11/12/13.08.2017 - Oudenaarde - Mountainbike van Vlaanderen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Re: 2017.08.11-13 - Mountainbike van Vlaanderen

Bericht door Fluffy »

't Was eerst 150 EUR tot 28 febr... Ik wil me net inschrijven en zie dat het al 175 EUR is ipv 150 EUR. Die 150 was maar voor de eerste 50 inschrijvingen :evil:

Wat geldklopperij...
MTB van Vlaanderen
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: za 24 dec 2016 09:04

Re: 2017.08.11-13 - Mountainbike van Vlaanderen

Bericht door MTB van Vlaanderen »

Fluffy schreef:'t Was eerst 150 EUR tot 28 febr... Ik wil me net inschrijven en zie dat het al 175 EUR is ipv 150 EUR. Die 150 was maar voor de eerste 50 inschrijvingen :evil:

Wat geldklopperij...
De inschrijfprijs voor solo's bedroeg inderdaad 150 euro tot eind februari zolang de kaap van de eerste 50 inschrijvingen niet was gehaald, zoals dat ook werd gecommuniceerd op onze sociale media en website. Dat die eerste 50 reeds binnen de 48 uur zouden uitverkocht zijn (en dat er van de tweede golf van 50 intussen ook weer 30 inschrijfbewijzen zouden verkocht zijn), dat hadden wij zelfs niet verwacht :wink:
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 2017.08.11-13 - Mountainbike van Vlaanderen

Bericht door EG6 »

Hebben jullie al enig idee over de afstanden van jullie toertocht op zondag? En is daar eventueel de mogelijkheid om ook een langere afstand in te steken ( 65 km <)?
Zou het leed toch wat compenseren in mijn geval, want kan het helaas niet opbrengen om (vergunningen incl) 190€ op te hoesten voor de solo.
MTB van Vlaanderen
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: za 24 dec 2016 09:04

Re: 2017.08.11-13 - Mountainbike van Vlaanderen

Bericht door MTB van Vlaanderen »

EG6 schreef:Hebben jullie al enig idee over de afstanden van jullie toertocht op zondag? En is daar eventueel de mogelijkheid om ook een langere afstand in te steken ( 65 km <)?
Zou het leed toch wat compenseren in mijn geval, want kan het helaas niet opbrengen om (vergunningen incl) 190€ op te hoesten voor de solo.
Momenteel werken we vooral onze rittenwedstrijd verder uit, wat onze toertocht betreft zal later meer duidelijkheid komen :wink:
the one and lonely
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 05 jan 2015 15:54
Rijdt met: On One Fatty, Hot Chili Zymotic, Sportivo

Re: 2017.08.11-13 - Mountainbike van Vlaanderen

Bericht door the one and lonely »

Ik pas voor zo'n dure aangelegendheid. 190€ voor een solo (inschrijving + extra vergunning) is veel te veel geld. Als dit de visie is van de MTB toekomst dan pas ik. Er zullen in die periode wel genoeg mooie TT's zijn die hoogstens 5€ kosten en mij evenveel plezier bezorgen zonder de stress door opgefokte wedstrijdrijders.

Toch succes met de organisatie en veel plezier aan alle deelnemers
Peet V
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 14 nov 2013 20:40

Re: 2017.08.11-13 - Mountainbike van Vlaanderen

Bericht door Peet V »

Ik ben alvast ingeschreven, leuk doel voor de komende zomer! :-D

Vreemd dat er zoveel negatieve reacties zijn op de inschrijvingsprijs. Voor vergelijkbare events lijkt de prijs me volledig gelijkwaardig:
- Belgian mountainbike challenge: 210 euro (+15 vr dagvergunningen) : http://www.bemc.be/?lang=en#inschrijven" onclick="window.open(this.href);return false;
- Lmct: 150-165 euro (+15 vr dagvergunningen +3 voor verzekering) : http://www.lcmt.be/nl/mountainbike-21/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kennen jullie dan zoveel goedkope(re) 3- of andere meerdaagsen? Dan hoor ik het graag, want dan wil ik er ook zeker eens aan deelnemen! :-)
the one and lonely
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 05 jan 2015 15:54
Rijdt met: On One Fatty, Hot Chili Zymotic, Sportivo

Re: 2017.08.11-13 - Mountainbike van Vlaanderen

Bericht door the one and lonely »

Peet V schreef:Ik ben alvast ingeschreven, leuk doel voor de komende zomer! :-D

Vreemd dat er zoveel negatieve reacties zijn op de inschrijvingsprijs. Voor vergelijkbare events lijkt de prijs me volledig gelijkwaardig:
- Belgian mountainbike challenge: 210 euro (+15 vr dagvergunningen) : http://www.bemc.be/?lang=en#inschrijven" onclick="window.open(this.href);return false;
- Lmct: 150-165 euro (+15 vr dagvergunningen +3 voor verzekering) : http://www.lcmt.be/nl/mountainbike-21/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kennen jullie dan zoveel goedkope(re) 3- of andere meerdaagsen? Dan hoor ik het graag, want dan wil ik er ook zeker eens aan deelnemen! :-)
Ik zal mij ook niet inschrijven bij andere gelijkaardige (en dure) evenementen. Ik vraag me ook telkens af waarom er zo'n pasta-party, pannekoeken-party, finisher-shirt, e.d. moet gegeven worden. Laat iedereen vrij hierover te beslissen en iets te bestellen tegen een meerprijs en zo hou je een evenement beter betaalbaar. Volgens mij kijken de organisaties teveel naar elkaar en willen ze enkel mekaar overtroeven waardoor de simpele deelnemer de dupe wordt van het haantjesgedrag.

Dit is mijn persoonlijke mening en ik viseer niemand. Ik wens iedere deelnemer heel veel succes en plezier.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 2017.08.11-13 - Mountainbike van Vlaanderen

Bericht door Free_ltd »

Als ze vol geraken, is niets mis met de prijs. Als ze niet vol geraken wel. Kwestie van vraag en aanbod. :-).

Ik doe er sowizo ni aan mee wegens te weinig power in de beentjes :-).
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: 2017.08.11-13 - Mountainbike van Vlaanderen

Bericht door Jemp »

Peet V schreef: Kennen jullie dan zoveel goedkope(re) 3- of andere meerdaagsen? Dan hoor ik het graag, want dan wil ik er ook zeker eens aan deelnemen! :-)

Les Chemins du Soleil. 175€ inclusief maaltijden en campingplaats en een ongeloofelijk parkoers... Zeker eens deelnemen ;-)
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: 2017.08.11-13 - Mountainbike van Vlaanderen

Bericht door Reflex »

Laten we het hier een beetje ontopic houden mannen. Iedereen staat vrij om hieraan deel te nemen of niet, maar om nu een nieuwe organisatie af te gaan kraken omdat jij liever geen druk evenement met een wedstrijdelement doet vind ik nu ook niet fair.

De prijs is gewoon marktconform en dit kost het nu eenmaal om zonder al te veel sponsoren een organisatie van deze grootte op poten te zetten. Dit vergelijken met een losse toertocht is appels en peren vergelijken.

Even puur als amateur wedstrijdrijder kijk ik enorm uit naar dit evenement. BeMC, LCMT alle 2 doen ze dezelfde richting aan, des te mooier en unieker is het om nu eens een dergelijke organisatie in de Vlaamse Ardennen te hebben.
Plaats reactie