11.09.2016 Grand Raid Godefroy - Bouillon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
stubbe
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 21:58
Rijdt met: Stolen

Re: 11.09.2016 Grand Raid Godefroy - Bouillon

Bericht door stubbe »

Heb vroeger nog eens de 160 en eens de 70 gereden.
Dit jaar de 90 en dat was toch een heel schoon tochtje vond ik. Dezelfde basis als vroeger maar met veel meer leuke en technische afdalingen. Ik kan me wel voorstellen dat de 160 een pak zwaarder is dan vroeger. Vroeger deden ze er rond de 7u over. Nu was de eerste binnen in net geen 8u.
Hopelijk houden dit soort parcours, is een meerwaarde voor de marathon kalender. Heb zelfs meermaals gedacht, dis is toch even schoon als rdhf. Vooral de minder steile klimmen en technische afdalingen liggen me wel ;-)
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

Re: 11.09.2016 Grand Raid Godefroy - Bouillon

Bericht door bdc »

jurre schreef:Beste Collega's MTB'ers

Wat me hier enorm tegenvalt is dat er hier niemand een positieve noch negatieve reactie post over de Grand Raid.
Eerst allemaal nog wat aan het bekomen en nagenieten hé... 8)

Ik rijd nu zo'n 5-tal jaar regelmatig marathons in de Ardennen (RDHF, AT, CdW, LCMT en vele "kleinere" organisaties...) , en de 90km van voorbije zondag is het zwaarste en meest technische wat ik al gereden heb! =D> Te vergelijken met RDHF, waar het klimwerk wel steiler & technischer is, maar hier vond ik de afdalingen moeilijker - zeker dat licht aflopend schuin liggend pad. Nu en dan wat te technisch voor mij, maar nergens te gevaarlijk - vooral veel fun gehad :-D en ook afgezien :drunk: Gelukkig werd al dat hard labeur regelmatig beloond door schitterende vergezichten op de kronkels van de Semois.

In 2014 (het eerste jaar met de nieuwe ploeg) had ik hier al eens de 70km gereden, maar dit was toch andere koek!

Leuke organisatie ook, parkeren & inschrijven ging vlot, sympathieke medewerkers die je aanmoedigen, en door de volledige scheiding van het parcours van 70km en 90km en de grote verschillen tussen de starturen, heb je nergens file... Gezellige sfeer ook aan de aankomst, wat natuurlijk deels te wijten is aan het prachtige weer.

Inderdaad: volgend jaar (bij redelijk weer) zien ze mij hier terug!

Ten slotte nog een knappe foto van VojoMag, die de hele tocht zowat samenvat in één beeld:
Afbeelding

Ook het volledige verslag is leuk om te lezen: http://www.vojomag.com/marathon-grand-r ... -un-mythe/
TopBike
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 23 nov 2012 16:55
Rijdt met: Open One+ & Open U.P
Contacteer:

Re: 11.09.2016 Grand Raid Godefroy - Bouillon

Bericht door TopBike »

Toprit daar in Bouillon.
Minstens even mooi als de RDHF, en dat is zeker een compliment !
Ikzelf heb de 160km gedaan, al heb ik daar onderweg een paar keer spijt van gehad ;-)
AVG
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 21 dec 2007 19:17
Rijdt met: Scott scale 920

Re: 11.09.2016 Grand Raid Godefroy - Bouillon

Bericht door AVG »

Voor mij de eerste keer in de Grand Raid 130km en ik moet zeggen; aangenaam verrast!!! Inderdaad wat verhalen dat parcours maar zo-zo zou zijn en bepijling matig. Wat mij betreft was het gewoon PERFECT!
Eerste lus van 90km was inderdaad het meest technische deel van de route (en dan met name de afdalingen). Klimwerk goed te doen voor mij als semi-wegrenner maar het afdalen was voor mij technisch genoeg ;-)
Lus van 40km was minder technisch maar wat mij betreft goed qua opbouw m.b.t. zwaarte. Het voelt altijd prettiger wanneer je merkt dat het parcours wat minder lastig is richting de finish (vind ik toch..). Qua positie in de koers wist ik verder niks dus was verrast dat ik 2e werd uiteindelijk ;-)

Enig minpuntje:
De manier van bevoorrading is ingericht op het overgrote deel van het deelnemersveld, m.a.w. bekertjes drinken, flessen water of een soort jerrycan waar je water uit kunt tappen.
Wat je echter merkt is dat het grootste gedeelte van de top-10/20 rijders allemaal prive bevoorrading hebben. Ik had dat niet (verschil moet er zijn..) en je merkt dat je dan gewoon tijd verliest t.o.v. je concurrentie.
Qua eten kun je zelf genoeg meenemen maar qua drinken blijft dat lastig.
Mijn tip (afgekeken van de Transalp): gebruik gieters met water of sportdrank. Renners komen bij de bevoorrading met een geopende bidon en al rijdend (stapvoets) kun je prima een bidon vullen..
Gebruikersavatar
MrSwiss
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 07 mar 2014 00:00
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2008 Specialized Fatboy 2014

Re: 11.09.2016 Grand Raid Godefroy - Bouillon

Bericht door MrSwiss »

Juist eerst wat bekomen en vandaag nog een stukje doorn uit mijn oog laten halen op spoed om mijn verhaaltje te typen. Reeds meerdere malen Boullion gereden. Laatste keer de 160 in 2006. Nu 20ste editie en wilde hem eens terug rijden maar met mijn full rigid fatbike :-D Zoals eerder vermeld was het de laatste jaren minder goed maar met die nieuwe gepassioneerde bende was het voor mij TOP =D> =D> De zaterdag aangekomen en had wa remproblemen gehad in mijn laatste toertocht. Jammer juist geen technische assistentie maar de organisatie heeft mij geholpen. Bedankt aan Espace Cycles (Etalle) voor hun perfecte service =D> Dus 7.15u start, eerst de toer van de 90km en dan de 70km. Toer 90 was :bounce: :drunk: :bounce: veel nieuwe stukken, super technisch op bepaalde plaatsen, praktisch geen asfalt, veel singels in de bossen... In Rochehaut een reddingsoperatie moeten doen. Een biker die op een van die schuinere singels met diepe afgrond #-o zijn evenwicht verloor en zo'n 30m lager rolde. Die man had die dag zijn engelbewaarder mee [-o< . Niks gebroken op zijn neus na denk ik en veel schaafwonden van stenen en doornen. Van daar dat stukje doorn in mijn oog bij de hulpaktie. Nadien verder gegaan voor de 160 en moest mij reppen om de tijdslimiet van 16.30 te halen aan bevoorrading 7 ](*,) . Na de hilarische oversteek van de Semois met een fat : FLOTATION begonnen aan lus 70km. Die was hier en daar ietjes anders maar over het algemeen 'minder' zwaar. Om 16.20 aangekomen aan post 7 :bounce: Met 'volle' moed en nog een glimlach de laatste 40 uitgereden om rond 19.20u aan te komen onder applaus van de voltallige crew van Le Grand Raid (o)
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: 11.09.2016 Grand Raid Godefroy - Bouillon

Bericht door erwin.91 »

Pffff, ik heb afgezien maar ik heb wel de 160k tot een goed einde gebracht (o)
De Zondag meerdere malen gedacht dit doe ik nooit meer, maar he dat was Zondag he intussen ben ik al van gedacht aan het veranderen :-D

Behalve afgezien, heb ik ook genoten van ons Blelgen land.
Organisatie is weer top en de sfeer zat er daar in Bouillon goed in.
Ik hoop er volgend jaar weer bij te zijn, of het dan weer voor de 160 is dat zien we nog wel :-k
Nu ga ik eerst nog wat bekomen.
g&a
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 14 sep 2016 21:39
Rijdt met: *Merida One Twenty 7000

Re: 11.09.2016 Grand Raid Godefroy - Bouillon

Bericht door g&a »

Het was lang geleden dat ik Bouillon heb gereden (laatste keer 160 km) en zondag de 90 km. Op ongeveer 70 km ben ik in de afdaling met de afgrond links overkop gegaan en enkele meters lager belandt in de bramen en op boomstammen. Mijn schouderblad links is gebroken op 2 plaatsen. Dank aan de persoon die achter mij kwam en mij eruit gehaald heeft want ik geraakte op eigen kracht niet weg =D> . Ik zou het tof vinden als die persoon zijn startnummer opgaf om enig idee te hebben waar ik in de uitslag zou staan zonder tegenslag.
Dank Guido
Gebruikersavatar
faf
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 07 okt 2012 16:58
Rijdt met: Scott Spark 910
Contacteer:

Re: 11.09.2016 Grand Raid Godefroy - Bouillon

Bericht door faf »

Video op de 70km
Enjoy !

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Biker23
Mountainbiker
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 20 sep 2010 18:35
Rijdt met: Cannondale flash 29 carbon 1, Cannondale conto

Re: 11.09.2016 Grand Raid Godefroy - Bouillon

Bericht door Biker23 »

Iemand de gps track van de lus van 70 km? Zou deze graag eens rijden met enkele vrienden.
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
faf
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 07 okt 2012 16:58
Rijdt met: Scott Spark 910
Contacteer:

Re: 11.09.2016 Grand Raid Godefroy - Bouillon

Bericht door faf »

Il heb het...
Wat is je mail ?
Plaats reactie