Bouillon

Bericht door spaghetti_2 »

Het parcours van de 90 en de 70, is dit min of meer dezelfde als het permanente parcours dat op de website staat? Zou eventueel willen verkennen
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Re: Raid Godefroy Bouillon

Bericht door Verzetje »

Start om 8u30 voor de 70. Das vroeg opstaan met 2u rijden :lol: :lol:

Heb daar lang geleden is een korte route gedaan...

Wat parcours kunnen we op de 70 verwachten? Qua technische stroken? Ondergrond?

Zal beetje einde van mijn ardennen seizoen zijn denk ik. Of zijn er nog leuke in het najaar?
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Raid Godefroy Bouillon

Bericht door spaghetti_2 »

Heb hem zelf nog niet gereden, maar al vaak gehoord dan de 90 veel meer de moeite waard is dan de 70. De 160 bestaat uit de 90 + 70, het zijn twee aparte circuits. Dus toch maar eventueel die 20 extra kilometers overwegen :) De Boucles de Hollange een weekje later is ook wel zeker de moeite waard.
dirkc
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 16:42
Rijdt met: Scott spark premium 29.

Re: Raid Godefroy Bouillon

Bericht door dirkc »

Hallo,
Het is de eerste keer dat ik deze ga rijden dus heb ik een vraagje.
Is er in de buurt van de start iets voorzien waar je met de mobilhome kunt staan of kent er iemand een camping kort bij de start.alvast bedankt voor de info.
Mvg
Dirk
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Raid Godefroy Bouillon

Bericht door spaghetti_2 »

Blijkbaar zou je aan de start kunnen staan, maar geen ervaring mee. Ik heb een plekje geboekt bij camping Halliru.
Plaats reactie