11/12/13.08.2017 - Oudenaarde - Mountainbike van Vlaanderen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: 2017.08.11-13 - Mountainbike van Vlaanderen

Bericht door Reflex »

Het kan zijn dat ik ergens iets gemist hebt maar de technische fiche mbt de organisatie is toch nog niet bekend? Waar staat dat er om de 2 min vertrokken gaat worden? 2min ertussen op een rondje van 3.3km is wel wat veel denk ik. Doe er een min of zelfs 45/30 sec tussen en je kunt het makkelijk op de 5 uur tijd afwerken.
MTB van Vlaanderen
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: za 24 dec 2016 09:04

Re: 2017.08.11-13 - Mountainbike van Vlaanderen

Bericht door MTB van Vlaanderen »

uncle sam schreef:
MTB van Vlaanderen schreef:Zonet hebben wij een allerlaatste wave voor de solo-bikers geopend.
De limiet voor de solo's werd zo op 250 deelnemers gebracht.
Wil je erbij zijn: http://www.mountainbikevanvlaanderen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk dat jullie een praktisch probleem op de hals halen tijdens de proloog.
Als jullie om 16h starten, iedere 2mins een deelnemer, voor de 250 deelnemers, kom je aan 500 minuten = ruim 8h.
Dat betekent dat de laatste rond middernacht gaan rijden?

Vergeet gans die proloog tijdrit en maak er een 3de etappe van aub.
Hier hebben we wel degelijk rekening mee gehouden, de twee maatregelen die zijn genomen zodat de proloog netjes op tijd kan worden afgewerkt, zullen binnenkort worden gecommuniceerd :wink:
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: 2017.08.11-13 - Mountainbike van Vlaanderen

Bericht door uncle sam »

Reflex schreef:Het kan zijn dat ik ergens iets gemist hebt maar de technische fiche mbt de organisatie is toch nog niet bekend? Waar staat dat er om de 2 min vertrokken gaat worden? 2min ertussen op een rondje van 3.3km is wel wat veel denk ik. Doe er een min of zelfs 45/30 sec tussen en je kunt het makkelijk op de 5 uur tijd afwerken.
Dan heb je zeker geen vrije baan tijdens de proloog als deze 100% single track is, lijkt me.
Niet iedereen rijdt even snel weet je #-o
MTB van Vlaanderen
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: za 24 dec 2016 09:04

Re: 2017.08.11-13 - Mountainbike van Vlaanderen

Bericht door MTB van Vlaanderen »

uncle sam schreef:
Reflex schreef:Het kan zijn dat ik ergens iets gemist hebt maar de technische fiche mbt de organisatie is toch nog niet bekend? Waar staat dat er om de 2 min vertrokken gaat worden? 2min ertussen op een rondje van 3.3km is wel wat veel denk ik. Doe er een min of zelfs 45/30 sec tussen en je kunt het makkelijk op de 5 uur tijd afwerken.
Dan heb je zeker geen vrije baan tijdens de proloog als deze 100% single track is, lijkt me.
Niet iedereen rijdt even snel weet je #-o
Dat klopt, maar het parcours van de proloog werd daarom zo opgebouwd dat de singletracks in het eerste gedeelte komen en de bredere paden waar passeren mogelijk is in het tweede gedeelte :wink:
den daler
Mountainbiker
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 02 dec 2007 16:46
Rijdt met: cannondale scalpel ,specialized stumpjumper

Re: 2017.08.11-13 - Mountainbike van Vlaanderen

Bericht door den daler »

die lussen dat gereden worden is dat telkens dezelfde lus of zijn dit verschillende lussen
MTB van Vlaanderen
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: za 24 dec 2016 09:04

Re: 2017.08.11-13 - Mountainbike van Vlaanderen

Bericht door MTB van Vlaanderen »

den daler schreef:die lussen dat gereden worden is dat telkens dezelfde lus of zijn dit verschillende lussen
Op zaterdag is er een lus van 36 km die viermaal wordt afgelegd, op zondag een lus van 50 km die tweemaal wordt gedaan. Meer info over het parcours vindt u op http://www.mountainbikevanvlaanderen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
MTB van Vlaanderen
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: za 24 dec 2016 09:04

Re: 2017.08.11-13 - Mountainbike van Vlaanderen

Bericht door MTB van Vlaanderen »

GRATIS KAMPEERPLAATS!

Alle deelnemers van onze driedaagse wedstrijd bieden wij een gratis kampeerplaats aan op wandelafstand van onze evenementenweide waar de start/finish zich bevindt. U dient zich hiervoor wel op voorhand aan te melden bij ons: dat doet u per mail naar hendrik@mountainbikevanvlaanderen.be" onclick="window.open(this.href);return false;, met de vermelding of u met de tent, met de mobilhome dan wel met de caravan komt. Niet op voorhand aangemeld = geen toegang tot de kampeerweide.

Wij voorzien toiletten op deze kampeerweide. Douches, eet- en drinkmogelijkheden en een afspuitinstallatie vindt u op de evenementenweide. Elektriciteit- en wateraansluitingen op de kampeerweide zijn niet voorzien.
Peet V
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 14 nov 2013 20:40

Re: 2017.08.11-13 - Mountainbike van Vlaanderen

Bericht door Peet V »

Hopelijk ook voldoende dichtbijgelegen parkeerplaatsen voor de mindere goden die zonder campeerwagen afkomen en elke dag over en weer rijden? :-) Of is het in dat geval ook best te reserveren voor de kampeerplaats?
MTB van Vlaanderen
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: za 24 dec 2016 09:04

Re: 2017.08.11-13 - Mountainbike van Vlaanderen

Bericht door MTB van Vlaanderen »

Peet V schreef:Hopelijk ook voldoende dichtbijgelegen parkeerplaatsen voor de mindere goden die zonder campeerwagen afkomen en elke dag over en weer rijden? :-) Of is het in dat geval ook best te reserveren voor de kampeerplaats?
Voor personenwagens zijn inderdaad andere parkings dichtbij de start/finish voorzien :wink:
Peet V
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 14 nov 2013 20:40

Re: 2017.08.11-13 - Mountainbike van Vlaanderen

Bericht door Peet V »

MTB van Vlaanderen schreef:Voor personenwagens zijn inderdaad andere parkings dichtbij de start/finish voorzien :wink:
Super :-D thanks voor de info!
Plaats reactie