Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Molko78
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 26 nov 2012 22:40

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door Molko78 »

spaghetti_2 schreef:Voor deelname aan de marathon: "Deelnemers aan de UCI Mtb Marathon Series moeten minsters 19 jaar oud zijn (geboren in 1997) en over een geldige UCI vergunning beschikken. Dit wil zeggen een jaarvergunning ofwel een dagvergunning van hun eigen nationale federatie. De UCI code zal gevraagd worden bij de inschrijving."

Ik heb een FUN licentie maar deze heeft geen UCI code (is ook niet officieel erkend als categorie door de UCI). Betekent dit dat ik dan zowiezo bij de niet-vergunninghouders moet starten? Niet dat ik klassements ambities heb bij de grote mannen, maar heb FUN licentie vooral genomen om bij marathons wat meer vooraan te mogen starten. Of zou ik durven sjoemelen en gewoon mijn licentienummer durven opgeven bij UCI code..
Sjoemelen..man man,normaal doen zoals als de rest toch?
Btw..startklim is lang genoeg om op te schuiven en vooraan te geraken :P
Gebruikersavatar
Flupke70
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: do 23 feb 2012 09:42
Rijdt met: Scott Scale 915 29" 2018

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door Flupke70 »

Ik zit er ook al effe mee in mijn hoofd om hier eens aan deel te nemen. Maar ik weet niet goed wat er van te verwachten. Is dit eerder iets voor de echt competitie rijders, of kan een goed geoefende wekelijkse toertocht rijder hier ook terecht? Ardennen zijn wel bekend terrein voor me, jaarlijks doen we er tss de 5 en 10 toertochten.
De rit die me lijkt aan te staan is de 57km/1520hm, volgens de website de meest populaire rit. Dit ga ik aankunnen, maar niet tegen een racetempo 8) Vorig jaar waren er voor dit type rit 1600 deelnemers zag ik, vermoed dat er daar nog wel echte amateurs tss zitten zeker? :-k Mijn eigenlijke bezorgdheid is een beetje om niet als kneusje tss nen hoop koerspaarden komen te zitten :-?
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door _anonymus_ »

Niks van aantrekken.
Marathons zijn er voor iedereen, je rijdt die gewoon aan je eigen tempo.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door spaghetti_2 »

Inderdaad geen zorgen maken. Kijk maar eens naar de uitslagen van vorig jaar: het niveau van de deelnemers varieert van +20 per uur tot 10 km/h avg

http://www.chronorace.be/Classements/Li ... 011&lng=NL
Gebruikersavatar
Flupke70
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: do 23 feb 2012 09:42
Rijdt met: Scott Scale 915 29" 2018

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door Flupke70 »

spaghetti_2 schreef:Inderdaad geen zorgen maken. Kijk maar eens naar de uitslagen van vorig jaar: het niveau van de deelnemers varieert van +20 per uur tot 10 km/h avg

http://www.chronorace.be/Classements/Li ... 011&lng=NL
Als ik lijst van vorig jaar es bekijk dan zijn de twijfels weg.. merci!
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door scelter »

Het technisch niveau van het parkoers is wat mij betreft ook niet hoger als dat van de gemiddelde ardense toertocht. Geen zorgen maken dus.
Gebruikersavatar
Flupke70
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: do 23 feb 2012 09:42
Rijdt met: Scott Scale 915 29" 2018

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door Flupke70 »

spaghetti_2 schreef:Inderdaad geen zorgen maken. Kijk maar eens naar de uitslagen van vorig jaar: het niveau van de deelnemers varieert van +20 per uur tot 10 km/h avg

http://www.chronorace.be/Classements/Li ... 011&lng=NL
bijkomende opmerking ivm die uitslagen vorig jaar.

klassement gaat maar tot plaats 716 zie ik, vanaf dan wordt de tijd nog wel geregistreerd, maar niet meer mee opgenomen in't klassement? ...vanaf dan DSQ ... diskwalificatie? Hoe zit dat?
Niet dat we echt voor klassement willen gaan, maar als je dan toch meedoet (en 35€ betaald) zou 't toch leuk zijn ook mee opgenomen te worden in't klassement...
Gebruikersavatar
d1981
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 14 feb 2011 14:28
Rijdt met: Niner Air9

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door d1981 »

Betekent dat die renners een tijdregistratie gemist hebben en bijgevolg geen correcte tijd hebben kunnen neerzetten.
Als je het parcours correct volgt, en geen shortcuts maakt zal je tijd en klassering in orde zijn.

Vorig jaar was een zeer zware editie met in de aanloop en vooral nacht ervoor regenweer. Parcours lag er dan ook zeer zwaar bij zodoende er vele voor de aankomst hebben opgegeven.
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door QM »

d1981 schreef:Betekent dat die renners een tijdregistratie gemist hebben en bijgevolg geen correcte tijd hebben kunnen neerzetten.
Als je het parcours correct volgt, en geen shortcuts maakt zal je tijd en klassering in orde zijn.

Vorig jaar was een zeer zware editie met in de aanloop en vooral nacht ervoor regenweer. Parcours lag er dan ook zeer zwaar bij zodoende er vele voor de aankomst hebben opgegeven.
Klopt.
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door Giobiker »

En het jaar daarvoor (2015) was het op zondag ook al zo een verzopen moddereditie terwijl
het op zaterdag nog ideaal was.
Hopelijk is het dit jaar eens een droge editie want de laatste 2 jaar viel het dik tegen,
vorig jaar was echt rampzalig!
Er waren toen ook veel opgevers, misschien waren die ook wel het slimste want voor
de rest was het enkel een meevaller voor de velomakers die achteraf veel onderdelen
zullen verkocht hebben... :roll:

Grts.
Plaats reactie