zondag 01 mei 2016 Roc d'Ardenne

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: zondag 01 mei 2016 Roc d'Ardenne

Bericht door DDT-STAS »

Wij vonden dit gisteren één van de beste tochten die je kan rijden :-D
Vertrokken met fris weer maar nadien kunnen genieten van een stralende zon 8)
Volledig leeg binnengekomen, maar toch wel sterk genoten!
vanrumst
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 10:24
Rijdt met: Trek

Re: zondag 01 mei 2016 Roc d'Ardenne

Bericht door vanrumst »

DDT-STAS schreef:Wij vonden dit gisteren één van de beste tochten die je kan rijden :-D
Vertrokken met fris weer maar nadien kunnen genieten van een stralende zon 8)
Volledig leeg binnengekomen, maar toch wel sterk genoten!
Heeft de zon geschenen? Dat stuk moet ik gemist hebben :) (edit: ah, de rit van zondag dus )

@Jonas1984: GPS track ga ik niet mee kunnen helpen, mijn garmin heeft het geen 8h30 uitgehouden 8)
Laatst gewijzigd door vanrumst op ma 02 mei 2016 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TomFeyaerts
Mountainbiker
Berichten: 508
Lid geworden op: zo 30 jan 2011 17:48
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO
Contacteer:

Re: zondag 01 mei 2016 Roc d'Ardenne

Bericht door TomFeyaerts »

DDT-STAS schreef:Wij vonden dit gisteren één van de beste tochten die je kan rijden :-D
Vertrokken met fris weer maar nadien kunnen genieten van een stralende zon 8)
Volledig leeg binnengekomen, maar toch wel sterk genoten!
Het was vettige miserie maar ik heb er van genoten!
In Cube We Trust
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 22:27
Rijdt met: Cube GTC SLT - Cube Agree CSL di2

Re: zondag 01 mei 2016 Roc d'Ardenne

Bericht door In Cube We Trust »

Zaterdag ook de xcm gestart (was trouwens m'n eerste chrono marathon). Van start tot finish genoten! Laatste 10km duurde nog gigantisch lang :-? . Heel weinig moeten afstappen, al zeg ik het zelf :-) . Wat ik wel wat spijtig vond is dat je op een gegeven moment samen komt met de 'Mid Roc'. Het wordt dan een echte slalom en afstap partij door schuivende en vallende collega's. Maar goed, dat hoort er bij denk ik. Uiteindelijk 94ste tijd gereden blijkbaar, zonder er écht vollenbak voor te gaan. Vriendin was gestart voor de 'Mid Roc' en toevallig waren we samen aan hun eerste bevoorrading. Ik denk voor ons de derde? Was de tel kwijt 8-[ . Heb ik met haar nog even rustig 10 minuutjes een babbeltje gedaan :-D . Gelukkig zaterdag zelf wel droog gebleven 8) .
Vond het een prachtig parcours. Wat me ook écht is opgevallen is de collegialiteit onder de bikers. Het ging er gemoedelijker aan toe dan wat ik op sommige toertochten ervaar. Regelmatig zelfs supporters als ik ergens naar boven reed waar velen te voet stonden :P . Zelf ben ik ook alles behalve iemand die ligt te vloeken als er iemand voor mij moet afstappen waardoor ik ook te voet sta. Ook al vind ik dat soms vervelend :wink: . We doen allemaal ons best en we doen het allemaal voor't plezier :-({|= :-D .
Gebruikersavatar
stijndt
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 21 nov 2011 19:04
Rijdt met: ktm phinx 1.29
Contacteer:

Re: zondag 01 mei 2016 Roc d'Ardenne

Bericht door stijndt »

In Cube We Trust schreef:Zaterdag ook de xcm gestart (was trouwens m'n eerste chrono marathon). Van start tot finish genoten! Laatste 10km duurde nog gigantisch lang :-? . Heel weinig moeten afstappen, al zeg ik het zelf :-) . Wat ik wel wat spijtig vond is dat je op een gegeven moment samen komt met de 'Mid Roc'. Het wordt dan een echte slalom en afstap partij door schuivende en vallende collega's. Maar goed, dat hoort er bij denk ik. Uiteindelijk 94ste tijd gereden blijkbaar, zonder er écht vollenbak voor te gaan. Vriendin was gestart voor de 'Mid Roc' en toevallig waren we samen aan hun eerste bevoorrading. Ik denk voor ons de derde? Was de tel kwijt 8-[ . Heb ik met haar nog even rustig 10 minuutjes een babbeltje gedaan :-D . Gelukkig zaterdag zelf wel droog gebleven 8) .
Vond het een prachtig parcours. Wat me ook écht is opgevallen is de collegialiteit onder de bikers. Het ging er gemoedelijker aan toe dan wat ik op sommige toertochten ervaar. Regelmatig zelfs supporters als ik ergens naar boven reed waar velen te voet stonden :P . Zelf ben ik ook alles behalve iemand die ligt te vloeken als er iemand voor mij moet afstappen waardoor ik ook te voet sta. Ook al vind ik dat soms vervelend :wink: . We doen allemaal ons best en we doen het allemaal voor't plezier :-({|= :-D .
=D> 94ste =D> Sterk gereden! Als ik dan lees dat je dan nog 10min hebt staan babbelen zou je volgende keer mss ééns volluit moeten gaan... Ikzelf 167ste, wel aan alle ravito's gestopt en redelijk wa misérie gehad met mn aandrijving (chainsuck e.d.)
Idd mss volgende keer ervoor zorgen dat de marathon de andere afstanden een beetje ontziet. Dit lijdt vooral voor hachelijke situaties bergaf vind ik. Iedereen rijdt op zijn niveau en ik heb voor iedereen respect, maar ik ben geen enkele afdaling tegengekomen die niet af te fietsen was waar vele deelnemers van de midrock daar dikwijls te voet stonden (dikwijls niet simpel om plaats te maken in een afdaling + ik ben van de mening dat vele afdalingen minder "gevaarlijk" zijn op de fiets dan ze af te klefferen op fietsschoenen). Verder laten de meesten ons wel door als ze merken dat we boven fietsen waar er gestapt wordt wat zeer wordt geapprecieerd. Wat ik wel jammer vind is dat velen iets zien en meteen afstappen zonder 1st te proberen (bvb technische klim aan vayamundo), sommigen zouden zichzelf verbazen wat ze allemaal kunnen. Wie niet probeert weet het natuurlijk niet en kan ook geen progressie maken daarin.... Ik vind het een goede organisatie, maar van mij mogen er nog minder brede paden in die dan vervangen zouden worden door singles.
Goohooni
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 18 mei 2011 22:37
Rijdt met: Stumpjumper ht comp 29er

Re: zondag 01 mei 2016 Roc d'Ardenne

Bericht door Goohooni »

In Cube We Trust schreef: Uiteindelijk 94ste tijd gereden blijkbaar, zonder er écht vollenbak voor te gaan. Vriendin was gestart voor de 'Mid Roc' en toevallig waren we samen aan hun eerste bevoorrading. Ik denk voor ons de derde? Was de tel kwijt 8-[ . Heb ik met haar nog even rustig 10 minuutjes een babbeltje gedaan :-D .

in de Open of Uci reeks? :-D
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: zondag 01 mei 2016 Roc d'Ardenne

Bericht door geertg »

Ben zelf naar de Roc Marathon gaan kijken (dus als wandelaar), in de voormiddag aan de rivier in de buurt van Achouffe (vettig stukje singletrack), in de namiddag aan de afdaling tegenover het hotel in Houffalize en in de vooravond aan het technisch stukje voor de aankomst in Houffalize.

De regen van de dag voordien had het extra moeilijk gemaakt, grote bewondering voor diegenen die dit hebben uitgereden.
Gebruikersavatar
euh
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 17 mei 2013 20:10

Re: zondag 01 mei 2016 Roc d'Ardenne

Bericht door euh »

Ik de roc'dardenne gedaan(56km) en blijkbaar ben ik 101ste geworden bij de elite en was daarmee een van de laatste die uitgereden heeft. Nog 70-80 deelnemers van de elite mochten de tocht niet meer afwerken omdat de enduro naar beneden kwam waar wij naar boven moesten. Kben meer dan een uur blijven hangen aan de bevooradingen en ging anders rond de 60ste plaats zijn uitgekomen. Ik totaal de 582de van alle 1150 deelnemers Niet slecht vind ik zonder ervoor te trainen.

Het was verder vollebak genieten. Leuke technische afdalingen waar ik nooit ergens heb moeten wandelen, zelfs op de enduro afdalingen niet terwijl ik toch met een ongeveerde stalen bike van om en bij de 13kg rondrijd. :-D 2 beklimmingen gewandeld en de rest was niet echt een probleem.

1 klein puntje van kritiek waar niemand iets kon aan doen, is de auto die zich tussen de deelnemers nestelde in een afdaling en lekker 25-30 km/u naar beneden reed en iedereen ophield. Kheb er mij op kwaad gemaakt... De oudere mens had zijn bril niet op denk ik... Met meerdere zijn we er dan maar rond gegaan in het gras. Ik weet dat het belachelijk is om u daar op kwaad te maken, maar de adrenaline stond redelijk hoog toen. Want ik had me net geblesseerd aan de linkerkuit door iemand die voor mij gevallen was en ik in een reflex van de fiets moest en mijn voet verkeerd heb neergezet. Van kilometer 25 tot 50 heb ik daar nog last van gehad. Uiteraard heb ik me niet kwaad gemaakt op de gevallen biker, in tegendeel. Zo'n dingen gebeuren nu eenmaal.

Verder heb ik zoals ieder jaar weer genoten van de sfeer in houffalize en de collegialiteit,...
Wat ook nog grappig was waren de houffalinezen die net voor de start nog een babbeltje kwamen slaan en foto kwamen nemen, omdat ik met een ongeveerde stalen bike ging rijden. Ze verklaarden me zot met al die wortels e.d. :lol: . Verder wel zeer vriendelijke mensen!

Tot volgen jaar en tot de houffamarathon aldaar! =D>
vanrumst
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 10:24
Rijdt met: Trek

Re: zondag 01 mei 2016 Roc d'Ardenne

Bericht door vanrumst »

Iemand idee waar er foto's online van staan van de rit van zaterdag?
Op de site van Roc D'ardenne zelf staan er slechts een 20.
Van sportograf heb ik er ook al teruggevonden, maar daar sta ik enkel aan de start op, de rest van de rit zal mijn nummer onleesbaar geweest zijn :lol:
In Cube We Trust
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 22:27
Rijdt met: Cube GTC SLT - Cube Agree CSL di2

Re: zondag 01 mei 2016 Roc d'Ardenne

Bericht door In Cube We Trust »

Goohooni schreef:
In Cube We Trust schreef: Uiteindelijk 94ste tijd gereden blijkbaar, zonder er écht vollenbak voor te gaan. Vriendin was gestart voor de 'Mid Roc' en toevallig waren we samen aan hun eerste bevoorrading. Ik denk voor ons de derde? Was de tel kwijt 8-[ . Heb ik met haar nog even rustig 10 minuutjes een babbeltje gedaan :-D .

in de Open of Uci reeks? :-D
In de open reeks wel te verstaan :-)
Plaats reactie