Cross duathlon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Cross duathlon

Bericht door spaghetti_2 »

Wetenschappelijk is er geen enkel bewijs dat compressie-sokken helpen. Persoonlijk draag ik ze wel eens graag in de auto of na een zware training/wedstrijd. Maar het zal hem eerder in het hoofd zitten, of in de marge van het laatste procentje. Dit doet niet per se afbreuk aan de sokken, want heel veel (veel duurdere) items vallen in deze laatste categorie :)

Is er ergens een overzichtje of kalender van cross duathlons?
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Cross duathlon

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Dit is er eentje: http://www.tri-portaal.be/phpbb/phpBB3/ ... 8&start=40" onclick="window.open(this.href);return false;

Er is een op FB een groep: Crossduathlon Praat.
Gebruikersavatar
Sir Kermit
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: di 28 okt 2014 15:46
Rijdt met: negeners

Re: Cross duathlon

Bericht door Sir Kermit »

iemand vorig jaar in Damme of Reusel meegedaan?
Graag had ik info over het loopparcours gehad. Is er kans dat ik trailschoenen zou nodig hebben bij heel slecht weer? Ik heb dat er wel voor over, maar zou die dan wel eerst willen inlopen.
In Wetteren en Kasterlee zijn die zelfs bij heel slecht weer niet nodig. Ooit eens in Geluwe meegedaan en dat was dan weer een ramp.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Cross duathlon

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Reusel vorig jaar gedaan met allround loopschoenen.
Het parcour start eerst op de atletiekpiste, gaat over paadjes tussen de sportvelden bosje met van die houtsplinters op het pad, kort op asfalt, terug een verhard zandpaadje langs een akker, dan komt er een lang stuk langs de kant van een akker (in dit geval niet op de akker zelf), erna een verhard pad met lichte kiezel waarop je aan de overkant van een beek de eerder aangegeven akker parallel afloopt. Dat liep bij mij iets minder, maar heeft niks met de schoenen te maken. Hierna kruis je de akker terug richting sportvelden.

Mijn mening heb je niet per se die schoenen nodig denk ik, al zullen ervaren kenners hier misschien anders over oordelen.
Gebruikersavatar
jupke
Mountainbiker
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 17:05
Rijdt met: Scott Scale 900 RC Pro
Contacteer:

Re: Cross duathlon

Bericht door jupke »

Vorig jaar was er enkel een relatief korte passage over een maisveld waar het glibberig was, de rest viel goed te lopen met normale loopschoenen.
Wasje
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 24 nov 2012 22:51
Rijdt met: Van Nicholas Zion 29-er + Ednine beachracer

Re: Cross duathlon

Bericht door Wasje »

Ik heb het loopparcours vorige zondag nog eens met de MTB gedaan, het stuk naast die akker ligt er slecht bij, maar niet van die aard dat ik er trailschoenen voor ga aantrekken.
Met slecht bedoel ik hobbelig, zal een zwaar stuk zijn om te lopen. Hopelijk gaan we er geen enkels op verzwikken, dat is bij nogal vlug een probleem.
Gebruikersavatar
Sir Kermit
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: di 28 okt 2014 15:46
Rijdt met: negeners

Re: Cross duathlon

Bericht door Sir Kermit »

Bedankt voor de info
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Cross duathlon

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Na de mislukking in Wetteren, me dit weekend beperkt tt mtb door overlast. TT ging goed al voelde ik dezelfde pijntjes nog wel. Woensdag morgen nog een langere looptraining proberen en dan op naar Reusel, en zien wat dit geeft.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Cross duathlon

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Iemand die inschrijving voor Reusel wil overnemen? Knieën en enkels protesteren tegen mijn wil om te trainen, zo gaat het niet lukken :(
Wasje
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 24 nov 2012 22:51
Rijdt met: Van Nicholas Zion 29-er + Ednine beachracer

Re: Cross duathlon

Bericht door Wasje »

Wasje schreef:Ik heb het loopparcours vorige zondag nog eens met de MTB gedaan, het stuk naast die akker ligt er slecht bij, maar niet van die aard dat ik er trailschoenen voor ga aantrekken.
Met slecht bedoel ik hobbelig, zal een zwaar stuk zijn om te lopen. Hopelijk gaan we er geen enkels op verzwikken, dat is bij nogal vlug een probleem.
Vandaag meegedaan in Reusel. Misschien toch beter trailschoenen aangedaan, het was een echte blubberpartij op zowel het loop als fietsparcours. In totaal 5h20m over gedaan (1h08- 3h35-37 min waren mijn tijden op de verschillende onderdelen.
Plaats reactie