17/04/2017 La Hallonienne Grand-Halleux

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: 17/04/2017 La Hallonienne Grand-Halleux

Bericht door scelter »

Voor 1 keer dan toch de juiste keuze gemaakt door thuis te blijven.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: 17/04/2017 La Hallonienne Grand-Halleux

Bericht door scelter »

http://www.vojomag.com/van-der-poel-et- ... bams-2017/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 17/04/2017 La Hallonienne Grand-Halleux

Bericht door spaghetti_2 »

Mooie reportage
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Re: 17/04/2017 La Hallonienne Grand-Halleux

Bericht door Verzetje »

Respect voor diegene die de dubbel met tangissart gedaan hebben (o)
Ik zou het fysiek niet kunnen, laat staan dat ik het hier thuis kan verkopen :lol:
jevabiker
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: di 14 okt 2014 20:36
Rijdt met: cube

Re: 17/04/2017 La Hallonienne Grand-Halleux

Bericht door jevabiker »

Vandaag grand halleux. Trefle halonienne! Plan was 70km en 1800hm. Groepsstart om 9u30. 9u31: gietende regen, koude wind en serieus blubberparcours door de regen van vannacht... eerste klim al te voet door het grote aantal deelnemers. Na een 5tal km kunnen we watvlotter door. Prachtig Ardennen landschap, mooie tracks!
Aan 12 km de eerste ravito en alles al kletsnat! Vlug door want vingers en tenen zijn al bijna gevoelloos. Nog geen paar kmverder worden we al ingehaald door de zotten die de 45km doen. Tijdens een afdaling op een blubberpaadje opgejaagd door een chronoman die voor een podiumplaats vlamde onderuit op een glibberige bubbel, tegen de prikkeldraad met bijhorend paaltje... broek gescheurd snijwonden van de prikkeldraad en nen gekneusde/gebroken duim. De schwung was er dan helemaal uit, danmaar beslist om bij de eerste doortocht aan de finish na23 Km er de brui aan te geven. Onderkoeld den douch in en we waren niet alleen! Allemaal bibberende en onderkoelde exemplaren die ook vroeger de strijd staakten! Volgend jaar zeker opnieuw maar enkel bij mooi weer!
Gebruikersavatar
Reine5
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 16 mei 2014 11:49
Rijdt met: Trek Superfly Al 2013, Specialized Fatboy, Specialized Fuse Pro 6fattie

Re: 17/04/2017 La Hallonienne Grand-Halleux

Bericht door Reine5 »

spaghetti_2 schreef:Man man wat was me dat. Dat is ook niet om elk weekend te doen. Gisteren nog kurkdroog parcours in Tangissart, vandaag regen, kou en belachelijk veel modder. 80% van het parcours was eigenlijk compleet verzopen. Jammer voor de wedstrijd want in betere omstandigheden prachtige tocht denk ik. De verleiding van een warme auto was groot bij de tweede doortocht langs de aankomst, maar toch doorgezet. Door onder andere veel opgaves op een mooie 13e plek geëindigd.

Vraagje: wat doen jullie met de ogen in een modderige afdalingen? Vandaag bewust geen bril opgezet omdat je met een bril ook niets ziet. Maar al die modder in de ogen.. je ziet bij momenten niets en ze doen nu nog zeer.

Proficiat, ik was 148ste na 5.20u labeur op de fatbike

Wat je ogen betreft, ik had gisteren hetzelfde probleem: bril onbruikbaar omdat hij niet meer schoon te maken is en dan modder in de ogen. Ik ben gegaan voor een tussenoplossing: de bril iets verder op je neus zetten en er boven kijken, zo vangt de bril toch het grootste deel van de spatten op. 't Is wel geen zicht natuurlijk :wink: .

Het was wel een koers voor beren gisteren: als zelfs de profs opgeven omdat ze verkleumd zijn.
Gebruikersavatar
faf
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 07 okt 2012 16:58
Rijdt met: Scott Spark 910
Contacteer:

Re: 17/04/2017 La Hallonienne Grand-Halleux

Bericht door faf »

Mijn video in Grand halleux maar op zondag voor de rando, niet de chrono
Dat was droog.... :)

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Moventoch
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 16 feb 2011 18:58
Rijdt met: Cube

Re: 17/04/2017 La Hallonienne Grand-Halleux

Bericht door Moventoch »

Reine5 schreef:
spaghetti_2 schreef:Man man wat was me dat. Dat is ook niet om elk weekend te doen. Gisteren nog kurkdroog parcours in Tangissart, vandaag regen, kou en belachelijk veel modder. 80% van het parcours was eigenlijk compleet verzopen. Jammer voor de wedstrijd want in betere omstandigheden prachtige tocht denk ik. De verleiding van een warme auto was groot bij de tweede doortocht langs de aankomst, maar toch doorgezet. Door onder andere veel opgaves op een mooie 13e plek geëindigd.

Vraagje: wat doen jullie met de ogen in een modderige afdalingen? Vandaag bewust geen bril opgezet omdat je met een bril ook niets ziet. Maar al die modder in de ogen.. je ziet bij momenten niets en ze doen nu nog zeer.

Proficiat, ik was 148ste na 5.20u labeur op de fatbike

Wat je ogen betreft, ik had gisteren hetzelfde probleem: bril onbruikbaar omdat hij niet meer schoon te maken is en dan modder in de ogen. Ik ben gegaan voor een tussenoplossing: de bril iets verder op je neus zetten en er boven kijken, zo vangt de bril toch het grootste deel van de spatten op. 't Is wel geen zicht natuurlijk :wink: .

Het was wel een koers voor beren gisteren: als zelfs de profs opgeven omdat ze verkleumd zijn.
Ik gebruik Rain-X anti-regen, regen en modder parelen op de bril en makkelijker te verwijderen.
De Janssens
Mountainbiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 19 aug 2006 20:51
Rijdt met: Wilier 101x Squadra Corse
Contacteer:

Re: 17/04/2017 La Hallonienne Grand-Halleux

Bericht door De Janssens »

spaghetti_2 schreef:Man man wat was me dat. Dat is ook niet om elk weekend te doen. Gisteren nog kurkdroog parcours in Tangissart, vandaag regen, kou en belachelijk veel modder. 80% van het parcours was eigenlijk compleet verzopen. Jammer voor de wedstrijd want in betere omstandigheden prachtige tocht denk ik. De verleiding van een warme auto was groot bij de tweede doortocht langs de aankomst, maar toch doorgezet. Door onder andere veel opgaves op een mooie 13e plek geëindigd.

Vraagje: wat doen jullie met de ogen in een modderige afdalingen? Vandaag bewust geen bril opgezet omdat je met een bril ook niets ziet. Maar al die modder in de ogen.. je ziet bij momenten niets en ze doen nu nog zeer.
Spatbordje gebruiken. Kijk maar naar het verschil op 't gezicht ;-)
" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie