25.05.2017 - Cimes de Waimes

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Jochem1
Mountainbiker
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 14 jun 2010 16:16
Rijdt met: Cannondale Six 13, Niner EMD, Niner Air RDO

Re: 25.05.2017 - Cimes de Waimes

Bericht door Jochem1 »

Is de box van 9u enkel voor 85 km rijders? Ik rij 65 met vergunning en zou toch wel in de eerste box van 65 willen starten. Momenteel in 2de box. Niet da ik ga winnen maar top 20-30 moet toch mogelijk zijn...
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 25.05.2017 - Cimes de Waimes

Bericht door lowie »

Jochem1 schreef:Is de box van 9u enkel voor 85 km rijders? Ik rij 65 met vergunning en zou toch wel in de eerste box van 65 willen starten. Momenteel in 2de box. Niet da ik ga winnen maar top 20-30 moet toch mogelijk zijn...
Morgen tijdig contact opnemen met de organisatie. Bij de RDHF regelen we zoiets nog à la minute, want er zitten meermaals fouten in de toewijzing van de startnummers
Jochem1
Mountainbiker
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 14 jun 2010 16:16
Rijdt met: Cannondale Six 13, Niner EMD, Niner Air RDO

Re: 25.05.2017 - Cimes de Waimes

Bericht door Jochem1 »

Yep, ben al eens langs geweest bij jou op RDHF en zonder problemen geregeld. Ik probeer morgen hetzelfde. Bedankt.
gjan89
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 14 mei 2014 20:10
Rijdt met: Joven custom xc

Re: 25.05.2017 - Cimes de Waimes

Bericht door gjan89 »

Lowie,kunnen we morgenvroeg ook vragen om met 4 maten samen te starten hebben allemaal verschillende box.
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 25.05.2017 - Cimes de Waimes

Bericht door lowie »

gjan89 schreef:Lowie,kunnen we morgenvroeg ook vragen om met 4 maten samen te starten hebben allemaal verschillende box.
ook vragen aan de organisatoren - als ze dezelfde procedure toepassen als bij de RDHF, dan kan je altijd naar achter schuiven (omgekeerd niet) - maar weet niet of zij dat toelaten
Gebruikersavatar
pearl jam
Mountainbiker
Berichten: 522
Lid geworden op: ma 11 jun 2007 12:41
Rijdt met: Specialized - GT zaskar - TREK TOP FUEL

Re: 25.05.2017 - Cimes de Waimes

Bericht door pearl jam »

TOPRIT.
Er zijn tov enkele jaren terug een pak wortelpaden afgevoerd. Toen was deze organisatie slachtoffer van haar eigen succes.
Het vernieuwde parkoer blijft TOP. Nergens file gehad.
Hopelijk volgend jaar opnieuw.
Gebruikersavatar
Deefke
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 21:04
Rijdt met: Canyon nerve al 9.9, BMC Teamelite 02

Re: 25.05.2017 - Cimes de Waimes

Bericht door Deefke »

Prachtige rit.
Voor de eerste keer Waimes zonder file of het was vanmorgen op de autosnelweg.
Het systeem om iedere 10 minuten 300 deelnemers te laten starten heeft zich bewezen.
Ik heb me goed geamuseerd vandaag, niet helemaal kapot op einde en genoten van de wortelpaden.
Hopelijk tot volgend jaar
Gebruikersavatar
steamy
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 31 mei 2010 11:31
Rijdt met: Bulls Copperhead 3 Disc

Re: 25.05.2017 - Cimes de Waimes

Bericht door steamy »

Ik kan bovenstaande enkel beamen! Toprit met nergens file!
Parcours was natuurlijk heerlijk onder deze zomerse omstandigheden. Bevoorradingen waren trouwens ook goed, overal seingevers, bepijling in orde. Wat wil een mens nog meer?

(o) (o)
Specialized#Epic
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 26 mei 2017 07:33

Re: 25.05.2017 - Cimes de Waimes

Bericht door Specialized#Epic »

Verslag Les Cimes de Waimes - VTT

Waarom 2x3uur alleen in den auto zitten bollen als je kan samen rijden? Dus het werd een Ronde van Vlaanderen... eerst de broer oppikken in Rumbeke, dan naar Oudenaarde om andere Bart op te pikken.. met andere woorden Bart, Bert, Bart in de auto..

Soit mijn nieuwe firmawagen eens goe kunnen testen. De koffer kan makkelijk 2x 29" mountainbikes aan en een wegfiets. Inclusief al ons materiaal en onszelf vanzelfsprekend.
Natuurlijk moest er van die 3uur een aantal minuten afgeknabbeld worden... (de minuten werden al vlug een half uur).

Best quote van de dag kwam van mijn naamgenoot. We waren net Luik bijna gepasseerd en hij zei "Zijn we Brussel al gepasseerd ?".. Nog niet goed wakker blijkbaar. Alhoewel dat ik heel snel mijn woorden moest intrekken want dankzij zijn getokkel op zijne smartphone wist hij me te vertellen dat er een dik uur stilstaand verkeer was enkele kms verderop op de E40. Hup volgende afrit der af en zijne app gevolgd die me heel verrassend terug de autostrade op gidste net aan het ongeval.

Gelukkig voor alle chrono rijders was de organisatie tijdig ingelicht en werden alle startboxen met 20 min uitgesteld. Je mag het niet gedroomd hebben dat je 3 uur hebt gereden om dan je chrono niet te kunnen starten ??

Vlot kunnen starten en dankzij de goede werking van de startboxen geen massale filevorming. Khad 7 gellekes in mijn achterzak en 2 bidons water mee. Geen tijd te verliezen dacht ik.. de eerste 2 ravito's voorbij geknald. Bij ravito 3 was ik verplicht om te stoppen, was ondertussen al het middaguur gepasseerd en de bek stond al redelijk droog. Vlug alles bijgevuld en een banaan in mijn keel geduwd.

In een snelle lange afdaling op keien was er ne klojo die er niet beter had opgevonden om aan 45km/u alles toe te gooien en dwars op de weg te gaan draaien omdat hij een bordje niet had gezien ?! Ik natuurlijk vloeken als een ketter en alles toegegooid en vol op hem geknald. Ie moest het maar weten. Binnenkant van mijn oor serieus geribbeld aan een tak. Adrenaline schoot de lucht in... en kheb hem een oorveeg gegeven...Vaneigens door die val trok in alles in kramp. Linkermiddelvinger en wijsvinger stond in kramp geplooid. Schakelen werd al moeilijk. Dat belooft als je ziet dat je nog maar 3uur onderweg was. De leen-MIO van de winkel : natuurlijk een barst in. Thank god..; kon hij toch verder registreren.

Toch een half uur wat gesukkeld om alles weer goe te krijgen. Soit.... kdacht kop op en deure gaan nie plooien. Cime 5 was ne echte kuitenbijter met pieken tot 38proc in die steengroeve en de rotspartijen gaven serieus wat warmte af.. Overal boven geraakt.

Dan was het echt aftellen naar de ravito op de skipiste @ 62km. Heerlijk er stonden daar vrouwkes eiers te klutsen... Dat smaakte zulle een dubbele stutte met een goeie omelet ertussen. Voila den Bart was weer volledig in orde. Snelheid werd weer opgedreven en buzze geven voor de laatste 25km.

Uiteindelijk afgeklokt op een gemiddelde van 17km/u over een afstand van 87km met 1979 positieve hoogtemeters. Gemiddelde hartslag 159bpm en een epische strava sufferscore van 448.
Nu deze conditie wat onderhouden tot mijn 2de doel dit jaar 19th Raid des Hautes-Fagnes (nu nog twijfelen tssn de 90 of 115km).

Uitslag 390ste op 635 in algemeen klassement # 125ste op 195 in mijn leeftijdscategorie.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: 25.05.2017 - Cimes de Waimes

Bericht door scelter »

Uw niet-gps gemiddelde zal toch wat lager gelegen hebben. Ik reed 16.6 en werd 302de.
Plaats reactie