Cross duathlon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Cross duathlon

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Zo heb ik het ook begrepen ivm privé stukken, om dit te vermijden dat hier toch gebruik van gemaakt wordt, zullen ze daarom de groepstrainingen organiseren.

Ivm biken: het stuk aan de sporthal heb ik het vooral op, en als je daar aantal keer overmoet en je wil wat tempo houden, gaat dat pieken.
Zal vermoedelijk de volgende groepstrainingen wel kunnen doen.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Cross duathlon

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Ik zou 27 november komen normaal voor de groepstraining, afhankelijk van het weer misschien ook zondag as.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Cross duathlon

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Net terug van de dokter, had al ganse week last aan de enkel, althans de pezen errond.
Weet de juiste benaming niet, maar de kans wordt klein om fit aan de start te geraken :(
Nu eerst de ontsteking weg krijgen, het zou aan de schoenen liggen, moet aangepaste zool krijgen om die lange afstanden te kunnen verteren. Gelukkig mag ik wel fietsen, maandag asap podoloog raadplegen. Je kan dit elders ook, maar huisarts die zelf redelijk fervent loopt, raadt me dit uit eigen ervaring aan.
Afgelopen zondag net speciaal enkel gefietst om de loopbenen te sparen.
Hopen met weinig hoop...
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Cross duathlon

Bericht door prideandglory1891 »

BerggeitCasualFietser schreef:Net terug van de dokter, had al ganse week last aan de enkel, althans de pezen errond.
Weet de juiste benaming niet, maar de kans wordt klein om fit aan de start te geraken :(
Nu eerst de ontsteking weg krijgen, het zou aan de schoenen liggen, moet aangepaste zool krijgen om die lange afstanden te kunnen verteren. Gelukkig mag ik wel fietsen, maandag asap podoloog raadplegen. Je kan dit elders ook, maar huisarts die zelf redelijk fervent loopt, raadt me dit uit eigen ervaring aan.
Afgelopen zondag net speciaal enkel gefietst om de loopbenen te sparen.
Hopen met weinig hoop...
Is dit niet een beetje zelfmoord wat je eventueel nog overweegt te doen? Ik zou mijn lichaam gewoon de nodige rust geven en dan rustig toewerken naar volgend jaar.
Dat zijn zo van de overlasting blessure's die nog een hele tijd kunnen aanslepen als je dat niet voldoende laat genezen met een eventuele operatie tot gevolg. Dan ben je nog verderaf dan waar je nu staat.

Luisteren naar je lichaam :wink:
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Cross duathlon

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Dat fietsen is om te ontstressen, dokter heeft al aangegeven dat het niet verstandig zou zijn, en zeker geen grote kans qua haalbaarheid.
Die blessure heeft vooral te maken met het lopen.
Vrijdag had ik nog hoop, nu al veel minder. Dus het verstandige besluit zou inderdaad zijn naar andere doelen werken.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Cross duathlon

Bericht door TaurineR »

15km lopen en achteraf nog eens 30, dat kan toch niet als je nu al iets voelt?
En dan nog in een winterperiode?.....
Het enige lichtpuntje is dat het in het bos is.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Cross duathlon

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Jep... :(
Been
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 20 jan 2013 11:46
Rijdt met: YT

Re: Cross duathlon

Bericht door Been »

Alles kan ze, maar of het gezond is is iets anders...
Vorig jaar had ik last van lopersknie aan mijn slechte knie (2 jaar ervoor nieuwe voorste en achterste kruisband laten steken, alsook gescheurde mediale band en kraakbeenletsel tot 4de graad achter patella) in de voorbereiding naar de Hel.
Daardoor de laatste 2 maanden amper looptrainingen gedaan, maar die vervangen door de crosstrainer.
De Hel zelf zoals verwacht last (stekende pijn) halfweg het eerste loopgedeelte...
Fietsen geen last en dan bij aanvang van de laatste 30 km lopen al zware steken nog van in de sporthal (wisselzone). Nooit willen stoppen uit schrik niet meer in gang te geraken...
Uiteindelijk aangekomen juist binnen de 9 uur. :-) Zat meer in, maar niet met die blessure... De pijn is nooit weggegaan, enkel harder geworden.
Daarna 10 dagen niet kunnen stappen zonder manken. :-( Fietsen kon ik vlug hernemen, doch lopen heb ik pas tegen april hervat zodat ik het goed kon laten genezen.
Dan terug rustig opgebouwd en nu lukt het om 3 keer te lopen per week zonder last. Wel goed stretchen en bij het minste gevoel ijs leggen.
Been
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 20 jan 2013 11:46
Rijdt met: YT

Re: Cross duathlon

Bericht door Been »

Loopgedeelte in de Hel is meestal verhard wegdek ze...
Gebruikersavatar
Sir Kermit
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: di 28 okt 2014 15:46
Rijdt met: negeners

Re: Cross duathlon

Bericht door Sir Kermit »

Blessure is nooit leuk. En zeker niet in voorbereiding van een zware uitdaging.
Als je de afstand al eens gedaan hebt versta ik dat iemand het risico neemt. Indien je lichaam dat nog nooit gedaan heeft lijkt me dat wel zot risico.
Plaats reactie