26-06-2016 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
kenneth
Mountainbiker
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 23 mei 2007 19:30
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29 9.9SL

Re: 26-06-2016 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door kenneth »

GeeCee schreef:Scelter gij moet de 65 gedaan hebben, want de Hoge Venen lagen er nog nooit zo slecht bij, volgens de organisatie (Lowie) de zwaarste editie ooit!
Dat zei Lowie vorig jaar ook al :p volgend jaar nog zwaarder? :p
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: 26-06-2016 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door Reindert »

Fantastische tocht weeral. Stuk op de hoge venen was inderdaad memorabel zwaar! Maar eens terug rond malmedy, vanaf Ovifat was alles nog steeds lekker glad en wat modderig, maar eigenlijk heel goed berijdbaar.
Super content en met een goed gevoel de 115k afgewerkt. De laatste 20k was een mooi en pittig einde.
Chapeau aan de organisatie!
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: 26-06-2016 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door scelter »

GeeCee schreef:Scelter gij moet de 65 gedaan hebben, want de Hoge Venen lagen er nog nooit zo slecht bij, volgens de organisatie (Lowie) de zwaarste editie ooit!
Idd de 65 gedaan. Kan me voorstellen dat het daar beetje vettig gelegen heeft :-)
rex 111
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: za 20 dec 2008 20:43
Rijdt met: Specialized Stumpjumper HT

Re: 26-06-2016 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door rex 111 »

Eerst en vooral: PROFICIAT aan de parcoursbouwers! Prachtige marathon. Aan het weer kan de organisatie niks veranderen. Ik heb me geamuseerd. Bevoorradingen waren goed. Bikewash was goed met super producten.
Enkel de douches waren een tegenvaller. Een miezerig straaltje dat naar beneden drupt: punt voor verbetering volgend jaar.

Ik hoop op een droge versie volgend jaar want ik ben graag terug van de partij!
alexhaemers
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 25 feb 2015 11:49
Rijdt met: Scott speedster 20 2015 - KTM ultra team 29 2015 - epic fully 2018

Re: 26-06-2016 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door alexhaemers »

mooiste rit ooit gereden! de 90KM gereden door de slechte hoge venen. was lekker technisch! volgend jaar zeker terug 8)
Gebruikersavatar
Reine5
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 16 mei 2014 11:49
Rijdt met: Trek Superfly Al 2013, Specialized Fatboy, Specialized Fuse Pro 6fattie

Re: 26-06-2016 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door Reine5 »

90 op de Fat was lekker zwaar en spannend, driften in de Venen en op het einde krampen in de dijen, nog nooit voor gehad ;-). Hier is mijn filmpje: " onclick="window.open(this.href);return false;
pompierke 349
Mountainbiker
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 16:40
Rijdt met: Mtb.Scott scale, Beachbike Pro winner

Re: 26-06-2016 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door pompierke 349 »

Jammer van het weer, maar verder alles in orde en mij terug goed geamuseerd!!!
JorritBux
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 11 mei 2016 12:41
Rijdt met: Trek Emonda SL6 Pro 2017 - Trek Superfly 8 2016 - Specialized Allez Elite 2012

Re: 26-06-2016 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door JorritBux »

Had ik mij even mispakt aan de moeilijkheidsgraad 8-[ 8-[ , MAAR dat wil niet zeggen dat ik er niet van genoten heb.
Het was de eerste keer dat ik in de Ardennen ging mountainbiken dus je kan je voorstellen hoe ik me tijdens de eerste kilometers voelde... :lol:

Ik heb niet echt een idee wat ik van mijn 'prestatie' moet denken ==> 5u24 volgens de website en 4u52 op de Garmin (komt door de stops uiteraard) maar ik weet wel dat ik vooraan toch nog 2 tandjes minder wil volgende keer ](*,)

Volgend jaar zeker terug!
Gebruikersavatar
woutvc
Mountainbiker
Berichten: 372
Lid geworden op: vr 09 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark10 - Scott X9
Contacteer:

Re: 26-06-2016 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door woutvc »

Ook de 65km gedaan. En amai, m'n Polsen doen nog zeer van de boomwortels.
Sommige stukken kon je nie normaal rijden van de boomwortels.
Maar me wel goed geamuseerd.
Goede organisatie, bevoorrading = top
afspuitstand = top (zelfs met kuis product).
Douches = top
Ik denk van deze volgend jaar terug te rijden.
5peedy
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 18:55
Rijdt met: scott scale

Re: 26-06-2016 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door 5peedy »

Ik heb de riviertjes nog nooit zo diep geweten als dit jaar. En was toch al mijn 6e keer, sinds 2011 er elk jaar bij. De oversteek aan de 'platen' was superglad met de stroming erbij. Hetzelfde bij het brugje.

Gekozen voor een alternatieve versie buiten klassement dit jaar (mij eerste dsq, boeit me toch niet aan mijn tempo :oops: ). De oude 90 km versie gereden, maar dan iets ingekort. Had nog eens zin om de zware slotlus te doen en 115km is te lang voor mij, zeker in deze omstandigheden. Het kwam ook niet slecht uit om de verzopen venen dit jaar links te laten liggen. :-"

De 63 km + de laatste lus van de 115 km, en zo kwam ik aan 83 km. Weinig passanten gehad in de laatste lus, dus ik denk dat er velen het bij 90 km gehouden hebben.

aan alle 115-finishers op zulk parcours. =D> =D>
Plaats reactie