Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Kenny_
Mountainbiker
Berichten: 147
Lid geworden op: vr 19 nov 2004 13:46
Rijdt met: Scott Scale 910

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door Kenny_ »

Zie ik dit niet goed maar de start is toch, Wave 1 om 9.05u
Dames UCI starten om 8.15u
http://www.sport.be/rocdardenne/2017/nl ... programma/
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door uncle sam »

Kenny_ schreef:Zie ik dit niet goed maar de start is toch, Wave 1 om 9.05u
Dames UCI starten om 8.15u
http://www.sport.be/rocdardenne/2017/nl ... programma/
Oh, merci voor de info
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door spaghetti_2 »

Voor deelname aan de marathon: "Deelnemers aan de UCI Mtb Marathon Series moeten minsters 19 jaar oud zijn (geboren in 1997) en over een geldige UCI vergunning beschikken. Dit wil zeggen een jaarvergunning ofwel een dagvergunning van hun eigen nationale federatie. De UCI code zal gevraagd worden bij de inschrijving."

Ik heb een FUN licentie maar deze heeft geen UCI code (is ook niet officieel erkend als categorie door de UCI). Betekent dit dat ik dan zowiezo bij de niet-vergunninghouders moet starten? Niet dat ik klassements ambities heb bij de grote mannen, maar heb FUN licentie vooral genomen om bij marathons wat meer vooraan te mogen starten. Of zou ik durven sjoemelen en gewoon mijn licentienummer durven opgeven bij UCI code..
Wout_RS
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: za 26 nov 2016 00:13
Rijdt met: Cube LTD SL 2017, Superior X-Road Issue

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door Wout_RS »

Ben ook aan het kijken om mee te doen aan enkele van de Belgian Ardennes Marathon Series, maar kan je daar aan deelnemen zoals een gewone toertocht?

Ik zie vooral starten in waves zoals bij de Chouffe marathon.
Kan je dan niet gewoon toekomen en starten aan de tocht wanneer je wil?
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door spaghetti_2 »

Alle wedstrijden van de BAMS zijn met massastart. Als je liever een vrije start heb moet je eens naar de chrono's kijken van de O2MC, dat gaat dan meer je ding zijn (en even uitdagend qua parcours).
Larwing&
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 13 jan 2008 16:44
Rijdt met: Canyon Exceed CF-SLX , Olympia CSL-X2 ,Qube Reaction E Cr 2010

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door Larwing& »

spaghetti_2 schreef:Voor deelname aan de marathon: "Deelnemers aan de UCI Mtb Marathon Series moeten minsters 19 jaar oud zijn (geboren in 1997) en over een geldige UCI vergunning beschikken. Dit wil zeggen een jaarvergunning ofwel een dagvergunning van hun eigen nationale federatie. De UCI code zal gevraagd worden bij de inschrijving."

Ik heb een FUN licentie maar deze heeft geen UCI code (is ook niet officieel erkend als categorie door de UCI). Betekent dit dat ik dan zowiezo bij de niet-vergunninghouders moet starten? Niet dat ik klassements ambities heb bij de grote mannen, maar heb FUN licentie vooral genomen om bij marathons wat meer vooraan te mogen starten. Of zou ik durven sjoemelen en gewoon mijn licentienummer durven opgeven bij UCI code..
Vrees dat dit niet zal lukken,je moet nl bij het ophalen van je nummer ,je uci licentie voortonen .Denk dat je dan best gewoon zo vroeg mogelijk in je box plaatsneemt om daar vooraan te kunnen starten .
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door spaghetti_2 »

Ja kan ook daglicentie nemen heb ik gezien. (Maar wat is dan het nut van de vereiste van een UCI licentie..)
Heb eventjes in de uitslagen van vorig jaar zitten bladeren en Belgisch kampioen XCM in de Fun categorie (Bram Huysentruyt) reed bv in de UCI reeks mee..
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door scelter »

Ik ben gisteren de track van 2015 gaan narijden en ivm RDHF is dit een fluitje van een cent. Beiden zijn wat mij betreft niet te vergelijken. De ROC is amper technisch te noemen, wat maakt dat hij veel minder zwaar is. Ook zijn de hellingen meer gelijkmatig waardoor het makkelijker is om je tempo te vinden tijdens het klimmen.

Wat bandenkeuze betreft. Gisteren was het relatief vettig, maar nergens wat het door de blubber baggeren. Overal was goed door te rijden. Wat je op bepaalde stukken wel hebt (vooral tussen de velden) is dat de modder behoorlijk kleverig is. De banden lopen vol en dan is het glibberig. Bij nat weer zou ik hier dus voor een goede modderband met een open profiel kiezen.
Gebruikersavatar
Hans76
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: vr 20 sep 2013 14:19
Rijdt met: Canyon

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door Hans76 »

Kulgan schreef:en de prijs... 50€ :-s
Inderdaad. Dit is dé reden voor mij om niet deel te nemen... Je hebt RDHF voor 20 euro voor 90 km. Je de BeMC marathon voor 22 euro voor 80 km... Dat wil ik betalen.
Of wat maakt de ROC zoveel specialer dat het zo duur hoeft te zijn?
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door spaghetti_2 »

Hans76 schreef:
Kulgan schreef:en de prijs... 50€ :-s
Inderdaad. Dit is dé reden voor mij om niet deel te nemen... Je hebt RDHF voor 20 euro voor 90 km. Je de BeMC marathon voor 22 euro voor 80 km... Dat wil ik betalen.
Of wat maakt de ROC zoveel specialer dat het zo duur hoeft te zijn?
UCI-wedstrijd, de naam 'ROC', de organisator Golazo... Het rechtvaardigt geen van alle de hoge prijs maar dat is wel de verklaring
Plaats reactie