11.09.2016 Grand Raid Godefroy - Bouillon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: 11.09.2016 Grand Raid Godefroy - Bouillon

Bericht door erwin.91 »

spaghetti_2 schreef:De 160 km. Twee weken eerder nog het Alpenbrevet op het programma staan (275km met racefiets) dus de marathonconditie wil ik doortrekken.
Nice, alvast succes met het Alpenbrevet.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 11.09.2016 Grand Raid Godefroy - Bouillon

Bericht door spaghetti_2 »

Het parcours bestaat uit een 90 en 70 km lus zeker? Iemand die weet of je onderweg nog van afstand kunt veranderen zonder gedeklasseerd te worden? Ik sukkel wat met de knieën, wil me aan de 160 wagen maar zonder garantie dat knie het zolang volhoudt
jfcb
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: za 28 apr 2007 16:17
Rijdt met: Cube

Re: 11.09.2016 Grand Raid Godefroy - Bouillon

Bericht door jfcb »

spaghetti_2 schreef:Het parcours bestaat uit een 90 en 70 km lus zeker? Iemand die weet of je onderweg nog van afstand kunt veranderen zonder gedeklasseerd te worden? Ik sukkel wat met de knieën, wil me aan de 160 wagen maar zonder garantie dat knie het zolang volhoudt

130km is ook een afstand
Gebruikersavatar
polarbear
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 11:44
Rijdt met: Scott Scale 910 & 20 + Specialized Stumpjumper M4
Contacteer:

Re: 11.09.2016 Grand Raid Godefroy - Bouillon

Bericht door polarbear »

Iemand die gaat van de streek van Oudenaarde ? Ik zoek nog een lift --> PM aub
sus
Mountainbiker
Berichten: 127
Lid geworden op: do 05 jul 2007 19:51

Re: 11.09.2016 Grand Raid Godefroy - Bouillon

Bericht door sus »

Heeft er iemand aan de aankomst een gele Camelbak gevonden?Mijn zoon is deze daar vergeten.Hierin zitten ook zijn identiteitskaart en zijn DKV kaart!
jurre
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: za 12 jun 2004 21:10
Rijdt met: Be One ,Canyon Nerve AL 9.0

Re: 11.09.2016 Grand Raid Godefroy - Bouillon

Bericht door jurre »

Beste Collega's MTB'ers

Wat me hier enorm tegenvalt is dat er hier niemand een positieve noch negatieve reactie post over de Grand Raid.
Vroeger (een tiental jaar terug) 2x de 70 2x90 2x130 gereden .Door omstandigheden (massastarts, meer technische parkoers opgezocht ,negatieve reacties op het forum etc.) de Grand Raid beetje links laten liggen. Dit jaar terug eerste maal 160 km.
Vroeger was het een autostrade bergop ,bergaf . Ditmaal me serieus mispakt. Wel genoten van de eerste km tot de laatste .Technische stukken en volente. Organisatie vond ik ook TOP. Volgend jaar staat deze rit met stip genoteerd. Jongens een beetje meer enthousiasme aub. Zoals de evolutie bezig is zullen we belanden zoals in de motorcrosswereld. Ze mogen hun brommer in hun camionette stoppen en naar het buitenland rijden om nog eens hun pleziertje te hebben ....
Gebruikersavatar
vannoli
Mountainbiker
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 21 dec 2007 13:31
Rijdt met: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Re: 11.09.2016 Grand Raid Godefroy - Bouillon

Bericht door vannoli »

Gestart voor de 160km maar niet uitgereden wegens te zwaar voor mij.
Gedeelte dat ik gedaan heb was een mooi parcours en technisch en organisatie was ok
Dus beter trainen en volgend jaar probeer ik weer
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 11.09.2016 Grand Raid Godefroy - Bouillon

Bericht door Single Tracker »

In 2014 heb ik deze tocht gereden (90 km) en vond ik het maar niets: brede paden, niets technisch, geen inspiratie, allemaal bloso-route,... Totaal de verre verplaatsing niet waard! Ik ging er absoluut nooit meer terugkeren.

Maar na de goede commentaren van vorig jaar (en een nieuwe organisatie) heb ik er mij toch nog eens aan gewaagd.

En ik ben verdomd blij dat ik deze nog een kans gegeven heb. In vergelijking met 2014 heeft deze tocht een ware metamorfose meegemaakt!! Wauw, wat heb ik on-ge-lofelijk genoten!! De afdalingen waren zeer technisch, soms er een tikkeltje over zelfs, maar I LOVE IT!! Typisch in Bouillon waren de afdalingen op schuine bergkammen, op een single-track, met de afgrond naast je.
Voor mij staat deze zowel qua parcours als qua organisatie naast de RDHF! Enig verschil is dat de beklimmingen in Bouillon iets minder lang en steil zijn, maar de afdalingen zijn nog technischer dan in Malmedy.

Hopelijk blijven ze op dit elan verder gaan, deze staat alweer met stip genoteerd voor volgend jaar!! =D>

PS: ik heb de 90 km gereden, blijkbaar was de 70 km wat minder technisch.
Gebruikersavatar
andy vdb
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 02 feb 2011 21:11
Rijdt met: cube ltd comp 2011,Corratec revolution 2017

Re: 11.09.2016 Grand Raid Godefroy - Bouillon

Bericht door andy vdb »

Single Tracker schreef:In 2014 heb ik deze tocht gereden (90 km) en vond ik het maar niets: brede paden, niets technisch, geen inspiratie, allemaal bloso-route,... Totaal de verre verplaatsing niet waard! Ik ging er absoluut nooit meer terugkeren.

Maar na de goede commentaren van vorig jaar (en een nieuwe organisatie) heb ik er mij toch nog eens aan gewaagd.

En ik ben verdomd blij dat ik deze nog een kans gegeven heb. In vergelijking met 2014 heeft deze tocht een ware metamorfose meegemaakt!! Wauw, wat heb ik on-ge-lofelijk genoten!! De afdalingen waren zeer technisch, soms er een tikkeltje over zelfs, maar I LOVE IT!! Typisch in Bouillon waren de afdalingen op schuine bergkammen, op een single-track, met de afgrond naast je.
Voor mij staat deze zowel qua parcours als qua organisatie naast de RDHF! Enig verschil is dat de beklimmingen in Bouillon iets minder lang en steil zijn, maar de afdalingen zijn nog technischer dan in Malmedy.

Hopelijk blijven ze op dit elan verder gaan, deze staat alweer met stip genoteerd voor volgend jaar!! =D>

PS: ik heb de 90 km gereden, blijkbaar was de 70 km wat minder technisch.
Mij zien ze daar ook terug volgend jaar!!!!Twas fun en afzien !!terug met 15Mdf'ers é ;)
Gebruikersavatar
davefsr
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 31 mei 2005 08:55
Rijdt met: Scott Spark SL

Re: 11.09.2016 Grand Raid Godefroy - Bouillon

Bericht door davefsr »

ik heb de 90 gedaan. super parcour! voor mij is RDHF de mooiste maar deze komt zeker in de buurt.
doe zo verder mannen! tot volgend jaar
Plaats reactie