12/13/14.05.2017 - La Roche - Belgian Mountainbike Challenge

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Belgian Mountainbike Challenge 12-14 Mei 2017

Bericht door spaghetti_2 »

peejee schreef:Welke banden raden jullie aan voor komend weekend? Ik beschik momenteel over de nieuwe Fast Trak enerzijds en een Maxxis Ardent anderzijds. De eerste gaat misschien te ligt zijn en de laatste mogelijks overkill?
Hangt vooral van je eigen wedstrijd ambities en technische skills af :) Ik heb dit jaar zowel met droog als nat weer al zonder problemen rondgereden in de Ardennen met Bontrager XR1 banden, ik plaats deze qua profiel tussen de Renegade en de Fast Trak van Specialized. Ik zou dus wel met Fast Traks naar de Ardennen durven (denk zelfs dat deze beetje meer profiel hebben als een Racing Ralph?). Als je echt twijfelt dan kan je nog steeds een Ardent opleggen vooraan. Persoonlijk vind een RoRo-RaRa voor/achter een perfecte all-round combinatie voor wie niet teveel banden wilt wisselen. (Of Fast Trak-Renegade, of X-King/RaceKing om maar enkele concurrenten op te noemen)
Vandamke
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 26 mar 2008 18:36
Rijdt met: Thompson Team Pro

Re: Belgian Mountainbike Challenge 12-14 Mei 2017

Bericht door Vandamke »

eerste 52 gasten van de passage...houffaafdaling wk
" onclick="window.open(this.href);return false;

overmorgen de volgende
5peedy
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 18:55
Rijdt met: scott scale

Re: Belgian Mountainbike Challenge 12-14 Mei 2017

Bericht door 5peedy »

Ziet er lekker soepel uit bij VDP. Zag dat hij nog enkele technische stukken gisteren wat KOM's neergezet heeft.


Zelf tevreden van mijn weekend. Doel was uitrijden binnen tijd en dat is gelukt. Vrijdag kalm aan gedaan. Die rit was ook merkelijk eenvoudiger. Weinig technisch, weinig steile klimmen. Zaterdag en zondag een pak leuker, technischer en zwaarder. Zaterdag had ik weinig overschot (15 minuten). Was ook de rit waarvoor ik het meeste schrik had. Gisteren terug iets meer marge. Steile muurtjes liggen me wel. :)


Het weer zat een heel weekend mee met droge trails, vooral de rit van zaterdag zou ik niet halen bij regenachtig weer.



Toch nog een speciale dank aan alle medewerkers (bevooradingen, seingevers,...) om ons een prachtig weekend te bezorgen. =D> =D>
Vandamke
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 26 mar 2008 18:36
Rijdt met: Thompson Team Pro

Re: Belgian Mountainbike Challenge 12-14 Mei 2017

Bericht door Vandamke »

hupla
reeds de volgende 50 van de houffaafaling
" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Belgian Mountainbike Challenge 12-14 Mei 2017

Bericht door spaghetti_2 »

Leuk om mezelf bezig te zien!

Stilaan gerecupereerd van 3 dagen 'koers' in de Ardennen. Het was mijn eerste deelname aan de BeMC, maar hier zien ze mij nog terug :)
Prima georganiseerd, perfect bepijld en dik in orde qua veiligheid (seingevers etc.). Ik kan er inkomen dat degene die puur voor de trails komen soms wat op hun honger bleven zitten, maar als wedstrijdrijder vond ik het zeer toffe etappes. Alles zat er in: van ontzettend zware beklimmingen tot vlot bollende stukken, en nu en dan eens een technisch stuk of loopstuk. Met het weer hebben we natuurlijk ook 'hoerenchance' gehad, amper een druppel gevoeld en een mooi kleurtje gekregen. In de afdaling naar het kasteel van La Roche in rit 3 nog stevig gevallen, daar ben ik met de schrik vanaf gekomen. Wat schaafwonden, kneuzingen en een draadje, maar daar had ik even goed iets kunnen breken. Elke dag als 2e in mijn categorie (M20) gefinished en met enkele seconden voorsprong uiteindelijk de 'eindzege' gepakt bij de M20, mooie afsluiter van een zalig bike-weekend!

Nu op naar de LCMT :)
Vandamke
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 26 mar 2008 18:36
Rijdt met: Thompson Team Pro

Re: Belgian Mountainbike Challenge 12-14 Mei 2017

Bericht door Vandamke »

terug 53 gasten van de houffa
" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandamke
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 26 mar 2008 18:36
Rijdt met: Thompson Team Pro

Re: Belgian Mountainbike Challenge 12-14 Mei 2017

Bericht door Vandamke »

houffa afdaling
morgen het laatste

" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandamke
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 26 mar 2008 18:36
Rijdt met: Thompson Team Pro

Re: Belgian Mountainbike Challenge 12-14 Mei 2017

Bericht door Vandamke »

morgen kon niet wachten
alhier de laatste
met de vorige filmkes tesamen rond de 250-280 erop

" onclick="window.open(this.href);return false;
topdagen gehad
DoubleOne
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: di 15 mei 2012 12:07

Re: Belgian Mountainbike Challenge 12-14 Mei 2017

Bericht door DoubleOne »

spaghetti_2 schreef:Leuk om mezelf bezig te zien!

Stilaan gerecupereerd van 3 dagen 'koers' in de Ardennen. Het was mijn eerste deelname aan de BeMC, maar hier zien ze mij nog terug :)
Prima georganiseerd, perfect bepijld en dik in orde qua veiligheid (seingevers etc.). Ik kan er inkomen dat degene die puur voor de trails komen soms wat op hun honger bleven zitten, maar als wedstrijdrijder vond ik het zeer toffe etappes. Alles zat er in: van ontzettend zware beklimmingen tot vlot bollende stukken, en nu en dan eens een technisch stuk of loopstuk. Met het weer hebben we natuurlijk ook 'hoerenchance' gehad, amper een druppel gevoeld en een mooi kleurtje gekregen. In de afdaling naar het kasteel van La Roche in rit 3 nog stevig gevallen, daar ben ik met de schrik vanaf gekomen. Wat schaafwonden, kneuzingen en een draadje, maar daar had ik even goed iets kunnen breken. Elke dag als 2e in mijn categorie (M20) gefinished en met enkele seconden voorsprong uiteindelijk de 'eindzege' gepakt bij de M20, mooie afsluiter van een zalig bike-weekend!

Nu op naar de LCMT :)
Gefeliciteerd [-o<
Plaats reactie