25.05.2017 - Cimes de Waimes

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 25.05.2017 - Cimes de Waimes

Bericht door lowie »

scelter schreef:Uw niet-gps gemiddelde zal toch wat lager gelegen hebben. Ik reed 16.6 en werd 302de.
Zelfde hier : 307de met 16,55 gem. - gps 17,5 km/u wegens 12 minuten stilgestaan - toch content met mijn 2de plaats master 4 >> alleen : die categorie bestaat (nog ?) niet :-D

En wat die 38% betreft : hang dan maar 5 kilo lood aan je stuur om niet achterover te gaan - zullen we het op 25% houden ?

Overigens erg genoten van deze zonovergoten en kurkdroge editie !
Specialized#Epic
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 26 mei 2017 07:33

Re: 25.05.2017 - Cimes de Waimes

Bericht door Specialized#Epic »

https://www.strava.com/activities/10054 ... 4651097113" onclick="window.open(this.href);return false;

als je inzoomt op km 43.9km zit je met een piek van 38%... vaneigens is da geen 20 meter lang hé.. maar is 2.5 km gem 4% omhoog.
Specialized#Epic
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 26 mei 2017 07:33

Re: 25.05.2017 - Cimes de Waimes

Bericht door Specialized#Epic »

scelter schreef:Uw niet-gps gemiddelde zal toch wat lager gelegen hebben. Ik reed 16.6 en werd 302de.
inderdaad... op mijn MIO had ik idd gem van 17 per uur... dat is de effectieve tijd dat je actief fietst.

De chrono tijd is de tijd dat je onderweg bent.
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Re: 25.05.2017 - Cimes de Waimes

Bericht door jervanheg »

Specialized#Epic schreef:Adrenaline schoot de lucht in... en kheb hem een oorveeg gegeven...
Ik hoop van harte dat je der een terug gekregen hebt. Of dat het meer pijn aan je hand deed dan aan zijn helm.
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 25.05.2017 - Cimes de Waimes

Bericht door lowie »

GPS : dringende oproep

Gelieve opgenomen tracks zeker niet na te rijden of online te plaatsen.
Niet alleen omdat er dikwijls over privé-stukken (o.a. weiden) werd gefietst, maar vooral omdat het DNF* eenmalige toelating gaf voor het gebruik van heel wat singletracks.
De toekomst van mtb over die mooie paadjes staat op het spel.
We hopen in de nabije toekomst op constructieve gesprekken met het DNF.
OOk al ben je niet akkoord met hun standpunt, houd je voorlopig aan het gebruik van de officiële mtb-routes in de hele regio
(*DNF = Département Nature et Forets, de Waalse tegenhanger van het Agentschap Natuur en Bos)
Koenuhhh
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: di 24 dec 2013 13:29

Re: 25.05.2017 - Cimes de Waimes

Bericht door Koenuhhh »

Korte impressie van mijn kant van de mooie rit in Waimes van gisteren.

" onclick="window.open(this.href);return false;

De beelden zijn gefilmd met een hero 5 vanaf het stuur.
carlos bananas
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 01 aug 2010 23:19
Rijdt met: atlas devinci, revolver fs norco, the following evil, stage pyga

Re: 25.05.2017 - Cimes de Waimes

Bericht door carlos bananas »

filmpje 65km
https://youtu.be/S1-yjX9olYI
ik miste wel de beekjes die we vorige edities moesten oversteken want ik kon wel wat verfrissing gebruiken met het warme weer.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 25.05.2017 - Cimes de Waimes

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Gistermorgen vroeg ook aangezet richting Waimes, en hier ook geluk dat ik Waze app had opstaan die me rondstuurde met hoop en al 10 min vertraging op het plan. Terug geparkeerd op het voetbalveld zoals bij mijn eerste deelname een jaar of 4 terug, fiets van het rek en eerst even het startnummer en dergelijke gaan halen.
Daarna als opwarming terug omhoog om verder me klaar te maken, en op het gemakske richting startbox waar alles beetje trager ging maar soit begrijpbaar.
Eerste vaststelling, er blijven altijd nen hoop boeren die geen respect hebben voor organisatie en hoe hard zij hun best moeten doen om toelating te krijgen. Nog maar aan de start werden er al verpakkingen van wat dan ook gewoon aan de kant gesmeten. Erna nog eens vragen aan buurman om fiets vast te houden om te kunnen gaan pissen tegen te kerk, maar dan nog maar nalaten om de verpakking 5 meter verder in de vuilbak te gooien, je zou die energie toch tekort kunnen komen in de strijd naar plek 344 ofzo.
Verderop op het parcours nogmaals gezien, bijvoorbeeld net na een ravi waar genoeg vuilbakken staan.
Vaststelling twee: voor mij werkt het rijden op een fully beter naar beneden dan jaren terug. Waar ik jaren geleden echt sukkelde om een afdaling naar beneden te geraken, lukt het nu wel degelijk. Nergens niet afgestapt, topprestatie voor mijn doen.
Tegenvaller was dan wel dat ik ofwel heel slecht was ondanks de positieve signalen van de voorbije weken, ofwel het extra gewicht van de fully voelde op de klimmen. Het klimmen ging met moeite gisteren, Wolfsbusch op de klim zelf even moeten afstappen, de klimmetjes erna of extra delen hiervan gingen net wel. Steengroeve ging het licht al uit op de eerste stroken. Jaren terug tot beetje onder de top kunnen doorrijden, en daar voetje moeten zetten door iemand die net voor me voet moest zetten. Soit de jaren zeker?
Door de lange wandeling naar de top schoot er al krampje in de benen, bij de klim net voor de splitsing weer eentje, en kort erna weer eentje.
Over het parcours: meeste stukken kwamen me bekend voor, en het was genieten van km1 tot 65 ondanks de krampen, het amper naar boven geraken.
In de auto op weg naar huis voelde ik het al in de rug door al die schokken, en nu nog ganse dag last, maar het was voor mij elke minuut afzien waard :P Ik denk dat dat gewoon de definitie is voor Cimes voor iemand die zonder ambities daar start...
Ik kijk al uit naar de foto's :bounce:
Gebruikersavatar
faf
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 07 okt 2012 16:58
Rijdt met: Scott Spark 910
Contacteer:

Re: 25.05.2017 - Cimes de Waimes

Bericht door faf »

Hallo
Mijn video op de 85km
Enjoy

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Brugse Racer
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 14 jul 2011 14:55
Rijdt met: Cube Reaction GTC Pro 27.5
Contacteer:

Re: 25.05.2017 - Cimes de Waimes

Bericht door Brugse Racer »

jervanheg schreef:
Specialized#Epic schreef:Adrenaline schoot de lucht in... en kheb hem een oorveeg gegeven...
Ik hoop van harte dat je der een terug gekregen hebt. Of dat het meer pijn aan je hand deed dan aan zijn helm.
=D>
Plaats reactie